Bukefalos 28 år!

Present till "ovanlig" 9-åring

Sandra78

Trådstartare
Jag har blivit bjuden på 9-års kalas :bump: Dock har födelsedagsbarnet en motorisk utvecklingsförsening så hon är svår att köpa presenter åt, det får ju inte vara för barnsligt men samtidigt ska det vara något hon klarar av. Hon önskar sig nämligen "pyssel".
Hon gillar att göra smycken, men kan bara hantera stora pärlor, finns tyvärr oftast bara med inriktning på småbarn, typ pärlor i form av nallar...
Hon gillar även att rita/måla och lättare textilslöjd typ limma ihop filtfigurer.
Allt som är kladdigt, som lera, går bort.
Tips på "pyssel" som inte kräver så mycket finmotorik mottages tacksamt. Lätt men inte barnsligt!
 
Sv: Present till "ovanlig" 9-åring

Scrapbooking behöver ju inte vara så pilligt! Så mitt tips är nog lite olika roliga papper, mönstersaxar, stämplar och stickers etc.
 
Sv: Present till "ovanlig" 9-åring

Smart :bow: Det ska jag kika på, det skulle nog uppskattas!
 
Sv: Present till "ovanlig" 9-åring

Det är ju något som gillas av de flesta åldrar i alla fall och utbudet är enormt!
:)
 
Sv: Present till "ovanlig" 9-åring

Har du kollat på Panduro? eller någon som säljer Panduro? Dom har ju mycket pärlor i alla storlekar som inte är för barnsliga.

Sen har dom ju massa annat pyssel.
 
Sv: Present till "ovanlig" 9-åring

Jag älskade måla gipsfigurer som liten. Lite kladdigt just när man gör dom, men det kanske hon kan få hjälp med? Men kanske även är för pilligt att måla dom för henne?

Annars ett målarstativ där man fäster stora papper som hon kan rita på? Blir som tavlor :idea:
 
Sv: Present till "ovanlig" 9-åring

Åååh gipsfigurer som var så roligt :) man behöver ju inte måla dem snyggt, det är kul ändå :D Jag hade Bernardh o Bianca (filmen gick då), har för mig att albatrossen var bra svår att få hel, eller var det en annan, nåja.

Men man måste ju iofs blanda gips o vatten och hälla i en form. I teorin behöver man inte röra smeten dock...

Liten vävram?

Ooh det här verkar kul
http://www.abcleksaker.se/magneter/152

Speciellt magnetpussel, magnetmosaik och :) eller magneter i plåtask tex "stallet" "pappersdocka" i magnet (kunde nästan inte låta bli dem själv en gång i en affär)
 
Senast ändrad:
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp