Råd om förskoleplats- kan man göra något "uppåt"?

Update! Fick ringa och ringa och sedan ta det ett steg till. Jag har för typ andra eller tredje gången i mitt liv sagt den där klassiska "då vill jag prata med din chef" :o:D Jag var ytterst artig och trevlig, ska tilläggas. Chefen var manlig och en aning dryg och undrade väl i princip varför jag besvärade honom men jag upplyste honom om varför. Han fick dividera med annat folk för att kunna ge svar men nu har jag äntligen fått godkänt att stå i kö även om jag tackar nej till den tillfälliga platsen. Är så lättad! Fick muntligt besked om att vi i princip är garanterade plats på något av mina önskeval till hösten för att det ser ut att bli mkt fler platser lediga där då. Vetisjutton hur jag ska få ihop det under våren men jag är ändå så glad för litens skull!
Fick du skriftligt/mail eller dylikt på att ni får vara kvar i kön som ni bestämde på telefon?
 
Givetvis hade assistenten inte den minsta aning om vad jag blivit lovad och när hennes chefs chef hade pratat med henne hade hon tolkat det som att min knodds datum att börja inskolning bara skulle flyttas fram- helt utan köplats. Var ju nån som trodde att jag missförstått men jag fick det så fint svart på vitt "Man får inte köa utan att vara inskriven". Kändes som :banghead::banghead::banghead:
Jag försökte lite fint påpeka att det hade ju varit HELT onödigt att blanda in högsta hönset som skulle ringa runt och bekräfta det hela till diverse personer om han bara skulle meddela att inget alls var ändrat.. men se den hissen gick inte ända upp. "Då måste vi prata med X igen".. amen nej. NEJ ffs. Jag har ägnat veckor åt detta, äntligen fått besked och att chefen själv sa att han ringt runt och meddelat alla inblandade för att jag skulle få det helt klart, och nä då. De gör ändå som de vill.

Gav upp för min egen mentala hälsas skull och sa bara ja till platsen, sedan får jag väl hålla liten hemma till max. :(
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 419
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 159
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp