Projekt 2018

Är det dags för gård då?
Oklart, allt är väldigt löst just nu bortsett från att vi ska sälja , skrev på mäklarpappren idag. :) Byter vi stad blir det eventuellt gård, men det är fruktansvärt svårt att hitta till skäliga priser, nästan inget kommer ut var vi letar. Inser hur sjukt bra jag har det med hästarna i dagsläget.
 
Oklart, allt är väldigt löst just nu bortsett från att vi ska sälja , skrev på mäklarpappren idag. :) Byter vi stad blir det eventuellt gård, men det är fruktansvärt svårt att hitta till skäliga priser, nästan inget kommer ut var vi letar. Inser hur sjukt bra jag har det med hästarna i dagsläget.
Aha! Varför ska ni sälja det ni har? :D
 
Taklisterna färdiga i hallen :)

Snart väder för att fortsätta med planket :up:
Vi började med staket och plank i mars förra året så hoppas på liknande väder även denna våren så vi får det färdigt innan sommaren. Det är 9 färdiggjutna plintar som står och väntar men hur kul är det att stå i snålblåst och snöregn mitt i vintern och slå upp planken :p
Iom att så många plintar är färdiga är det ju egentligen bara att slå upp 9 sektioner lite kvickt så har vi kommit långt :)
Sportlov denna veckan som kommer men tyvärr kunde maken inte vara ledig detta lovet pga kurser och massa möten han har på jobbet, men i påsk är han ledig 10 dagar sammanhängande så ska fixa ihop en fin lista tills dess :D
 
Vi ska göra mycket:p!
Dock med viss hjälp av snickare mm..
1 brädfoder på huset som har gul och brun plåt. Blir lite målningsjobb med:crazy:
2 byta fönster
3 renovera ladugården och höja innertaket till stalldelen.
4 Kriga i trädgården mot allt vildvuxen.
Måste nog tex gräva bort en jätte jersmin och en gammal berså samt gigantisk spirea häck. Hoppas kunna behålla lite gamla äppelträd och en underbar pion som tydligen planterades för en liten flicka som dog.
Den vill jag inte bygga altan över men mannen och jag tänker olika;)..

Å i höst badrummet..
Puh..
Visa bifogad fil 11244

Vilket fint hus! Jag hade lätt sparat pionen med den historien men faktiskt flyttat på den om den står på bästa altan-läge. Det går absolut att flytta pioner! Gräva upp massor med jord runt rötterna och jag har gjort det på våren när de precis börjar vakna. En gammal pion flyttade jag 3 år i rad :o min sambo tycket aldrig jag kan låta något va still men det är ju bara innan de hittat sin sista viloplats :D nu har den stått 2 säsonger på samma plats och är lika stor vacker och blommar som innan alla flyttar!
 
Vilken färg hade ni gjort denna trappan i?

28056590_10155434582681819_6309174766075956090_n.jpg


Vit träpanel som går från botten till toppen på vänster sida och vit tapet på höger.
Golv nedanför trappen är mörkbrun och ovanför vitt med grå ådringar.

Funderar på ljusgrå trapp rädd för att vitt blir lite för vitt inget som bryter av någonstans. Trappräcket får ju vara i samma färg som trappan sen och det kanske är snyggt med grått?

Tänkte typ ljusgrå trapp med mörkgrå mattsteg.

Tips mottages tacksamt
 
Vilken färg hade ni gjort denna trappan i?

28056590_10155434582681819_6309174766075956090_n.jpg


Vit träpanel som går från botten till toppen på vänster sida och vit tapet på höger.
Golv nedanför trappen är mörkbrun och ovanför vitt med grå ådringar.

Funderar på ljusgrå trapp rädd för att vitt blir lite för vitt inget som bryter av någonstans. Trappräcket får ju vara i samma färg som trappan sen och det kanske är snyggt med grått?

Tänkte typ ljusgrå trapp med mörkgrå mattsteg.

Tips mottages tacksamt
Jag målade min vit,den ska målas om till mellangrå. Need i say more ;)
 
Vilket fint hus! Jag hade lätt sparat pionen med den historien men faktiskt flyttat på den om den står på bästa altan-läge. Det går absolut att flytta pioner! Gräva upp massor med jord runt rötterna och jag har gjort det på våren när de precis börjar vakna. En gammal pion flyttade jag 3 år i rad :o min sambo tycket aldrig jag kan låta något va still men det är ju bara innan de hittat sin sista viloplats :D nu har den stått 2 säsonger på samma plats och är lika stor vacker och blommar som innan alla flyttar!
Det mesta brukar gå att flytta, även mindre träd, bara det görs vid rätt tidpunkt och att jorden där de planteras är tillräckligt lucker så att nya rötter kan växa till, det är nog de två vanligaste orsakerna när det går fel.
 
Vilken färg hade ni gjort denna trappan i?

28056590_10155434582681819_6309174766075956090_n.jpg


Vit träpanel som går från botten till toppen på vänster sida och vit tapet på höger.
Golv nedanför trappen är mörkbrun och ovanför vitt med grå ådringar.

Funderar på ljusgrå trapp rädd för att vitt blir lite för vitt inget som bryter av någonstans. Trappräcket får ju vara i samma färg som trappan sen och det kanske är snyggt med grått?

Tänkte typ ljusgrå trapp med mörkgrå mattsteg.

Tips mottages tacksamt
 
Målade min trapp vit nyligen..Men med labradår och husses svarta fällande tubsockar så börjar jag fundera..iallafall måste en snygg liten sopborste och skyffel införskaffas och ställa i trapphallen uppe:)
 
Å! Tack @Anders ock @Kaki:)!
Då flyttar jag med varm hand pionen till våren:)!
Nästan alltid är det bäst att flytta växter under deras viloperiod, vi har ganska många pioner men jag inte flyttat någon så där vet jag inte men generellt är våren inte så bra. Sen höst och tidig vinter (om det inte är tjäle i marken) brukar vara att rekommendera :)
 
Nästan alltid är det bäst att flytta växter under deras viloperiod, vi har ganska många pioner men jag inte flyttat någon så där vet jag inte men generellt är våren inte så bra. Sen höst och tidig vinter (om det inte är tjäle i marken) brukar vara att rekommendera :)
Läser man på internet rekommenderas ofta höst men folk verkar ha flyttat sina pioner under hela året och lyckats :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Har ni några spännande projekt planerade år 2017? Berätta isåfall! Planen för vårt hus ser i nuläget ut såhär: 1. Fiberanslutning. 2...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
60 771
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag och sambon letar hus, fram tills nu inte speciellt seriöst emn nu har vi hittat huset som vi vill ha :love: Eller kanske ska säga...
Svar
5
· Visningar
4 359
Senast: Sar
·
Hemmet Vi har ett sött litet hus från 1963 i en liten ort i NV Skåne, hyggligt nära några större städer på gränsen till maxavstånd för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 412
Senast: Lupin
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 952
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp