Praktik med hund

Dacki

Trådstartare
Känner någon till en praktikplats med inriktning AR/Klassisk dressyr där man som praktikant ta med sig jycken? :crazy: Och ni som har praktiserat - hur upplevde ni er praktik?
 
Sv: Praktik med hund

Stall Haväng! Där är inga problem att ha med hund.
Vet inte hur de har det med praktikplatser och så nu, men gå in på deras hemsida och kontakta dem! (Googla stall Haväng. Är osäker på om jag får länka...) :)
Har inte praktiserat, men däremot haft min häst där.
Superfin anläggning och hästhantering helt i min smak. Jättetrevligt folk med!
 
Sv: Praktik med hund

Precis som ditt förra svar. Haväng!

Var där i fem månader, har aldrig varit lyckligare än när jag var där.
Hade hunden med, på allt. Möttes av förståelse, och han utvecklades mycket under denna tid, för att inte tala om hästen. :)

Deras tränare i AR är jätte duktig på att instruera, både häst och ryttare. :)
Och deras NH tränare är grym på lastträning!
Stallförmannen är även hon otroligt duktig. :D

Hade gärna åkt tillbaka någongång!
 
Sv: Praktik med hund

Det enklaste sättet är väll att fråga praktikplatsen om man får ha med sin hund? Är ju inte säkert att de vill ha dit t ex mindre hundar, eller hanhundar osv. Medan en mindre tik är helt ok då ngn av platsens hundar är rädd för stora hundar.
Endast exempel.
Så ring runt och fråga de praktikplatser du tycker verkar intressanta.
 
Sv: Praktik med hund

Det är just det jag gjort - och det är nej för hund på de flesta ställen. Det är därför jag vill ha tips, eftersom det inte verkar vara så vanligt att man kan ta med sig jycken.
 
Sv: Praktik med hund

Hippologen har inget praktikkrav längre, vilket resulterat i att det inte finns nga HYN-gdk praktikplatser längre.
Varför göra en praktik, såvida det inte är via Arbetsförmedlingen?
 
Sv: Praktik med hund

Ar praktik brukar man göra för att man vill lära sig mer, det är inte för att bli antagen till nån utbildning och det har inget med arbetsförmedlingen att göra:)

Jag var tex på praktik i fyra månader hos en stor tränare i Danmark och mot att hjälpa till med barnen och hushållet så fick jag 5 lektioner i veckan, uppstallning, strö och mat till min häst och även boende och mat till mig. hade jag åkt dit som veckoelev i 4 månader och betalat för alla dessa lektioner så hade det gått på sjuuuukt mycket pengar:nailbiting:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
722
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 568
Senast: Pilot
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 387
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp