Bukefalos 28 år!

Problem med stolpiller

hier

Trådstartare
Lite äckelvarning på tråden, men hur fasen "håller man inne" stolpiller?

Jag har fått Voltaren som suppositorium istället för vanliga tabletter. Har endo och ofta är smärtorna så kraftiga att jag spyr och inte kan svälja.

Men alltså, även om jag försöker att bajsa före jag för in pillret så blir jag ändå extremt bajsnödig sekunder efter jag fört upp stolpillret. Så måste jag springa på toa igen och då lär ju inte voltarenet hinna tas upp i blodet?

Hur ska jag göra? Är det bara att knipa för allt vad tygen håller?:confused::o Hur lång tid måste det gå innan jag kan gå på toaletten igen?
 
Lite äckelvarning på tråden, men hur fasen "håller man inne" stolpiller?

Jag har fått Voltaren som suppositorium istället för vanliga tabletter. Har endo och ofta är smärtorna så kraftiga att jag spyr och inte kan svälja.

Men alltså, även om jag försöker att bajsa före jag för in pillret så blir jag ändå extremt bajsnödig sekunder efter jag fört upp stolpillret. Så måste jag springa på toa igen och då lär ju inte voltarenet hinna tas upp i blodet?

Hur ska jag göra? Är det bara att knipa för allt vad tygen håller?:confused::o Hur lång tid måste det gå innan jag kan gå på toaletten igen?

Jag som har ett litet barn hanterar suppar relativt ofta. Men ja, kroppen är tydlig med att om det är något där så ska det ut, det är en reflex. Jag tror att du behöver få in den lite längre, och tänk på att spetsen inte ska in först.

Jag brukar värma supparna lite innan, inbillar mig att de verkar liiite snabbare då. Det handlar om ganska kort tid, för det tas upp betydligt snabbare än piller man sväljer. Så... Stålsätt dig. Om du har bajsat innan - då vet du ju egentligen att du behöver bajsa direkt. Ju mer suppen hinner smälta desto "lugnare" blir reflexen. Kan du hålla ut i 8-10 minuter så är det helt lugnt.
 
Jag som har ett litet barn hanterar suppar relativt ofta. Men ja, kroppen är tydlig med att om det är något där så ska det ut, det är en reflex. Jag tror att du behöver få in den lite längre, och tänk på att spetsen inte ska in först.

Jag brukar värma supparna lite innan, inbillar mig att de verkar liiite snabbare då. Det handlar om ganska kort tid, för det tas upp betydligt snabbare än piller man sväljer. Så... Stålsätt dig. Om du har bajsat innan - då vet du ju egentligen att du behöver bajsa direkt. Ju mer suppen hinner smälta desto "lugnare" blir reflexen. Kan du hålla ut i 8-10 minuter så är det helt lugnt.

Jaha, ja som har fört in spetsen först, kändes lättare. Jag brukar spola under lite varmt vatten innan jag tar bort foliet, är också himla känslig och använder lite glidmedel, hatar att hålla på där bak, tycker det gör så ont:(

Ska försöka hålla ut. Det blir lite fosterställning och kvidande, men då har jag iallafall en tidsram att gå efter, lättare om man vet hur länge man ska stå ut.
 
Jaha, ja som har fört in spetsen först, kändes lättare. Jag brukar spola under lite varmt vatten innan jag tar bort foliet, är också himla känslig och använder lite glidmedel, hatar att hålla på där bak, tycker det gör så ont:(

Ska försöka hålla ut. Det blir lite fosterställning och kvidande, men då har jag iallafall en tidsram att gå efter, lättare om man vet hur länge man ska stå ut.

Jag vet, det är väldigt missvisande och jag tycker egentligen att de borde vara spetsiga i båda ändarna för att minimera risken att göra fel. Jag märkte STOR skillnad på barnet när jag lärde mig vilket håll som var rätt, spetsen först = mycket jobbigare för kroppen/reflexen/muskulaturen att hantera den trubbiga änden.
 
Jag vet, det är väldigt missvisande och jag tycker egentligen att de borde vara spetsiga i båda ändarna för att minimera risken att göra fel. Jag märkte STOR skillnad på barnet när jag lärde mig vilket håll som var rätt, spetsen först = mycket jobbigare för kroppen/reflexen/muskulaturen att hantera den trubbiga änden.

Ja, det låter ju faktiskt logiskt nu, lättare för kroppen att "suga upp" den då.
 
Jag använder Diklofenac i suppar pga magen.

Jag brukar trycka upp den efter att jag kissat, sedan lägger jag mig och vilar en stund men efter 45-60 min så måste jag gå på toa igen för det går banne mig inte att hålla sig.

Men jag har aldrig fått utebliven effekt så det verkar räcka med den tiden.

Det värsta är precis efteråt sedan lugnar det ner sig. Så stå ut.

Pst man vänjer sig efter ett tag
 
Det räcker med om du håller den i handen en stund. Spolar du varmt vatten är risken att den smälter helt istället.
 
Kommer ihåg med barnen att det är som sagt att om den åkte ut snabbt så var den inte tillräckligt långt instoppad.

Jag gjorde fel också då enligt vad ni sagt här. Satte alltid in med spetsen först.
 
Jag använder Diklofenac i suppar pga magen.

Jag brukar trycka upp den efter att jag kissat, sedan lägger jag mig och vilar en stund men efter 45-60 min så måste jag gå på toa igen för det går banne mig inte att hålla sig.

Men jag har aldrig fått utebliven effekt så det verkar räcka med den tiden.

Det värsta är precis efteråt sedan lugnar det ner sig. Så stå ut.

Pst man vänjer sig efter ett tag
jag försökte läsa mig till hur lång tid som behövs i Fass och det verkar som att man har maximal plasmakoncentration efter 45 minuter.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 099
Senast: Dimmoln
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 450
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag har redan kontakt med läkare och har gjort flertalet prover de senaste månaderna utan något precist svar på vad som kan vara fel...
Svar
4
· Visningar
1 285
Senast: Aliche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 230
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp