Problem att koppla tv:n till datorn

Smurfmodesty

Trådstartare
Hjälp!

Skaffade en ny bärbar dator för 2 veckor sedan med S-video uttag.
Hade det tidigare på min förra stationära dator också, och då hade jag inga problem att koppla till tv:n.

Har försökt göra det nu oxå, men får det inte att funka.
Datorn verkar inte hitta tv:n som en extra bildskärm.
Ljudet fungerar som det ska, men får inte någon bild alls.

Någon som har ett tips på vad det kan vara?
Detär en Compaq dator, och jag har en kontakt som fungerade på förra datorn (oxå en compaq) som borde passa nu, kopplat till en m scart kontakt att koppla till tv:n

Någon som har ett tips på vad jag ska göra?
 
Sv: Problem att koppla tv:n till datorn

Du kan behöva tala om för datorn att den finns. Antingen genom att klona skärmen (-> TV och dator visar samma bild) eller ställa in på två skärmar (-> du kan ha olika saker på dem). Exakt var man hittar det får nog någon annan tala om för dig (=fint sätt att säga att jag inte vet det).

/Ida
 
Sv: Problem att koppla tv:n till datorn

Jo jag har provat, men det fungerar ändå inte.
Den hittar inte tv:n.
Har provat att "tvångssöka" eller vad det kallades, men det gick inte heller :(
 
Sv: Problem att koppla tv:n till datorn

Om man har en svideo-kontakt på en stationär dator brukar man få ändra i Egenskaper för Bildskärm. Högerklicka någonstans på skrivbordet, välj egenskaper i menyn och gå sedan in under fliken Inställningar. Eventuellt måste man gå in under Avanserat och göra någon inställning.
 
Sv: Problem att koppla tv:n till datorn

Jo jag har varit där inne och provat ändra en hel del...
Men det funkar ändå inte...
 
Sv: Problem att koppla tv:n till datorn

Blir det nån skillnad om du har i sladden när du startar datorn?
 
Sv: Problem att koppla tv:n till datorn

Funkar tyvärr inte ändå :/
Är väl någon liten inställning som inte är som den ska :(
Får nog släpa upp datorn till dom jag köpte den av är jag rädd så får dom kika på den..
 
Sv: Problem att koppla tv:n till datorn

Har du prövat att göra någonting med själva TV:n? Där hemma så är det en knapp på kontakten man sätter i TV:n (in/ut). Sedan kanske du behöver ändra till AV eller något sådant, finns kanske fler alternativ, AV-1, AV-S tex.

/Ida
 
Sv: Problem att koppla tv:n till datorn

Jo, jag har ju använt kabeln tidigare till det här, och då har det AV uttaget funkat. Har sån knapp, men det hjälper inte att ändra den.
Har även en kabel utan knappen så den ska ju funka hur som helst..

Har ju fått till det på andra datorn utan några större problem, förstår inte varför det ska vara så krångligt nu :(
 

Liknande trådar

IT & mobiler Chrome har helt plötsligt helt lagt av på min dator hemma. Jag har laddat ner och startat om i omgångar men datorn påstår fortfarande...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 287
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 536
Senast: Dopy
·
IT & mobiler Jag har nyligen flyttat till en ny lägenhet med fiberanslutning till internet. Jag kopplade in datorn i hålet i väggen och kom in på...
Svar
6
· Visningar
2 674
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp