Positiv feedback på ridfilmer

Hej, mitt forsta inlagg hara sa ska forklara min situation lite snabbt. Jag red pa ridskola som liten och jobbade sen 4 ar med galopphastar och bor nu i utlandet och har borjat rida igen efter nagra ars uppehall efter att ha fott tva barn. Har ridit i ett halvar nu nastan en gang i veckan. Jag ar mer osaker och radd nu efter att ha haft barn och det ar nastan 10 ar sedan jag red "klassiskt" och har tappat mycket. Kan inte slappna av och komma ner i sadeln, men jobbar pa det.

I de har filmerna fran igar sa vet jag att jag ar under tempo och har lite langa tyglar till o fran o hoga hander till o fran och lite korsgalopp. Jag hade for laga forra vecka sa gor motsatsen nu ;) Han gick battre sen men fick inte det filmat tyvarr. Han tavlade dagen innan. Nar han val gar fram sa har jag svart o fa tillbaka honom, tror det ar nog varfor jag rider sa passivt for jag ar mer radd att inte fa tillbaka kontrollen. Men men, ni far se sjalva...

Video 1
Video 2
Video 3
 
Hej, mitt forsta inlagg hara sa ska forklara min situation lite snabbt. Jag red pa ridskola som liten och jobbade sen 4 ar med galopphastar och bor nu i utlandet och har borjat rida igen efter nagra ars uppehall efter att ha fott tva barn. Har ridit i ett halvar nu nastan en gang i veckan. Jag ar mer osaker och radd nu efter att ha haft barn och det ar nastan 10 ar sedan jag red "klassiskt" och har tappat mycket. Kan inte slappna av och komma ner i sadeln, men jobbar pa det.

I de har filmerna fran igar sa vet jag att jag ar under tempo och har lite langa tyglar till o fran o hoga hander till o fran och lite korsgalopp. Jag hade for laga forra vecka sa gor motsatsen nu ;) Han gick battre sen men fick inte det filmat tyvarr. Han tavlade dagen innan. Nar han val gar fram sa har jag svart o fa tillbaka honom, tror det ar nog varfor jag rider sa passivt for jag ar mer radd att inte fa tillbaka kontrollen. Men men, ni far se sjalva...

Video 1
Video 2
Video 3
Det enda jag reflekterade var över dina armar, som fjädrar med hästens mun. Vill minnas jag också red så för innan jag började rida ordentligt för tränare och tränade upp på att hålla armarna still intill kroppen (har fortfarande en bit kvar att få det perfekt) och inte fjädra med så mycket. Red mycket med ett gummiband runt armarna och sen bakom ryggen, för att lära mig ha armarna still, men ändå fjädra lite men inte lika mycket som tidigare. Armbågen intill kroppen.
Tyckte det såg fint ut för att inte ha ridit ordentligt på så länge och bra balans. :up:
 
Tack sa mycket for de snabba svaren! Ska prova med gummiband, later som en toppenide. Ja stalla behover jag, det blir jag ofta pamind om. Tar lang tid och andra daliga ovanor an att lara sig nytt tyvarr! Men bara att jobba pa.

Har ar en aldre video pa en annan hast som ar mer lattriden. En av fa ganger jag har hoppat bana. Jag rider fel vag ett par ganger men det var ingen tavling, bara pa skoj och som traning. Hon tycker inte om hinderboden innan andra hindret, hon kan vara sa pa vanlig lektion ocksa men har blivit battre.

14 juni

Tack sa mycket annu en gang. Betyder jatemycket for mig :D
 
Här kommer in liten film från gårdagen träning :D. Första träningen på hackamore, jag är faktiskt väldigt nöjd med känslan och fick en massa bra tips och råd på hur jag skulle göra för att får et bättre:). Min fina lilla räka :love:.
 
Tack sa mycket for de snabba svaren! Ska prova med gummiband, later som en toppenide. Ja stalla behover jag, det blir jag ofta pamind om. Tar lang tid och andra daliga ovanor an att lara sig nytt tyvarr! Men bara att jobba pa.

Har ar en aldre video pa en annan hast som ar mer lattriden. En av fa ganger jag har hoppat bana. Jag rider fel vag ett par ganger men det var ingen tavling, bara pa skoj och som traning. Hon tycker inte om hinderboden innan andra hindret, hon kan vara sa pa vanlig lektion ocksa men har blivit battre.

14 juni

Tack sa mycket annu en gang. Betyder jatemycket for mig :D

Vad trevligt du rider och vilken käck liten häst du har! :)
 
Här kommer in liten film från gårdagen träning :D. Första träningen på hackamore, jag är faktiskt väldigt nöjd med känslan och fick en massa bra tips och råd på hur jag skulle göra för att får et bättre:). Min fina lilla räka :love:.
Kan tyvärr inte se klippet för att det är satt till "privat", vill man inte att det ska vara för vem som helst, men vill dela det på buke, så kan man ändra till "unlisted" (vet ej vad det kallas på svenska, har youtube på engelska). Så brukar jag göra när jag lägger upp filmer på youtube. :up:
 
Kan tyvärr inte se klippet för att det är satt till "privat", vill man inte att det ska vara för vem som helst, men vill dela det på buke, så kan man ändra till "unlisted" (vet ej vad det kallas på svenska, har youtube på engelska). Så brukar jag göra när jag lägger upp filmer på youtube. :up:

Ojdå :o fungerar det nu? :)
 
Här kommer in liten film från gårdagen träning :D. Första träningen på hackamore, jag är faktiskt väldigt nöjd med känslan och fick en massa bra tips och råd på hur jag skulle göra för att får et bättre:). Min fina lilla räka :love:.
Ser fint ut, det enda jag skulle vilja är, rulla back axlarna, fram med bröstet så du sträcker upp dig och ser stolt ut (hamnar också gärna i lite halvdan hösits, så vet hur svårt det är att hitta rätt) och titta upp och se vägen vart du ska och inte titta ned på hästen. Var den enda jag kom och tänka på, kul att se att det finns fler som rider med hackamore, såg fint ut som sagt, bra jobbat. :up:
 
Ser fint ut, det enda jag skulle vilja är, rulla back axlarna, fram med bröstet så du sträcker upp dig och ser stolt ut (hamnar också gärna i lite halvdan hösits, så vet hur svårt det är att hitta rätt) och titta upp och se vägen vart du ska och inte titta ned på hästen. Var den enda jag kom och tänka på, kul att se att det finns fler som rider med hackamore, såg fint ut som sagt, bra jobbat. :up:

Tack :). Jo jag vet, har tyvärr hamnat där lite, va inte sån innan, men efter diverse saker som hänt så har jag hamnat lite i en som sagt, hösits :P :D Men det är ju det som är så bra med film, då får man se sina brister själv ;)
 
Tack :). Jo jag vet, har tyvärr hamnat där lite, va inte sån innan, men efter diverse saker som hänt så har jag hamnat lite i en som sagt, hösits :P :D Men det är ju det som är så bra med film, då får man se sina brister själv ;)
Jag har själv samma brister, så vet precis hur det är. :p
Precis som du säger är det bra att se sig själv på film, väldigt nyttigt. :up:
 
Tycker hon går bättre med dig än din tränare, och också att du sitter bättre och stadigare än din tränare. Dags att växla upp i tränarkaliber, kanske? :idea:
Kanske hänger det ihop med att jag rider min häst mer eller mindre varje dag och det var första gången min tränare red hästen? Tanken har alltid varit att nuvarande tränare ska hjälpa mig med grunderna, så som sitsen osv. Sen när jag kan lasta hästen själv ska vi börja åka iväg på andra träningar m.m. Det är planen i alla fall. :)
 
Länge sen jag la in någon film här nu! Svårt att få någon att filma!
Känner igen det där dilemmat, har samma problem själv med filmeriet.

Jag funderade på en sak, vad är det ni gör för övning, då jag ser att du har ytterskänkeln väldigt långt bak? Ser trevligt ut i övrigt, så är lite nyfiken här. :)
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 442
Senast: Enya
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
363
Senast: Sirap
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 696
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp