Eliseeh

Trådstartare
Hejhallå, vad är rimlig provision att ge en beridare? Exemeplvis, hästen rids av beridaren ett par gånger i veckan och säljs efter ca. 3 månader. Är 10 % av försäljningspriset en okej summa?

Tacksam för svar :D
 
Jag är ingen expert på detta på något sätt, men tror min vän fick 10 % när hon red en häst för försäljning.
Antar att hästens potential (dvs förväntat försäljningspris) samt beridarens kunskaper/rykte spelar in här.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 386
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 896
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 240
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 935
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp