Projekt 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
@AraSlei Den första gruppen såg ju ut att vara i en hundvänlig färg också! Eller dina hundar kanske är så väluppfostrade att de håller dig på golvet? :o

Ja, precis! Soffan med divandel fanns i den färgen med :) Funderar på soffan med divandel och denna fåtöljen till:
howard-luxor-divanfatolj-valfri-farg.jpg

Men vi får se :) Jag är inte helt säker på måtten, men det är ett stort vardagsrum :D

Nope, de ligger mer än gärna i soffan :angel:
 
Vi har massor vi vill göra och jag skriver långa listor på vad jag tänker att vi ska hinna. Tyvärr går det långsamt då både pengar och tid saknas. Vi hoppas kunna beta av så mycket som möjligt i alla fall :)

  1. Laga diskmaskin
  2. Plantera färdigt häck
  3. Tapetsera barnrum
  4. Tapetsera sovrum
  5. Byta uttag i de tapetserade rummen
  6. Montera lister i gästrum
  7. Sätta upp ny torkvinda
  8. Fixa land i trädgården
  9. Få en mysig balkong
  10. Möblera om barnrummen så alla barn får plats
  11. Måla rum i källaren
  12. Sänka toalettstol.
 
Åh vad skönt det är när en lista blir kortare och kortare!
Kan uppdatera redan nu med att jag planterat om gräslöken och rabarberplantan. Jag hade lite tur och fick en stickling av rabarberplantan så tar den sig nu så får vi ännu en planta. Vi har satt sista sektionen på muren och dessutom fått dit staket runt där soptunnan ska stå. Vi måste ha hem lite grus för att kunna sätta plattorna men det kommer när vi tar hem för uteplatsen men tunnan står numera på sin plats utan plattor så länge :)
Maken bokade som sagt en grävmaskin för några dagar så nu får jag gå ut imorgon bitti och ta förebild för sen är väl trädgården oigenkännbar ett tag :p
Men jag fick honom att lova att passa på att vända resten av landet som är vid köksfönstret. Ett tag typ å så är det klart :D
Det han ska göra med grävmaskinen är att gräva för plintarna som ska ner. Dom ska gjutas och det är 85 meter plank som ska upp och 60 plintar tror jag så han och svärfar är nog upptagna ett tag nu.

Rensa bakgården✔
Sätta staket på muren✔
Sätta plattor för soptunnan
Sätta staket för soptunnan✔
Flytta gräslöken och rabarberplantan✔
Vända landet utanför köksfönstret✅
Ta ner dom gjutna stolparna längst vägen✔
Köra till tippen✔
Sätta staket mot grannen
[Spola muren med högtryckstvätten]
Göra klart släpet för försäljning✅
Gå igenom bilarna
Påbörja uteplats på framsidan✅

Nu ska jag leta reda på en ny utelampa att ha vid ytterdörren och även en ringklocka :)
 
Vi har massor vi vill göra och jag skriver långa listor på vad jag tänker att vi ska hinna. Tyvärr går det långsamt då både pengar och tid saknas. Vi hoppas kunna beta av så mycket som möjligt i alla fall :)

  1. Laga diskmaskin
  2. Plantera färdigt häck
  3. Tapetsera barnrum
  4. Tapetsera sovrum
  5. Byta uttag i de tapetserade rummen
  6. Montera lister i gästrum
  7. Sätta upp ny torkvinda
  8. Fixa land i trädgården
  9. Få en mysig balkong
  10. Möblera om barnrummen så alla barn får plats
  11. Måla rum i källaren
  12. Sänka toalettstol.

Varför vill man sänka en toalettstol? Jag tycker de nyare måtten på toalettstol gör den på tok för låg ( och jag är kort i rocken)
 
Varför vill man sänka en toalettstol? Jag tycker de nyare måtten på toalettstol gör den på tok för låg ( och jag är kort i rocken)

Kanske för att den är för hög? Här hemma är det jag som kommer bestämma vilken stol vi ska ha eftersom jag är kortast och är den som alltid får sitta mest obekvämt. Antingen med pall eller ha benen hängandes i luften.
Så övriga får stå ut med en låg toalett för madam tänker skita med fötterna på jorden :p
 
Kanske för att den är för hög? Här hemma är det jag som kommer bestämma vilken stol vi ska ha eftersom jag är kortast och är den som alltid får sitta mest obekvämt. Antingen med pall eller ha benen hängandes i luften.
Så övriga får stå ut med en låg toalett för madam tänker skita med fötterna på jorden :p
Ja smaken är ju som baken, delad! ;-)
 
Ja, precis! Soffan med divandel fanns i den färgen med :) Funderar på soffan med divandel och denna fåtöljen till:
howard-luxor-divanfatolj-valfri-farg.jpg

Men vi får se :) Jag är inte helt säker på måtten, men det är ett stort vardagsrum :D

Nope, de ligger mer än gärna i soffan :angel:
Vi köpte en soffa i den färgen för ett drygt år sen, inte så hundvänlig som man Hoppades på :meh:
 
Typiskt :down:
Man kan välja "vilken färg man vill" på den modellen, så då kanske vi ska kika på någon mörkare :)
Typ den här:
inari-27-brungra.jpg

Vi har soffan Chicago från Mio i färgen salt peppar. Den är väldigt hundvänlig :)
Väldigt lik den på bilen du visar, eller så är det rent av den? :p
 
Typiskt :down:
Man kan välja "vilken färg man vill" på den modellen, så då kanske vi ska kika på någon mörkare :)
Typ den här:
inari-27-brungra.jpg
Den är nog bättre. Vi valde den mörkare grå som fanns och det första som hände är att Bobber satte ett tassavtryck på den när han sprang utifrån rätt in och upp på soffan :meh: Det är ju tvättbart ifs men ändå.

Den du visar är nog bättre, skitiga tassavtryck syns nog inte lika mycket:D
 
Vi har soffan Chicago från Mio i färgen salt peppar. Den är väldigt hundvänlig :)
Väldigt lik den på bilen du visar, eller så är det rent av den? :p

Hundvänligt är bra :D Hm, denna är från Trendrums Howardsoffa, kallas för "Inari 27 - brungrå" :)

Den är nog bättre. Vi valde den mörkare grå som fanns och det första som hände är att Bobber satte ett tassavtryck på den när han sprang utifrån rätt in och upp på soffan :meh: Det är ju tvättbart ifs men ändå.

Den du visar är nog bättre, skitiga tassavtryck syns nog inte lika mycket:D

Åh, så trist :down: Man vill ju inte börja med att tvätta!
Fattar inte hur folk med vita soffor lyckas hålla dem rena :D
 
Våran trädgård ser ut som hej kom och hjälp mig :crazy:
Men det blir nog bli tillslut :up:

Alla hål grävda för plintarna, han har vänt mitt land framför köksfönstret, börjat gräva upp för uteplatsen och har precis grävt upp en av dom gigantiska buskarna. Vi har... hål i trädgården :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 430
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp