emlem

Trådstartare
Har fått tag på portlak frön och nu växer de som tusan i pallkragarna, vart man än söket så står det att det är en nyttig växt som man kan laga massa spännande saker av men det finns nästan inga recept där ute, någon som har några tips på vad vi kan göra?

vidare så har de en lättare jordaktig smak, någon som vet hur man kan dölja den?
 
Har fått tag på portlak frön och nu växer de som tusan i pallkragarna, vart man än söket så står det att det är en nyttig växt som man kan laga massa spännande saker av men det finns nästan inga recept där ute, någon som har några tips på vad vi kan göra?

vidare så har de en lättare jordaktig smak, någon som vet hur man kan dölja den?
Testade att googla portlak sallad - och det kom upp en massa kul saker.
http://irakiskmat.se/portlak-en-anvandbar-ort/
http://www.arstiderna.com/recept/lexikon/portlak

Som jag ser det verkar den gå att ha lite överallt. färsk, kokt, stekt. Ungefär som jag använder mangold och squash. De åker ner i det mesta jag lagar sommartid :)
 
Jag har odlat portlak. Jag skulle säga att både mangold och spenat är godare i tillagat, och att flertalet sallatssorter är godare som sallad. Jag blev aldrig vän med portlaken.
 

Liknande trådar

Mat Behöver gå ner i vikt och hade velat ha recept hjälp av ngn app. men alla jag sett har inga val för att välja bort saker man är...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: manda
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 637
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
759
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 964
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp