Mina föräldrar åkte 40 mil för att för första gången i paraden med banderollen "Stolta föräldrar", jag för flera bilder skickade till mig från dom och gick runt och log hela arbetsdagen (bor en bra bit från Stockholm). Jag har rätt så fantastiska föräldrar, och jag är oerhört stolt över hur accepterande föräldrar jag har. :heart
Jag har tur.
 
Jag gick med i tåget i Malmö, tillsammans med några kollegor samt en handfull från polisen. Underbart med så mycket kärlek på ett och samma ställe :heart vi hade med oss en hund i uniform, tror hon var något av paradens mest fotograferade ;)
Vi slapp tack och lov bråk och idioter i Malmö, så vitt vi kunde se åtminstone.
 
Nordisk ungdom har publicerat sin egen film
"Stoppar Prideparaden 2017"
Suck
Ser verkligen imponerande ut när lite drygt 10 pers står i en liten boll och töntar sig... eller inte nej.
Fast det var som jag läste i en kommentar till filmen, de har ju verkligen övat sin strategi. Alla håller ihop, beredda från alla håll. Inte ens polisen kan skingra dom. Klart, är kanske inte så svårt när man är så få. Töntar.
 

Här är filmen på nötterna. Alltid ska några förstöra för andra. Skönt att de var få i alla fall och hanterbara för polisen

Så gött när man skanderar a"inga nazister på våra gator" på slutet. Och kärleken fick vinna till slut

Å här står vi och applåderar att dom får bort packet :D

Pride_zpscaqieef3.png
 
Mina föräldrar åkte 40 mil för att för första gången i paraden med banderollen "Stolta föräldrar", jag för flera bilder skickade till mig från dom och gick runt och log hela arbetsdagen (bor en bra bit från Stockholm). Jag har rätt så fantastiska föräldrar, och jag är oerhört stolt över hur accepterande föräldrar jag har. :heart
Jag har tur.

Så fint! :love: :heart
 
Ja, jag blev riktigt rörd av det, visste inte innan att de skulle gå. När jag var barn så pratade pappa illa om HBTQ, när jag blev lite äldre exotifierade han oss på ett negativt sätt, och nu går han och mamma i Pride tillsammans. Det betyder mycket för mig att de gjort den utvecklingen och numera accepterar mitt liv, det känns fint. :heart

Älskar Pride! :love:

Visst är det fantastiskt att se hur utvecklingen går framåt, även i generationerna över oss! De flesta är ju "barn av sin tid" och det kan ta lite tid att uppdatera sin syn på saker och ting. När jag var barn hade pappa en Bajen-plansch i garaget där det längst ned stod: "Bajen, bärs och rakade brudar" :crazy: :wtf: Jag tänkte inte ens på det eftersom jag var barn, trodde nog att dom menade rakade på huvudet :D Idag är det helt omöjligt att förstå att han accepterade en sådan textrad en gång i tiden. Min pappa är nog den mest jämställda och politiskt korrekta mannen jag känner i den generationen (han är 53).
 
Jag blev också väldigt rörd när jag såg "stolta föräldrar" :love: Så fantastiskt att se. Jag tycker ju att det borde vara en självklarhet, men tyvärr är det ju långt ifrån det.

Jag hamnade också på film :rofl: Sen var det någon med en riktig kamera som tog närbilder på mig när min kompis målade pridefärgerna i ansiktet på mig och vid ett par andra tillfällen, men jag har ingen aning om vart dem fotograferna hörde. Kanske lika bra, jag brukar inte bli bra på bild :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp