Projekt 2018

Kan man måla en trappa utan att den blir hal? Eller måste man ha något halkskydd sedan? Den är i dagsläget helt trären utan färg men i behov av slipning. Två steg är slipade och bara det gjorde ju stegen något halare, om än inte så halkskydd behövs.
 
Kan man måla en trappa utan att den blir hal? Eller måste man ha något halkskydd sedan? Den är i dagsläget helt trären utan färg men i behov av slipning. Två steg är slipade och bara det gjorde ju stegen något halare, om än inte så halkskydd behövs.
Vår trappa är målad och den är rätt hal. Så där är absolut spring förbud i den.
 
Kan man måla en trappa utan att den blir hal? Eller måste man ha något halkskydd sedan? Den är i dagsläget helt trären utan färg men i behov av slipning. Två steg är slipade och bara det gjorde ju stegen något halare, om än inte så halkskydd behövs.

Vår trapp är inte målad så men betsad i mörkt trä och jag har inte upplevt den hal så att jag tänkt på det.
 
Kan man måla en trappa utan att den blir hal? Eller måste man ha något halkskydd sedan? Den är i dagsläget helt trären utan färg men i behov av slipning. Två steg är slipade och bara det gjorde ju stegen något halare, om än inte så halkskydd behövs.
Min är målad men jag upplever den inte hal.
 
Sitter och försöker välja tapet till min fars vardagsrum, men vad ska man ha i ett rum som är nästan 45-50m2 utan att det blir "tråkigt"? mönstrat går bort, vitt är tråkigt, mörka tapeter vill han nog inte ha och det bör fungera med både mörka och ljusa möbler i rummet... är grått med lite skiftningar för tråkigt? typ den här?: Länk
 
Sitter och försöker välja tapet till min fars vardagsrum, men vad ska man ha i ett rum som är nästan 45-50m2 utan att det blir "tråkigt"? mönstrat går bort, vitt är tråkigt, mörka tapeter vill han nog inte ha och det bör fungera med både mörka och ljusa möbler i rummet... är grått med lite skiftningar för tråkigt? typ den här?: Länk
Tror den blir väldigt mörk att köra enbart den i ett så pass stort rum. Kör nån ljus tapet som bas och eventuellt en fondtapet, alternativt bryt av med färgstarka möbler och textilier?
 
Sitter och försöker välja tapet till min fars vardagsrum, men vad ska man ha i ett rum som är nästan 45-50m2 utan att det blir "tråkigt"? mönstrat går bort, vitt är tråkigt, mörka tapeter vill han nog inte ha och det bör fungera med både mörka och ljusa möbler i rummet... är grått med lite skiftningar för tråkigt? typ den här?: Länk
Den var typ tråkigaste tapet jag sett :o kör en fondvägg? Och fråga honom vad han vill ha för färger :)
 
Sitter och försöker välja tapet till min fars vardagsrum, men vad ska man ha i ett rum som är nästan 45-50m2 utan att det blir "tråkigt"? mönstrat går bort, vitt är tråkigt, mörka tapeter vill han nog inte ha och det bör fungera med både mörka och ljusa möbler i rummet... är grått med lite skiftningar för tråkigt? typ den här?: Länk
Vårt vardagsrum är ganska stort, 32 kvm, och vi kommer måla en grå eller greige nyans. Den övriga inredningen så som soffa, mattor och tavlor kommer sätta färg på rummet. Vi kommer inte ha någon fondvägg.

Om mönstrat går bort så är det väl bara enfärgat kvar. Hitta en färg din far gillar och kör igång :D
 
WIC är nästan klar :love::love: tjuvbörjade lite!
 

Bifogade filer

  • IMG_20180319_150959.jpg
    IMG_20180319_150959.jpg
    166,5 KB · Visningar: 46
Jag letar förresten snygga korgar till hyllan högst upp, någon som har något bra tips? Inte för dyra, typ 100-120kr. Inte plast/plastiga. :)

Kolla på Ikeas papperslådor. Kommer inte ihåg namnet nu men finns i typ vitt, svart och någon färg alltid. De har lock och är stilrena och har en sån där lapp för att skriva vad lådan innehåller. De tycker jag är snygga!
 
Sitter och försöker välja tapet till min fars vardagsrum, men vad ska man ha i ett rum som är nästan 45-50m2 utan att det blir "tråkigt"? mönstrat går bort, vitt är tråkigt, mörka tapeter vill han nog inte ha och det bör fungera med både mörka och ljusa möbler i rummet... är grått med lite skiftningar för tråkigt? typ den här?: Länk

Den såg tråkig ut på så stort kanske?

Varför inte lite mönster? Jag tycker tapeter likt denna gör sig jättebra i stora rum och ton i ton mönster sticker inte ut så mycket som andra mönster.
20180319_185008.png
 
Kolla på Ikeas papperslådor. Kommer inte ihåg namnet nu men finns i typ vitt, svart och någon färg alltid. De har lock och är stilrena och har en sån där lapp för att skriva vad lådan innehåller. De tycker jag är snygga!
Tack för tipset, men jag vill ha en lite "lyxigare" känsla på dom, så helst ett rejälare material :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Har ni några spännande projekt planerade år 2017? Berätta isåfall! Planen för vårt hus ser i nuläget ut såhär: 1. Fiberanslutning. 2...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
60 788
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag och sambon letar hus, fram tills nu inte speciellt seriöst emn nu har vi hittat huset som vi vill ha :love: Eller kanske ska säga...
Svar
5
· Visningar
4 362
Senast: Sar
·
Hemmet Vi har ett sött litet hus från 1963 i en liten ort i NV Skåne, hyggligt nära några större städer på gränsen till maxavstånd för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 419
Senast: Lupin
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 957
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp