Positiv feedback på ridfilmer


Senaste hoppträningen :love:. Total ryttarmiss i första linjen räcke-oxer efter serpentinbågarna. La henne i innebåge istället för att göra en liiiite större båge, vilket då resulterar i att hon fick fick plats :o. Men vi gjorde om efter det och då gjorde piloten rätt:D:p
 

Senaste hoppträningen :love:. Total ryttarmiss i första linjen räcke-oxer efter serpentinbågarna. La henne i innebåge istället för att göra en liiiite större båge, vilket då resulterar i att hon fick fick plats :o. Men vi gjorde om efter det och då gjorde piloten rätt:D:p
Kan inte se filmen då den verkar vara "privat"
 

Senaste hoppträningen :love:. Total ryttarmiss i första linjen räcke-oxer efter serpentinbågarna. La henne i innebåge istället för att göra en liiiite större båge, vilket då resulterar i att hon fick fick plats :o. Men vi gjorde om efter det och då gjorde piloten rätt:D:p
Måste få fråga, hur högt hoppar ni? Ser skithögt ut ju, såg tränaren höjde mitt under din runda med. :nailbiting: :eek:
Tyckte det såg fint ut i övrigt, ser åt att gå lugnt och kontrollerat. Gillar verkligen att ni landar i rätt galopp. :up:
 
Måste få fråga, hur högt hoppar ni? Ser skithögt ut ju, såg tränaren höjde mitt under din runda med. :nailbiting: :eek:
Tyckte det såg fint ut i övrigt, ser åt att gå lugnt och kontrollerat. Gillar verkligen att ni landar i rätt galopp. :up:

Oj, jag tro att den rundan låg på 1.10 i runda slängar och kanske åt på 1.15-1.20 :) Men hästen är ju stor så kanske är det som ger en synvilla ;):laugh:. Tack så jättemycket! :love:
 
Oj, jag tro att den rundan låg på 1.10 i runda slängar och kanske åt på 1.15-1.20 :) Men hästen är ju stor så kanske är det som ger en synvilla ;):laugh:. Tack så jättemycket! :love:
1,10-1,20?!!! :eek: :eek: :eek:
Jag tycker 80 är högt och då är ändå min häst 174. :rofl:
Har som mål själv att kunna hoppa sådär en dag i framtiden, vilket århundrade det vet jag dock inte hahaha.
 
1,10-1,20?!!! :eek: :eek: :eek:
Jag tycker 80 är högt och då är ändå min häst 174. :rofl:
Har som mål själv att kunna hoppa sådär en dag i framtiden, vilket århundrade det vet jag dock inte hahaha.

Haha min är typ 180 :p. Men det är klart att ni kommer göra det :) för två år sen höll jag på att dö när jag skulle tävla på 90 cm :o:angel: men ju mer man gör det desto säkrare blir det! :):)
 
Håller med ser jätte fint och jämnt ut. Ska se om jag kan få in en film på mig och min unghäst nr.2 någon dag :)

Svårt att rida "fint" på en unghäst man bara fokuserar på att få framåt dock ;) Vi har i alla fall kommit så långt att han går att rida på smått i trav utan lina, så vi fortsätter på den vägen. Ett av hans ytterst få plus är att han är super stark i sin galopp och gör mkt rena fina galoppfattningar med mig på ryggen redan, vilket är super kul! Unghäst nr.1 tog mkt längre tid innan han ens vågade försöka sig på galopp, unghäst nr2 tar redan galoppskänkeln med rena fattningar efter 3 veckors arbete och då är han aldrig riden mer än i skritt innan. Fantastiskt vad de är olika! :D den andra går desto stadigare i trav.
 
Haha min är typ 180 :p. Men det är klart att ni kommer göra det :) för två år sen höll jag på att dö när jag skulle tävla på 90 cm :o:angel: men ju mer man gör det desto säkrare blir det! :):)
Ah, då låter det inte helt hopplöst för mig alltså, år 2017 då kanske. Förvisso har jag hoppat terränghinder som varit så höga, men banhoppninghinder går inte. :angel:
Kul ändå att det har gått framåt på två år, gillas skarpt. :up:
 
Känner igen det där dilemmat, har samma problem själv med filmeriet.

Jag funderade på en sak, vad är det ni gör för övning, då jag ser att du har ytterskänkeln väldigt långt bak? Ser trevligt ut i övrigt, så är lite nyfiken här. :)

Bara en "dålig vana" kniper med knäna ibland Såg att det såg extra illa ut på den här filmen! Försöker rida mycket utan stigbyglar för att slappna av och hänga ner benen
 
Bara en "dålig vana" kniper med knäna ibland Såg att det såg extra illa ut på den här filmen! Försöker rida mycket utan stigbyglar för att slappna av och hänga ner benen
Jaha, då är jag med. Rida utan stigbyglar är guld värt, har jag gjort mycket för att slappna av i knäna, har själv haft den dåliga ovanan att knipa lite med knäna, kanske inte riktigt på samma sätt som dig.
Men ja vi har alla våra ovanor, jag ser ut som en hösäck när jag rider, speciellt när jag inte ridit aktivt, men jag är medveten om det liksom du, så vi vet vad det är vi ska jobba på även om det är svårt att komma dit vi vill ibland om man lätt faller tillbaka.
 
Oj, min bevakning på den här tråden verkar ha försvunnit på något mystiskt vis. Men det ser ju ut att gå jätte bra för alla här! Det ända jag kunde komma på som ingen redan sagt är att du @UnderStella i dressyr videon rider med lite låga och väldigt breda händer, annars fint.:up:
Super kul att det är lite fart på tråden!:D
Ska försöka filma någon gång, det blir ju mer och mer ridning på banan nu när det blir mörkare.;):D
 
Verkar inte alltid som bevakningarna fungerar, mina fungerar sporadiskt. Har själv inte kunnat filma på sistone, men vet att vi backat enormt i ridningen..
 
@Gilette rider du i en barbackasadel? Brukar du rida med det? Tänker om inte, så kanske det var därför underskänkeln var värre än vanligt?
Tycker det ser trevligt ut i övrigt. :up:
 
Någon som filmat på sista tiden?
Jag fick lite filmat på julafton.



Han var lite segare än vanligt och min underskänkel är värre än vanligt


Vad händer om du släpper fram näsan lite mer? Nu blir den ju väldigt kort och hög i nacken, lite trippig. Kommer näsan fram så kan den kanske ta för sig och få lite mer schwung.

Söt häst som verkar snäll och vänlig. :)
 
Någon som filmat på sista tiden?
Jag fick lite filmat på julafton.



Han var lite segare än vanligt och min underskänkel är värre än vanligt

Generellt tycker jag det ser trevligt ut! Men som Lager sa, ser det ut sm lite längre tyglar skulle få hästen att öppna upp lite mer och få lite mer utrymme. Framförallt i galoppen ser du lite framåttiltad ut, kan göra att skänklarna rör sig lite mer. Om du länger tyglarna lite får även du utrymme att balansera tillbaka dig en aning, kanske kan hjälpa till en stillare underskänkel med :)

Edit: rider mycket barbacka själv så vet att det kan vara lite knepigt att sitta tungt :D
 
Jag gör ett litet försök att lägga in en film från idag. Tyvärr fick jag en hallonkvist mitt framför linsen och bilden är inte den bästa, men något ser man väl ändå. Mycket bättre än så här rider jag inte och då är ändå det allra sämsta bortklippt :angel:.

 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 496
Senast: Enya
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
378
Senast: Sirap
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 970
Senast: nullo-modo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 801
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp