Radannonser snart 20 år

Den första större avdelning som lades in på mina hästsidor var radannonserna, det skedde 10 augusti 1996, till en början lade jag in dem för hand, efter att jag hade fått dem mejlade från er användare:
r0.png


Längre fram använde jag mig av ett gästboksliknande script varifrån jag sedan kunde klippa och klistra in dem under rätt rubrik. 1998 användes diskussionsscriptet:
r1.png


Diskussionsforumscriptet uppdaterades lite och radannonskategorierna med, så här såg det ut 1999:
r2.png


2002 har annonsidorna ett eget anpassat script, möjligen hade de ett eller flera andra sådana innan detta:
r3.png


Jag provade några olika script under dessa år 2003 såg det ut så här:
r4.png


Till slut efter att jag tyckte att inget av scripten var riktigt vad jag ville ha startade jag ett samarbete med det professionella AnnonsDirekt den 26 mars 2004, de tog hand om och ansvarade för radannonssidorna:
r5.png


Jag och framförallt användarna var aldrig helt nöjda med deras annonssidor och i slutet av november 2007 när de arbetat med en större uppdatering av deras annonsidor i nästan ett år och släppte ett annonssystem som av många beskrevs som en katastrof valde jag att försöka skapa något eget så snabbt som möjligt, vilket släpptes 7 december 2007. Så här såg det ut 2009:
r6.png


28 februari 2013 bytte jag till ett snyggare annonssystem utvecklat från grunden för att användas just för annonser, det hade en mängd bra funktioner:
r7.png


Tyvärr kanske det var för bra eller avancerat eller också berodde det på trender på internet, hursomhelst fortsatte antalet radannonser på sidorna att minska. Jag valde den 15 oktober 2014 att återigen byta till ett system som var enklare och mer integrerat i forumet.:
r8.png
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Nedan har jag försökt samla de viktigaste (tekniska) händelserna under 20 år: 14 maj 1996: Sidorna görs tillgängliga på internet. 10...
Svar
0
· Visningar
1 242
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Länksidor var något som var populärt i internets barndom. Troligen p.g.a. att det inte fanns så många sidor inom ett ämnesområde och...
Svar
0
· Visningar
1 179
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webbsidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men de heter nu Bukefalos.com sedan...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: Mim
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
5 993
Senast: Mim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp