PS sidostycken

Grynet12

Trådstartare
Håller på att med enkla medel knåpa ihop ett anatomiskt träns till unghästen. Vill inte köpa något dyrt än. Har köpt ett remontträns på H**ks samt en nackpadd och undrar nu om PS sidostycken passar på andra träns? Är lite sugen på att testa elastiska vaggor
 
Håller på att med enkla medel knåpa ihop ett anatomiskt träns till unghästen. Vill inte köpa något dyrt än. Har köpt ett remontträns på H**ks samt en nackpadd och undrar nu om PS sidostycken passar på andra träns? Är lite sugen på att testa elastiska vaggor
Jag har ett par sidostycken från PS levade träns till annat nackstycke vilket funkar fint. De är väl 1,5 cm som de flesta tränsremmar. Vaggorna ger jag dock inte mycket för, resåren är så dålig att bettets tyngd när tränset hänger töjer ut den så det knappast gör någon skillnad.
 
Jag har ett par sidostycken från PS levade träns till annat nackstycke vilket funkar fint. De är väl 1,5 cm som de flesta tränsremmar. Vaggorna ger jag dock inte mycket för, resåren är så dålig att bettets tyngd när tränset hänger töjer ut den så det knappast gör någon skillnad.

Okej! Tack för svar:)
 
Håller på att med enkla medel knåpa ihop ett anatomiskt träns till unghästen. Vill inte köpa något dyrt än. Har köpt ett remontträns på H**ks samt en nackpadd och undrar nu om PS sidostycken passar på andra träns? Är lite sugen på att testa elastiska vaggor
Även jag upplever de som väldigt korta. Har x full till min c ponny (cob huvud normalt sett) och det är för kort till vissa nackstycken.
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 879
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 040
Senast: inverterad
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 457
Senast: fejko
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp