ponnyhingstar på semi 2015

Chamsin

Trådstartare
Har inte så bra koll så slänger in en tråd här och ser om någon har mer pejl än mig. Undrar lite över vilka ponnyhingstar eller störrehingstar som visat goda reslutat i ponnavel på semi 2015? Undrar även vilka semistationer dessa är tillgängliga? Tackar vänligen på förhand för svar.
:):)
 
Jag föreslår Welsh sek B-hingsten Simberg Superman. Han står på semin i år. Han har gett godkända hingstar och hans avkommor har gått bra på treårstest.
Supertrevlig häst och de avkommor jag har träffat på har också varit riktigt trevliga. Jag har en ettårshingst efter honom som jag är så otroligt nöjd med både exteriört och temperamentsmässigt :-)

Men det är nog lättare för folk här att föreslå hingstar om du berättar mer vad du är ute efter?
 
Ute efter hingst som inte är allt för grov, mer åt det smäckra hållet.
Bra lynne
Hingst som nedärver goda gångarter
c-d-ponnymått
Avkomman ska användas i avel(om denna lämpas, men en önskan), tävling, körning.
 
Har inte så bra koll så slänger in en tråd här och ser om någon har mer pejl än mig. Undrar lite över vilka ponnyhingstar eller störrehingstar som visat goda reslutat i ponnavel på semi 2015? Undrar även vilka semistationer dessa är tillgängliga? Tackar vänligen på förhand för svar.
:):)
I välmening!
Det heter semin, med N på slutet. Det är en förkortning av insemination.
 
nga fler welshhingstar som står på Semin i år?
Det är inte jättevanligt med rena welshar på semin.
Men det finns welsh partbred på semin om du kolla på welshföreningens hemsida. Avkommor till Speyksbosch Dancer har gått bra i körning om jag förstått saken rätt.

Annars kolla på Asrp´s hemsida. De flesta av ridponnyhingstarna står på semin.
 
Dirco HÄSTAK 1005 är en halvblodshingst som lämnat fina ponnysar. Han är själv liten, kompakt, snabbt och vändbar :)Sedan vet jag även att Top Silvio, vann sitt bruksprove för RP-hingstar, finns tillgänlig även han på semin.
Båda finns på Hästak :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
644
Senast: lillan222
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: liiinnea
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 026
Senast: BornAgain
·
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
37 302
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp