Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Jag har en Chevrolet Tahoe 6.5l turbo diesel. Jag har 25 hästar så det har dragits en del med den.. Men motorn rasade för mej inan jul. Jag köpte bilen för 140.000kr. men kan sälja den som den står nu för ca 55000kr. Den är nybes. Bilen är klar röd och super tuff modell.Självklart 4wd hög och låg manuellt. Men frågan är ju hur mycket du får dra.. har du BE? Bilen väger närmare 3ton.
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Sambon har alla bokstäver och jag ska ta E't... Dock vill jag ha en bil som funkar med en gång! ;)
Cheva verkar vara hemskt dyra i drift och rätt smäckiga enligt utsago...
Men det är säkert olika vad man tycker om den också!
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Äh, köp på den en Deffe och sälla dig till oss som sjunger Landrovers lov... :D

Mer utseende får du ju leta efter ;)
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Jag har en Nissan King cab och jag tycker att bilen är toppen att dra släp med och tar sig fram där jag behöver komma fram! Genom stora snöhögar är inga problem med fyrhjulsdriften. Bra att köra och inte speciellt törstig heller. Har än så länge inte varit inne på verkstan och det är en -04 så inte sådär lastgammal men ändå. Märks inte så mycket på bilen att man har ett tung släp efter.

Sen har min sambo en Jeep cherokee och det är väl den värsta bilen jag kört, visserligen är det en -97:a men den är hemsk:crazy: . Jag för min del hade inte velat ha en cherokee men min sambo verkar nöjd även om han har fått reparera den en hel del. Slö att dra släp med och man får växla mer än med "Kingen" som det "bara" är till att gasa upp och lägga i 5:an för att sedan inte behöva växla ner vid uppförsbackar! Nej jag tror att cherokeen är en karl bil för det där med att växla mjukt och fint är svårt för jag får slita för att få rätt växel.....
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Det är därför man köper en automatväxlad bil såklart. ;)

Funderar allvarligt på en Grand Cherokee av detta århundrades modell, snygg, lite lyx och den kan dra. Men det är inte kul om man måste åka halva landet runt om något går sönder.. Så ärd et någon som vet vart närmaste service-ställe för jeep finns om man bor i Strömstad?? Eller om det finns nån översikt över verkstader?
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Men är det prisvärt?

Man kan ju smaska iväg en halv mille på en ball bil.

Min Mercedes kostade 16 000:-
Efter litet underhållsreparationer så landar den väl på kanske 25 000:-
Det är ju prisvärt.

Cheva Vanen sålde jag för 12 000:-
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Tja det är min pappa som vill ha den, så det är inget jag tänker bekymra mig om. Jag har redan en bil så..
Sen beror det väl på vad man är van vid. Tycker inte dom är dyra, kan få en -01, 7000 mil för under 130.000kr, om man jmf med andra tillsvarande så är det ett bra pris.

Beror ju på vilket utgångsläge man har också såklart. Har man 20' att lägga på en bil så är 130' en förmögenhet, men har man 200' så är det billigt. ;)

Såg förresten att det finns märkesverkstad här i stan, så det blir nog en sån..
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Även om man har 130' så kan man ju använda 110' till något roligare än att hälla in dem i en bil.
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Vi har en Defender! Verkligen en kanonbil, blir hur billig som helst att äga med tanke på hur länge man kan ha de. Drar inte så mycket heller, 1 liter milen oavsett hur man kör!
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Gröna faran!
Här är attityd ;)

buka_def1.jpg
[/IMG]

buka_def.jpg
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Ja det där är en riktig bil det.
Och den är mycket prisvärd.

Man kan ha den väldigt länge och den har ett utmärkt andrahandsvärde.
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Men om man tycker bil är roligast? ;) :p

Man kan ha roliga bilar billigt.
Det handlar egentligen inte om inköpspriset utan om kostnaden.
Vissa bilar håller sitt värde - de är bra.
Andra liksom bara kostar - de är inte bra.
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Sjyst! :D

Vad kostar en sån att köra, äga, köpa då? Bättre begagnad....
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

bilen drar omkring en liter milen, oavsett det är stadstrafik eller landsväg. Skatt 3000/12000 per år (LB-reg, eller PB),
Försäkring ca 4500.
Begpris beroende på årsmodellen, såklart. :)
Ny kostar omkring 350 00, beroende på modell och utförande. En -00 med TD5 motorn kan du hitta för 140-150.
Kolla blocket! :)
I slutändan blir det en billig bil att äga, eftersom de flesta har bilarna väldigt länge och för att reservdelarna är så billiga.
Vet en kille som just passerat 100 000 mils strecket med sin ´98, och still going strong!
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Klart man gör, tänkte inte på det:idea: ! Fast jag skulle inte vilja ha en cherokee iaf........
Nä när "min" king cab ska vandra vidare så blir det en ny "king"!
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Den funkar jättebra som mini bärgare också! :p

prev18.jpg
 
Sv: Prisvärdaste 4wd-Jeep-Dragbil-Ranchbil

Härliga bilder.
En sådan skulle jag kunna lägga 150' på.
De håller ju det värdet mycket bra.

Hur är den att starta på vintern i -20 grader?
Behöver den motorvärmare eller klarar den sig ändå?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 074
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 756
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 259
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 013
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp