Projekt 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
meh.. märk ord dåra :rofl: :D @AraSlei

@MM säg till när du börjar så börjar jag också. Om vi "tävlar" mot varandra tror du det blir roligare då? :rofl:

Haha, det kanske det blir :D
Vi måste iaf vänta tills badrummet är klart här uppe för jag vill betsa trappan i samma färg som golvet vi har här uppe och man får inte gå på det på 48 timmar när det är gjort och vi använder toan i källaren nu när vi renoverar och jag är inte sugen på att gå runt hela huset och gå in via källardörren varenda gång någon behöver gå på toa dom 2 dygnen :p Barnen skulle behöva personlig assistent och nä, orkar inte :o
Vi har haft våran beskärda del av att undvika att gå på golven när dom är nymålade. En nyår spenderade vi i hallen och sov i tösens rum då vardagsrummet målades (då kom vi inte åt vårat sovrum) och sen blev det 2 nätter på hotell med utflykter och Liseberg när vi gjorde hallgolvet för då kom vi inte åt ett rum i hela huset :p
Renovering har sina tjusningar :D
 
Fogning på klinkersen vi la på gamla verandadelen för ett tag sen - check. Bättre sent än aldrig :angel:

Kjol klar på uteplatsen - check. 2 plank kvar. Kanske. Vi dividerar om hur långt ner den ska sluta så antingen är det klart eller så blir det en plank till på två sidor. Vi känner efter lite :)

Planket klart på kortsida nummer 2 - check.

Dörr uppe för badrummet - check.

Nästa projekt är att bygga en grind för uteplatsen och fortsätta i badrummet samt på planket.
 
Jag har också funderat på dom där halvmånarna,men då är vi ju där igen,klister i trappen o tänk om man inte gillar det när man är klar :nailbiting:
Sen är min trapp inte rak,utan bred och svängd så då är frågan om det kommer se konstigt ut :confused:

Mina föräldrar har halvmånar i sin breda och svängda trapp och jag tycker att det är både fint och väldigt praktiskt
 
Här är planket på kortsida nr 2. Imorgon skulle maken och svärfar börja gjuta dom stolpen som måste gjutas på kortsidan mot grannen på denna sidan. Sen är det bara att fortsätta bygget :)

AQKAAAACkAVodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTk4YjZiZTMyYTZiMjIwODQxNDZjMTVhLmpwZw


AQKAAAACyXVodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTk4YjZiZTUyYTZiMjIwODdiNDExYWM1LmpwZw
 
Här är planket på kortsida nr 2. Imorgon skulle maken och svärfar börja gjuta dom stolpen som måste gjutas på kortsidan mot grannen på denna sidan. Sen är det bara att fortsätta bygget :)

AQKAAAACkAVodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTk4YjZiZTMyYTZiMjIwODQxNDZjMTVhLmpwZw


AQKAAAACyXVodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTk4YjZiZTUyYTZiMjIwODdiNDExYWM1LmpwZw
Vad är staketet till för? Har ni vilda djur, eller grannar?
 
Vårt största projekt i år är att hitta en bra plats för husbygge, samt att få själva husbygget i rullning. Det tycks dock vara väldigt lätt att skjuta fram detta :cautious:
Har en del att göra på nuvarande hus och trädgård också plus att vi har en 1,5-åring att underhålla så hen inte går berserk och bebis i magen som ska ut om ca 10 veckor :D
 
Min sambo var också sån, det retade gallfeber på mig. Nu på nya stället är jag benhård med att inget påbörjas om vi inte kan avsluta det inom en snar framtid :D
Jag har försökt det, men han är så laddad när han börjar något nytt och det SKA ju göras projekten han börjar också.. och det mesta är bygg-grejer som jag inte kan avsluta :p men nu är det många grejer som faktiskt kommer bli klara inom en överskådlig framtid :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 429
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp