Rabarber, vad gör jag med dem?

sthu

Trådstartare
Matproblem! Hittade flera burkar rabarber i frysen. Panik! Måste börja göra plats för sommarens nya rabarberskörd.

Vad kan jag hitta på med dem? Paj går ju men inte hur mycket som helst. Kräm och saft är det ingen som äter.
Vad ska jag ta mig till?
Vad kan
 
Marmelad kanske vore nåt, fast då behöver man nog blanda upp med nåt annat kanske. Får fundera.

Jordgubbar passar väldigt bra ihop med rabarber. Krusbär kan också funka.
Annars, ge bort till släkt och vänner som vill ha? Jag brukar få massvis med rabarber och det är så jag gör med det jag inte har användning för själv.
 
Jordgubbar passar väldigt bra ihop med rabarber. Krusbär kan också funka.
Annars, ge bort till släkt och vänner som vill ha? Jag brukar få massvis med rabarber och det är så jag gör med det jag inte har användning för själv.

Har ingen som vill ha annars hade det varit enkelt.
Krusbär tror jag jag har i frysen med, kanske. Får inventera lite :D

@Sel Ja varför inte? :D kan ju alltid testa.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Följer tråden!
Vi gör tyvärr också bara mängder av kaka, saft och sylt ibland. Men sylten och saften smakar sådär :cool:

Våra brukar tyvärr få slängas bort varje år ute för att vi inte hinner göra något med de mängderna vi får, så vi slänger hellre än låter kaninerna komma över de (de växer alldeles utanför kanininhägnaden = inte bra).
 
INte för att du gör av med några mängder - men en av mina favoritefterrätter innehåller rabarber.

Skär rababern i 1 cm bitar, stek i rkligt med smör tillsammans med mortlad kardemumma (går med mald också men mortlad är godare) och socker. Servera med glass eller grädde
 
Rabatrber i filen. För de som äter sockerstinn mysli är det ju redan sötat då.

Vill man minska på sockret går det att använda bakpulver eller hellre bikarbonat och koka kräm, har skrivit nån rad om det nån gång tidigare.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 968
Senast: Snubbelfot
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: Hellhound
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 460
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp