Rally-folk! (del 2)

Har hittat två tävlingar med fortsättningsklass i vår. Alpinas uppfödare ska följa med som ”infångare” om ifall hon sticker.. :angel: :rofl:

Försöker även hitta tävlingar till lilleplutten eftersom jag har satt som mål att hon ska ta RLDN innan hon fyller ett år! :p Men det verkar helt omöjligt! :banghead: Hon är verkligen född helt fel tid på året.. :cry:
 
Har hittat två tävlingar med fortsättningsklass i vår. Alpinas uppfödare ska följa med som ”infångare” om ifall hon sticker.. :angel: :rofl:

Försöker även hitta tävlingar till lilleplutten eftersom jag har satt som mål att hon ska ta RLDN innan hon fyller ett år! :p Men det verkar helt omöjligt! :banghead: Hon är verkligen född helt fel tid på året.. :cry:
Varför just RLD N innan 1 år? Det verkar.. stressigt att ha sådant tidsmål :p (Kanske jag tänker mycket för att Ebrah är 2 år och inte ens fått kvalificerande poäng än...)
 
Vi tränade lite i fredags under lunchrasten på jobbet. Aysu ville inte alls, så vi gjorde bara lite lätta tricks. Ebrah däremot var mycket glad :love: Filmade lite också, och det syns verkligen hur ostadigt vi går, hur oplanerad träningen var osv... MEN hon är glad.
Här är början av filmen: https://www.instagram.com/p/BagX2x_HFqd

Någon som inte var glad var jag själv. Att jag alls tränade var för att jag kände ett enda stort "ORKAR INTE" kring hela dagen och tänkte att om de får lite rallyträning så slipper jag ta långpromenad. Därmed bröt jag mot min egna regel om att bara träna när jag är på bra humör, men Ebrah fick mig glad. Hon är verkligen en fantastisk glädjespridare det lilla monstret.

Nu blir det mest troligen träningspaus några dagar, men på onsdag börjar vårt nya liv och då ska jag nog ha energi nog att orka vara en rolig hundägare igen.
 
Varför just RLD N innan 1 år? Det verkar.. stressigt att ha sådant tidsmål :p (Kanske jag tänker mycket för att Ebrah är 2 år och inte ens fått kvalificerande poäng än...)

Är hunden väl framme och det ligger bra med tävlingar så är det inte "svårt" (det beror ju såklart på vad man har för hund, menar inget illa mot dig och Ebrah) att sätta tre kvalificerade :) Betty hade RLDN innan hon var ett år men låg väldigt bra tävlingar när hon fyllde 10 månader.
 
Är hunden väl framme och det ligger bra med tävlingar så är det inte "svårt" (det beror ju såklart på vad man har för hund, menar inget illa mot dig och Ebrah) att sätta tre kvalificerade :) Betty hade RLDN innan hon var ett år men låg väldigt bra tävlingar när hon fyllde 10 månader.
Jag har vänner som fixat det men det har sällan varit deras första rally-hund så de har tränar målmedvetet från början.
Jag som är nybörjare själv har först nu fått in en bra startprocedur som får henne taggad och med mig. Och hon behövde bli lite mer vuxen för att kunna koncentrera sig en hel bana. Hon är 14 månader och nu börjar det funka. Men det är inga tävlingar inom rimligt avstånd förrän mars så vi siktar på RLDN innan hon blir två.
 
Vem har varit en duktig hund idag? Den här hunden!
22552839_10209607067401571_7836732350132767400_n.jpg

Det var svinkallt och blåsigt ute i Bro-Håbo. Höll på att frysa näsan av mig, hade inte ALLS tillräckligt med kläder på mig.
Men en sjätteplats med 97 poäng och en förstaplats med 100 poäng blev det! :D
22552436_10209607555933784_2872481783653878950_n.jpg

Bättre kommentarer kan jag inte be om :love:
Enda grejen vi förlorade poäng på i första rundan var att Tinja rundade mig OCH skylten :rofl:
 
Varför just RLD N innan 1 år? Det verkar.. stressigt att ha sådant tidsmål :p (Kanske jag tänker mycket för att Ebrah är 2 år och inte ens fått kvalificerande poäng än...)
För att det hade varit roligt! :D Hon är så himla lätt i allt så hon hade garanterat fixat det. Om det bara funnits tävlingar.. :(

Alpina däremot hade aldrig fixat det i den åldern. :angel:
 
Lika bra som det gick förra helgen, lika dåligt gick det idag! :p

I första starten kämpade vi oss runt men allt var typ mer intressant än matte. Men hon blänkte till stundvis iaf som tur var. Slutade på prick 70p! :rofl:

I andra starten var hon på en annan planet och bara skällde och skällde och nosade. Jag var inte heller med och började göra fel skyltar så jag tog fram leksaken och lekte en stund innan vi gick vidare och då gick det bättre iaf. Jisses! Vår första disk! :laugh:

Skulle inte förvåna mig ett dugg om hon började löpa ikväll för denna gången kändes det som hormonerna spökade till det. Plus alla drivor med kaninbajs. :wtf:

Nu blir det rallyvila tills i vår när jag tänkte att vi skulle ta RLDF på tre raka! :angel: :laugh:
 
Jag har vänner som fixat det men det har sällan varit deras första rally-hund så de har tränar målmedvetet från början.
Jag som är nybörjare själv har först nu fått in en bra startprocedur som får henne taggad och med mig. Och hon behövde bli lite mer vuxen för att kunna koncentrera sig en hel bana. Hon är 14 månader och nu börjar det funka. Men det är inga tävlingar inom rimligt avstånd förrän mars så vi siktar på RLDN innan hon blir två.

Det beror ju jättemycket på vad han man för hund. Betty är min första hund men hade ju innan jag skaffat henne bestämt att vi skulle tävla rally sen hade jag bara tur att hon klarade av att hålla ihop på tävling.
 
Vi var på samma tävling som @Fisherling UTAN ATT JAG KÄNDE IGEN HENNE OCH TINJA :confused::laugh: Hur som så är Milou skottberörd (väldigt mycket faktiskt) och jag tvekade både en och tio gånger om vi ens skulle åka när vi fick reda på att det skulle pågå militärövningar i närheten.

Men vi åkte och vet ni, han greja det SÅ BRA! Ryckte väl till någon gång och tittade, men inte mer än så. (Ja, denna hund sprang och gömde sig vid minsta lilla förr). Vi var inte lika flitiga som ovannämnda, men fick ihop 93 i första klassen och 84 i andra klassen :up::up:

Ska fortsätta i F-klassen året ut för att vi ska få lite mer rutin. Sedan blir det debut i A-klassen i januari förhoppningsvis. Är SÅSÅ sugen på att åka till Ulricehamn om en månad för två klasser i fortsättning, men har noll och ingenting att åka med och ingenstans att övernatta :down: Någon som ska dit??
rXtwRQb.jpg
 
@nordingran Tinja är ju a dime a dozen, finns ju hur många som helst som ser ut som henne :angel: Min lilla elefant-örade muppräv :rofl:

Synd att du inte kände igen oss, hade varit roligt att hälsa!
 
@nordingran Ulricehamn och Kinnaredshallen har jag tävlat i många gånger detta året. Alltid väl arrangerat och bra priser, älskar Ulricehamn :D

Sist bodde jag och en till på campingen i Ulricehamn i en sån här liten stuga :D
7o18YHY.jpg
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 114
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hittade ingen aktuell tråd om Rallylydnad :) Visst är vi några stycken som tränar och tävlar rally? Vad tycker ni om regeländringarna...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 849
Senast: _Zacke_
·
Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 172
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp