Pris på mark?

E

Eem

I närheten av våran gård finns två stora fina åkrar som ägs av en gammal gubbe :devil:
Dessa åkrar gör han ingenting med och nu håller en på att växa igen med en massa sly.
Jag börjar fundera på om man kanske ska ta och köpa dessa åkrar. Arrendera vill jag inte för gubben är för jäklig att ha o göra med.
Pratade med en granne som frågat gubben om han kunde få köpa mark och han hade fått gett ett anbud.
Men jag har inte en susning om vad mark kostar och man vill inte bli lurad.
Vad kan åkermark kosta per hektar? Och är det nåt som gör att man få marken billigare,(förutom att gubben behöver pengar :devil: ) typ slyet.
Totalt så är åkrarna på kanske 20 hektar.

MVH Eem
 
Mellan 10000 och 100000 kr /hektar.

Mest beroende på efterfrågan, läge, läge och läge :)

I andra hand beroende på tänkbar avkastning och bidragsmöjligheter.
 
Tror man kan kolla med länstyrelsen för att få ett marknadsvärde. I alla fall en fingervisning?
 
... eller nån på LRF, de brukar hålla sig bra ajour med bygdens markpriser.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 190
Senast: Ainon
·
Övr. Hund Hej! Vi har en hund i stallet (Greyhound) som vi flera tillfällen gett sig på hundar som ägs av oss som är inhyrda. Hunden i fråga ägs...
2
Svar
28
· Visningar
3 178
Senast: lilstar
·
Lantbruksdjur Ska köpa nya får efter en tid utan. Har en jordbruksfastighet med inriktningen "Skogsförvaltning" och har blivit avrådd av den revisor...
Svar
5
· Visningar
1 599
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
21 908
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp