Pris på lågprisprodukter

Reflekterar ni över pris på billiga produkter?

  • Ja

    Röster: 7 28,0%
  • Nej

    Röster: 6 24,0%
  • Ibland

    Röster: 12 48,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    25

Daylight

Trådstartare
Ja, pris på billiga produkter, är det något ni brukar reflektera över när ni köper saker till er häst? Jag tänker exempelvis en saltsten, den kostar knappt något. Vet ni ens vad den kostar, och är det något som påverkar erat beslut? Skulle ni åka till en annan butik där ni vet att den är billigare, eller plockar ni med er den hem "oavsett pris"?

Jag tänker att ha häst kostar såpass mycket och säg exempelvis en fodersäck, ridbyxor eller varför inte tillskott kan man ju spara lite på genom att köpa där man vet att det är billigt. Men produkter som är såpass billiga som exempelvis en saltsten, reflekterar ni alls över priset då? Eller blir den närmaste butik/där ni råkar vara?
 
Nja, beror på, i den här stan finns en stor hästsportbutik som är mycket dyrare än vad jag tycker är okej, så där blir det bara det jag är där för (i princip bara när de har rea) men i butiker med normala priser bryr jag mig inte om om det kostar en aning mer i butiken jag befinner mig i än i en annan, tänker att det sparar man in på bensinen om man låter bli att åka till en butik till.
 
Vad det gäller saltsten så skulle jag köpa även dyrare i den butik jag befinner mig i om det behövs. Bensinen och tid är mycket dyrare en någon enstaka enkrona för mig.
 
Det beror på. Jag behövde saltstenar vid ett tillfälle när jag ändå var i en hööksbutik men struntade i det när jag såg priset. Jag betalar inte mer än dubbelt så mycket för sådant. I övrigt vill jag helst gynna min lokala kvarn i den mån det går och handlar därför mest där när det handlar om foder. Som uppskattad återkommande kund ger det fördelar och att ha en upplyst duktig och ambitiös egenföretagare som tar hem det som ev. saknas är guld värt.
Dyrare saker som utrustning till mig eller hästarna köper jag nästan aldrig på impuls då jag vill kolla upp det jag köper.
 
Försöker i möjligast mån handla i lokala butiker. MEN, är utbudet dåligt för det jag behöver, så blir det oftast på en kedja eller liknande.
Om saltstenar etc är ett par kroner dyrare, eller loppfröt eller whatever spelar inte så stor roll när jag väl är där.
Försöker dessutom att inte använda bilen mer än jag behöver, så blir oftast att jag tar butikerna som är påvägen/ när jag ska handla annat. Så är rätt beroende på att det är öppettider som passar mig.
 
Jag åker aldrig till en annan butik enbart för att det är billigare t.ex saltstenar där.
Men jag planerar mina inköp och handlar prismedvetet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 273
Senast: Calmiche
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 297
Mat Jag vet, jag är fortfarande igång och försöka lära mig privatekonomi och framför allt matbudget. Jag försöker just nu skala ner det till...
19 20 21
Svar
419
· Visningar
28 305
Senast: honung
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 206
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp