Ps High Jump

Klaralg03

Trådstartare
Hej!

Jag vill köpa ett nytt träns (För jag behöver verkligen mer host host :angel:). Gick i tankarna att köpa ett pullar att hoppa samt rida ut på, men snubblade över PS tränset HJ och tycker att det är snyggare. Är det samma princip? För om man ser både tränsen ser jag bara skillnad att plattan är bredare samt att nackstycket är bredare.

Är det samma princip på ett HJ och Pullar? Hur är kvalitén på PS? :D
 
Hej!

Jag vill köpa ett nytt träns (För jag behöver verkligen mer host host :angel:). Gick i tankarna att köpa ett pullar att hoppa samt rida ut på, men snubblade över PS tränset HJ och tycker att det är snyggare. Är det samma princip? För om man ser både tränsen ser jag bara skillnad att plattan är bredare samt att nackstycket är bredare.

Är det samma princip på ett HJ och Pullar? Hur är kvalitén på PS? :D

Ja, det är samma effekt som pullar. Själv tycker jag dock att PS läderkvalité är varierande.
 
Jag tycker det är stor skillnad på pullar och HJ. Hästen med. De trycker på helt olika ställen med. Så inte samma som pullar.

Stora fördelen med HJ anser jag är att man kan se till att nedre remmen inte gör emot bettet och man kan även böja ut så det trycker mot tänderna.
 
Kvalitet har de haft problem i perioder tidigare. De nya är kvalitén bra på. Sen om den motsvarar priset må ju var och en avgöra. Jag köpte det pga funktion och inget annat träns erbjöd samma funktion. Skulle inte köpa ett "vanligt" träns från PS.

De har diffat stort i storlek mellan utgåvorna, något som är viktigt att tänka på när man köper.
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Kvalitet har de haft problem i perioder tidigare. De nya är kvalitén bra på. Sen om den motsvarar priset må ju var och en avgöra. Jag köpte det pga funktion och inget annat träns erbjöd samma funktion. Skulle inte köpa ett "vanligt" träns från PS.

De har diffat stort i storlek mellan utgåvorna, något som är viktigt att tänka på när man köper.
Okej vad är skillnaden på tränsen?
 
haft ps high jump två ggr, gillar designen, hästarna trivdes. Men läderkvaliten är alltför dålig därför har jag sålt båda ggr.
 
Puttar upp denna tråd!

Jag är intresserad av att köpa en High Jump och har hittat ett begagnat. Mina hästar har ganska långa med smala huvuden. I Hööks träns har de stl full, sidostyckena sitter på 3e hålet nedifrån ca. Tror ni de kan ha full i High Jump nya lädret?
 
Puttar upp denna tråd!

Jag är intresserad av att köpa en High Jump och har hittat ett begagnat. Mina hästar har ganska långa med smala huvuden. I Hööks träns har de stl full, sidostyckena sitter på 3e hålet nedifrån ca. Tror ni de kan ha full i High Jump nya lädret?

Omöjligt att säga. De har gjort om storlekarna flera gånger i nya lädret. Två träns med ett års mellanrum var otroligt olika storlek trots att båda var full.

Jag köpte mitt senaste i våras. Jag fick byta ut flera delar mot XF. Hästen har normalt full och ligger "mitt i" storleken eller på någon av de inre hålen. HJ som nu är 2 år gammalt gick i full men på yttre hålen. Äldre HJ var nästan för stort i full.
 
Vad tråkigt att det ska skilja så mycket... Man förväntar sig kanske lite bättre "ordning" när tränsen är på pass dyra... Tack för ditt svar!:)
 
Vad tråkigt att det ska skilja så mycket... Man förväntar sig kanske lite bättre "ordning" när tränsen är på pass dyra... Tack för ditt svar!:)

Det är ju inget problem när man köper nytt, så finns nog inget incitament från tillverkaren att ha enhetliga storlekar med tanke på andrahandsmarknaden.

Försök hitta ett att prova, av nån kompis eller så. Och så mäter du. Sen får du be de med beg träns mäta.
 
Har inte dem nån ny storlekstabell (typ så man kan mäta själv) och så man själv väljer alla tränsdelarnas stl nu för tiden? :)
 
Jag håller nog med Bufera, köp ett pullar istället. Verkar inte vara nån större skillnad i funktionen. Om man inte har ett alldeles för kort pannband så nackstycket skär in i öronen eller om lädret är riktigt hårt och vasst i kanterna tror jag heller inte nackstycket gör skillnad direkt. Men det beror väl på din häst, vad den föredrar, kanske ett fodrat kan vara bra om den är känslig. Vaggorna bryr jag mig inte ett dugg om, tror ärligt talat inte dem spelar nån roll öht. Dessutom finns det bra mycket mer att välja på när det kommer till pullar och dem är mycket, mycket snyggare ;) Och billigare för det mesta :sneaky:
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 068
Träning Jag ska köpa ett ps, high jump. Men jag förstår inte riktigt vad dom olika storlekarna innebär. Jag har förstått att dom är små i...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: Zoya
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 059
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp