PsofSwedens träns

Jag tycker om tänket med PS tränsen. Men då jag älskar att plocka ihop mina träns själv och inte är särskilt impad av resten av detaljerna på PS tränsen. Nackstyckena är lite väl för min smak och passar inte på min häst. Dessutom är tränsen i stl mellan cob-full. Min behöver xfull. Så jag måttbeställer från sadelmakare istället, så får jag exakt som jag själv vill :)
Läste att teamet försöker lösa problemet med det dåliga lädret som blivit på senaste tiden iallafall :)
 
Det finns många andra märken i riktigt bra läderkvalite som man kan plocka ihop själv, ex Dyon och Silver Crown
 
@palle om det var menat till mig, så har jag tittat runt precis överallt. Men inte hittat nåt som faller mig i smaken, alltid nåt jag vill ändra på :P
Så då blir det enklast, men oxå lite dyrare, att specialbeställa. Men jag får tillslut drömtränset :love:
 
Älskar mitt PS! Underbart läder och grym passform. Kommer aldrig mer använda något annat. Redan första gången jag använde det gick min häst från att vara jättestretig och på riktigt förjävlig till att arbeta i form och vara arbetsvillig. Trodde först inte att det var samma häst jag satt på...
Och nu efter 1 vecka har vi kommit längre än vad vi har gjort på 6 månader tillsammans.
Så av med hatten för PS.
 
Fast att de skulle stjäla micklems design är ju inte helt rätt att gnälla på, det finns typ fem till träns som ser på pricken ut som micklem av diverse olika märken. Ps träns ser ju helt annorlunda ut i designen förutom att de valda "tryckpunkterna" är på samma ställen, rätt logiskt eftersom det är bekvämt så. Nosgrimman är ju en form av bygelnosgrimma på både micklem och ex ps high jump i lite olika varianter, varför skulle man inte få göra en sådan när man helt fritt gör remont- eller aachennosgrimma, någon var ju först med dem också.

Det är bra att det finns så stort utbud på träns som det gör, hästar trivs ju med olika träns, vissa går inte alls att rida på det ena men är som en dröm med ett annat. Old news ;) jag vill inte ha ett micklem för jag vill inte ha en rem nedanför bettet, great, då kan jag köpa mig något annat. Problem löst. För mig känns det dock rätt onödigt att i princip snacka skit om allt annat för att det inte passar mig :P
 
Fast att de skulle stjäla micklems design är ju inte helt rätt att gnälla på, det finns typ fem till träns som ser på pricken ut som micklem av diverse olika märken. Ps träns ser ju helt annorlunda ut i designen förutom att de valda "tryckpunkterna" är på samma ställen, rätt logiskt eftersom det är bekvämt så. Nosgrimman är ju en form av bygelnosgrimma på både micklem och ex ps high jump i lite olika varianter, varför skulle man inte få göra en sådan när man helt fritt gör remont- eller aachennosgrimma, någon var ju först med dem också.

Det är bra att det finns så stort utbud på träns som det gör, hästar trivs ju med olika träns, vissa går inte alls att rida på det ena men är som en dröm med ett annat. Old news ;) jag vill inte ha ett micklem för jag vill inte ha en rem nedanför bettet, great, då kan jag köpa mig något annat. Problem löst. För mig känns det dock rätt onödigt att i princip snacka skit om allt annat för att det inte passar mig :P

Fast gnället var väl snarare på dubbelmoralen i att ingen får kopiera PS's träns, men det är tydligen helt okej för PS att kopiera andras träns.
 
Fast de har ju inte kopierat, det är det som stör mig lite. Om jag varit ps och någon påstått att jag kopierat andra träns så hade jag inte blivit glad. Det är stor skillnad mellan tränsen och andra träns och det jag tycker är att isåfall kopierar ju alla hej vilt för alla träns ser ju "likadana" ut liksom.
 
Jag är inte särskilt förtjust i dem. Varken tränsen eller företaget, som ända sedan starten tagit kritik dåligt. Dessutom kändes deras blogg-PR väldigt köpt. Vilket jag förstår efter att ha klämt på tränsen. Flat out var ett skämt lädermässigt. Deras hackamore för 2400:- är helt ruggat på köttsidan och efter ett par användningar släpper sömmarna. Kommer inte köpa något själv.
 
Precis vad jag menar.
Jag bryr mig inte vem som kopierar vad.
Det blev bara så patetiskt av dem att först klaga och sen göra likadant.
Vill man inte ha kopior söker man patent som Dyon gjort. Simple as that.
Jag håller fullkomligt med!

Sen kan jag också få lite "panik" över alla ps fantaster som skriker ut att övriga företag kopierar ps vad gäller tex pärlpannbanden, för de fanns ju inte i över 5 år innan företaget ens startade, nej nej det har jag nog drömt..... Även pannband med tryckknappar har funnits innan de "uppfann" detta. Och deras flat out är en exakt kopia av Dyons träns fast med deras nackstycke och ingen käkrem (ett träns som de även själva skrivit om och gnällt över alla kopior på). :cautious:

Nä, jag skulle aldrig betala den summan för ett så dåligt sytt träns med taskig kvalitet. Men alla har olika åsikter och det är ju bara att acceptera. Det är väl kul att folk upplever såna dramatiska förändringar på sina hästar pga tränsen. Då har ju de hittat vad de söker. Men jag vill ha bättre kvalitet och passform för den prislappen. :)
 
Fast de har ju inte kopierat, det är det som stör mig lite. Om jag varit ps och någon påstått att jag kopierat andra träns så hade jag inte blivit glad. Det är stor skillnad mellan tränsen och andra träns och det jag tycker är att isåfall kopierar ju alla hej vilt för alla träns ser ju "likadana" ut liksom.

I mina och i många andras ögon är det kopierat, eller starkt influerat av.
Jag har rätt till min åsikt precis som du har rätt till din.

Tycker det är kul med nytänk och hade inte kvalitén varit så pissig hade jag gärnat prövat ett till.
 
Fast de har ju inte kopierat, det är det som stör mig lite. Om jag varit ps och någon påstått att jag kopierat andra träns så hade jag inte blivit glad. Det är stor skillnad mellan tränsen och andra träns och det jag tycker är att isåfall kopierar ju alla hej vilt för alla träns ser ju "likadana" ut liksom.

Men då har dom ju inte blivit kopierade heller då?
 
Vet att det inte spelar någotn roll vad jag säger men det kan ju inte bara vara jag som tycker att det är skillnad att inspireras av andra och göra sin egen grej av det och att ta något rakt av? Självklart har ju alla rätt till sin åsikt men när det inte ens stämmer som många säger så tycker jag bara det är oskjysst att sitta och säga att de kopierar rakt av när de verkligen inte gör det. Fine att man inte gillar ett visst märke men att sprida falska rykten om dem tycker jag bara är trist.

Och detta var ju inte ens vad tråden handlade om från början. Det hade räckt med att svara om man var nöjd eller inte med tränsen. Tråden hade ju kunnat handla om vad som, det hade blivit samma grej även om det handlade om vilken mobiltelefon man ska välja.
 
Om jag förstått det rätt occh tänker på samma "klagoinlägg" om kopieringen... Så hade det företaget på mässan kopierat RAKT AV, alltså inte bara inspirerats/liknat. då tycke rjag det är förståeligt. Det komemr alltid finnas produkter fårn olika märken som liknar varandra, finns int ehur mycket som helst att "uppfinna". Man kan ju lika gärna klaga på dyons alla träns som liknar alla andra, eller deras pärlpannband som så många nadra även gör ;). De säljer dessutom träns för dubbla priset av PS utan att det är någonting speciellt över det.

Har klämt själv på flat out, high function och flying change (alltså haft hemma o provat) och tycker inte någon av dem haft kass kvalite. Tycker lädret verkat bra och är som sagt nöjd med mitt flying change. Men såklart finns det variationer av kvalité - de tär ju ett levande material! att baksidan av lädret kanske inte känns lika "slätt" och tåligt kanske också kan bero på att det inte är behandlat med massa kemikalier och andra ämnen?

Angående passformen: när jag provate Flat out på min häst tycker jag nackstycket satt dåligt på henne, medans Flying change som jag har nu är betydligt bättre! åter igen, variationer förekommer i större grad så de är handsydda, alla hästar har olika anatomi och "vinklar" på ansiktet. klart det kan sitta olika.

TS: Beställ hem och prova? Det är ju bara att vara försiktig och skicka tillbaka om du inte är nöjd. eller prova passform om du känner någon som äger ett. Jag tycker de är väldigt tillmötesgående och hjälpsamma om du har fudnerignar eller inte är nöjd med något.

_DSC0043.jpg
 
Stallkompisen är väldigt nöjd med sitt träns och ska beställa hem ett till i en annan modell. Jag klickade precis hem ett jag med, så vi får se vad jag tycker :)
 
Jag har ett med låg nosgrimma och märkte ingen skillnad i början men efter ett par veckor märktes det en skillnad. Jag är nöjd både med kvalitén och passform. Köpte ett pannband extra och knäppet släppte lätt, inga problem att byta, fick ett nytt väldigt snabbt. Gillade utseendet, men alla har olika smak.
 
Jag har provat stallkompisens Flat Out på min häst. Han har vurpat i hagen för en tid sen och gjorde då illa nacken rätt rejält. Det är nu åtgärdat men smärtan sitter lite i hans psyke fortfarande (han spänner sig i början av ridpasset). Men när jag provade PS tränset slappnade han av mkt snabbare. Så det kommer bli ett sådant och då ett Flat Out. Inte jätteimpad av lädret men är hästen nöjd är jag nöjd :D
 
Jag undrar lite över att de säger att deras design (specifikt Click it knapparna) är skyddat, men vad jag än söker på i PRVS designdatabas kan jag inte hitta deras designskydd, jag har sökt på företaget, VDn, olika benämningar på själva pannbanden etc. Gick till och med in och kollade på hästsaker generellt och det finns inte att finna. Var har de egentligen skyddat designen??
 

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
961
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag är väldigt intresserade av bettlösa alternativ men känner ännu inte till så många. Har googlat en del men hittar inte så mycket mer...
Svar
3
· Visningar
512
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 765
Senast: SiZo
·
Utrustning Hej! Undrar om man kan fästa en andra tygel på ett hackamore, skulle det kunna funka? :-)
Svar
4
· Visningar
875
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp