Positiv feedback på ridfilmer



Ser det här trevligt ut tycker ni? Kanske lite för korta filmer, men det är det enda jag har.

Han gapar en del, tror inte han trivdes på det bettet, och dragkedjan på min ena stövel har gått upp. :meh:
 


Ser det här trevligt ut tycker ni? Kanske lite för korta filmer, men det är det enda jag har.

Han gapar en del, tror inte han trivdes på det bettet, och dragkedjan på min ena stövel har gått upp. :meh:

Korta tyglarna och rid på MYCKET mer framåt, så blir det nog bra. :)
 
Korta tyglarna och rid på MYCKET mer framåt, så blir det nog bra. :)

Tack!
Det var hundra ponnyekipage i ridhuset som kom från alla håll och kanter så jag vågade inte trycka på. Det var också första gången jag red honom så jag var inte så kaxig heller :D
 


Ser det här trevligt ut tycker ni? Kanske lite för korta filmer, men det är det enda jag har.

Han gapar en del, tror inte han trivdes på det bettet, och dragkedjan på min ena stövel har gått upp. :meh:
Jag tycker att det ser trevligt ut, hästen får gå i egen balans och själv söka sig fram till bettet, är lite ostadig i formen men när den söker sig framåt nedåt så är det just framåt den sträcker hals och överlinje, den rullar inte ihop sig och kortar halsen.

Om man ska vara konstruktiv så skulle jag vilja flytta bak din underskänkel så att den hamnar under din höft - då får du lättare att hamna i en bra position och bli både stadigare och mer följsam själv. Skulle även gärna se lite mera energi i hästen men inte så mycket att det går ut över din eller hästens balans.
 


Ser det här trevligt ut tycker ni? Kanske lite för korta filmer, men det är det enda jag har.

Han gapar en del, tror inte han trivdes på det bettet, och dragkedjan på min ena stövel har gått upp. :meh:
Ja det ser trevligt ut. Du ser vägen väldigt bra, speciellt i galoppen, vilket gör att hästen trivs, den vet var den ska.
 
Tack @tara och @Ottilia för er feedback, vad glad jag blir.

Filmerna är från provridningen av min (förhoppningsvis) nya häst. Om det ser okej ut redan på provridningen så finns det nog kanske hopp om att det skall kunna se fint ut längre fram, när vi lärt känna varandra och jag har hittat knapparna. Jag kan ju inte rida, jag behöver en häst att lära mig på. Och det tror jag att denne herre kommer kunna hjälpa mig med :).
 
Tack @tara och @Ottilia för er feedback, vad glad jag blir.

Filmerna är från provridningen av min (förhoppningsvis) nya häst. Om det ser okej ut redan på provridningen så finns det nog kanske hopp om att det skall kunna se fint ut längre fram, när vi lärt känna varandra och jag har hittat knapparna. Jag kan ju inte rida, jag behöver en häst att lära mig på. Och det tror jag att denne herre kommer kunna hjälpa mig med :).
Den ser verkligen ut som en bra läromästare på de korta snuttarna. Och du kan visst rida, du gör många bra saker, du är mjuk och relativt stilla med handen, håller takten i lättridningen. Ser inte ut som att du klämmer med benen heller.
Sedan kan vi alla bli bättre ;) men fokusera på det du gör bra också :)
 
@ztsu Jag instämmer med ottilia. Kanske blir din underskänkel bättre med lite träning eller en annan sadel?

Annars ser det bra ut och särskilt för att vara första gången du rider hästen :)
 
Här kommer äntligen min ridfilm upp, har försökt i evigheter men alltid något som kommit i vägen. :)

Vet inte hur trevligt det här ser ut. Känns mest som hafsig ridning, jag var väldigt nervös så red säkert 20 gånger sämre än annars :o:banghead:. Men lägger upp den ändå!:laugh:.
Vill också bara tillägga att det var första tävlingen efter ridolyckan i våras! Så är på väg tillbaks nu!
 
@Kallebus Har tappat väldigt mycket i ridningen sedan ridolyckan i våras, så själv känner jag mig inte nöjd och samtidigt nöjd. Det beror väl på hur man ser det? Personligen så är jag väldigt pedantisk och en perfektionist ut i fingerspetsarna.
:D.Men för att svara på din fråga: Nej det var inte så illa.
 
Här kommer äntligen min ridfilm upp, har försökt i evigheter men alltid något som kommit i vägen. :)

Vet inte hur trevligt det här ser ut. Känns mest som hafsig ridning, jag var väldigt nervös så red säkert 20 gånger sämre än annars :o:banghead:. Men lägger upp den ändå!:laugh:.
Vill också bara tillägga att det var första tävlingen efter ridolyckan i våras! Så är på väg tillbaks nu!

Jag tycker det ser bra ut med tanke på att du var så nervös. Du är lugn och fin, gör en ny galoppfattning när det blir fel galopp i svängen, och du samlar dig och lägger en volt när han inte ville hoppa det blå hindret. :up:
 
@ztsu Tack, vi har en del problem med rätt och fel galopp. Hon är en sådan ponny om gärna går i höger galopp hela tiden, så då har jag och tränaren bara sagt " är det kort med avstånd mm så rid på i fel galopp". Kan ta 5 försök att få rätt galopp ibland. Mycket bestämd fröken ponny.
Hon kan inte hoppa/galopper och bajsa, då blir det tvärstopp. Men vi jobbar på det också, som allt annat. :laugh::up:
 
Jag dyker in med en ridfilm från förra helgens hoppträning! :)

Min ponny har jag haft sen 3 år tillbaka (gud tiden går fort!) men vi har hoppat väldigt lite
nu i vinter, vi har haft en hel del självförtroende problem, främst vid kombinationer men denna
gång var det verkligen lekande lätt :D

 
Oj, va knepigt. Jag vet att jag bevakar tråden, men jag har inte fått några notiser att det har postats i den? :eek::confused:
Nåväl, trevligt att det postas, jag ska kika på era filmer och slänger in den senaste på mig och min tant. :up:

Vi övade på en hemläxa jag har fått av den ena ridläraren, flyttningar då hon är väldigt nonchalant mot skänkeln ibland.
På slutet kändes det riktigt bra och hon blev mjuk i handen, kändes visst bättre än vad det ser ut på filmen.
Ser ut som jag rider som en säck potatis emellanåt, försöker jobba aktivt med min sits, men det är svårt.

Jag tror att hon kan ha haft träningsvärk då vi var iväg på hopplektion i torsdagskväll och hon kunde inte ta det lugnt utan taggade järnet.

Vi håller fortfarande på att komma igång med att bygga ork, styrka och muskler. :)

 
Sitter du bekvämt i sadeln @RedHyuuga ? Det ser ut som om du nästan sitter på bakvalvet och hamnar lite i stolsits. Kanske du kan pröva att länga dina stigläder?

Eller så ser jag fel.
 
Sitter du bekvämt i sadeln @RedHyuuga ? Det ser ut som om du nästan sitter på bakvalvet och hamnar lite i stolsits. Kanske du kan pröva att länga dina stigläder?

Eller så ser jag fel.
Jag var tvungen att korta ett hål för när jag skulle rida lätt stod jag på tårna och det kändes inte bra (jag hade ingen balans då), kanske därför det ser ut som en säck potatis? Nu när jag tänker tillbaka så vet jag att sadeln inte var så bekväm som den brukar, hade/har ont i en av sittknölarna(?), men jag vet att mina underskänklar har en tendens att åka fram, svårt att hålla dom på plats, mina ridlärare brukar tjata om det, men när man rider själv så är det svårt att märka det tycker jag. Ser det nu på filmen i efterhand. :o
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 504
Senast: Enya
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: Sirap
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 985
Senast: nullo-modo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 804
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp