Rally-folk! (del 2)

Nu blev jag ju sugen på Ulricehamn i mars! Då kan jag köra valpen i dubbel nybörjare och sen Alpina i dubbel fortsättning dagen efter! :up:

@Monifa Vad kostade en sån stuga? :angel:
 
Nu är man i avancerad rally äntligen, känns som att det roliga börjar nu när det blir mer utmanande och högerhandlingen komme in :D på mindre än ett år har vi tagit både RLD N och RLD F, vilket var målet :banana::bump:

Hur lärde ni in "helt om från varandra"? Är ju omöjligt att se hunden när man själv vänder sig från, och min hund vill gärna göra en hel snurr istället för att bara vända sig från mig :devil:
 
Senast ändrad:
Förresten är det någon annan som tävlade bro-Håbo rally i fortsättning nyligen och tyckte ena domaren dömde helt knasigt? På bana två (tror jag det var, den innehöll frestelse) fick jag FEL Ö två ggr fast jag filmade och såg att jag gjorde rätt..förstår inte. På den andra banan var domaren supergenerös och gav oss 96 poäng, så det kan skilja sig..
 
Förresten är det någon annan som tävlade bro-Håbo rally i fortsättning nyligen och tyckte ena domaren dömde helt knasigt? På bana två (tror jag det var, den innehöll frestelse) fick jag FEL Ö två ggr fast jag filmade och såg att jag gjorde rätt..förstår inte. På den andra banan var domaren supergenerös och gav oss 96 poäng, så det kan skilja sig..
Vi var där och tävlade och märkte ingen skillnad på domarnas bedömning.
 
Vi var där och tävlade och märkte ingen skillnad på domarnas bedömning.
jag pratar nog med dig, du har en aussie som vann ena klassen tror jag? Och du berättade massa om rasens färger :p kan kan vara så att domaren såg fel eftersom jag har en liten hund:eek: för den andra domaren missade att vi fick lite fys såg jag också så det jämnade nog ut sig lite med poängen :devil:
 
jag pratar nog med dig, du har en aussie som vann ena klassen tror jag? Och du berättade massa om rasens färger :p kan kan vara så att domaren såg fel eftersom jag har en liten hund:eek: för den andra domaren missade att vi fick lite fys såg jag också så det jämnade nog ut sig lite med poängen :devil:
Haha det var jag, färgnörden nr 1. Så svårt att inte babbla på när någon väl frågat om färg :P

Kan tänka mig att de kanske helt enkelt inte kunde se :)
 
Förresten är det någon annan som tävlade bro-Håbo rally i fortsättning nyligen och tyckte ena domaren dömde helt knasigt? På bana två (tror jag det var, den innehöll frestelse) fick jag FEL Ö två ggr fast jag filmade och såg att jag gjorde rätt..förstår inte. På den andra banan var domaren supergenerös och gav oss 96 poäng, så det kan skilja sig..

Var också där och märkte inte heller av någon skillnad på domarna.
 
Nu är man i avancerad rally äntligen, känns som att det roliga börjar nu när det blir mer utmanande och högerhandlingen komme in :D på mindre än ett år har vi tagit både RLD N och RLD F, vilket var målet :banana::bump:

Hur lärde ni in "helt om från varandra"? Är ju omöjligt att se hunden när man själv vänder sig från, och min hund vill gärna göra en hel snurr istället för att bara vända sig från mig :devil:

Jag kommenterar snurr/spinn (beroende på vilken sida jag har hunden på) och möter helt sonika upp hunden bara. Ibland möter jag upp och säger "här/räh" (kommando för fot vänster respektive höger sida).
 
Jag kommenterar snurr/spinn (beroende på vilken sida jag har hunden på) och möter helt sonika upp hunden bara. Ibland möter jag upp och säger "här/räh" (kommando för fot vänster respektive höger sida).
Har försökt att hinna möta upp med handen, men hon snurrar ju på en halv sekund (har fått beröm för våra snabba snurrar i protokollen, trodde inte det kunde vara negativt för momentträningen i nästa klass...:crazy:) jag hinner ju samtidigt inte riktigt se om mim 28cm höga hund gör en snurr eller gör rätt heller, men när andra har tittat så har det blivit snurr i alla fall :meh:
 
Tränade mycket kort med damerna idag, inomhus i morsans vardagsrum. Jag lekte lite, tränade några få enkla trick, tränade ett svårt moment och avslutade med något superlätt. En mycket bra metod för oss!

Ebrahs svåra moment var först att stå still när jag gick runt henne. Det klarade hon hur galant som helst! Äntligen!

Aysus svåra moment var att backa i fotposition. Vi har kämpat med det och fått backa längs en bokhylla för att hon inte ska snurra runt. Nu, äntligen, så kunde vi efter några upprepningar backa mitt i rummet och hon hade så löjligt snygg fotposition och kontakt att jag spontant började dansa runt och jubla i hela rummet efteråt, vilket hon såklart tyckte var hur festligt som helst :p Underbara lilla hund! :love:

Eftersom Ebrah inte verkade tycka att min utmaning var någon utmaning så fick hon köra ytterligare en gång, då med att gå runt mig från vänster sida till höger. (Hon är proffs på att ta det från höger till vänster och blir så ivrig att hon glömmer kolla vad jag faktiskt ber om många gånger). Efter en liten stund gick det också jättebra.

Så. Ikväll är mina damer riktiga lydnadsstjärnor :D
 
Vi har fått ordning på förare och hund från varandra skylten (vad den nu hette).även anmält oss till en liten aktivitet där man får gå en Tävlingslik bana för Linda Penttilä
med feedback. Så nu måste vi träna massa avancerat :D
 
Dubbel fortsättning i Ulricehamn idag och ja vad ska man säga. Känslan var inte riktigt där jag ville ha den, men Milou går ändå in och tar en 10e placering på 89p i första klassen och en delad vinst på 99p i andra klassen. Så himla nöjd med honom, då han var både trött och något låg vid andra starten :love:
FcROSKU.jpg
 
Dubbel fortsättning i Ulricehamn idag och ja vad ska man säga. Känslan var inte riktigt där jag ville ha den, men Milou går ändå in och tar en 10e placering på 89p i första klassen och en delad vinst på 99p i andra klassen. Så himla nöjd med honom, då han var både trött och något låg vid andra starten :love:
FcROSKU.jpg

Så stolt över lillen. Ses imorgon:love:
 
Träning med träningsgruppen ikväll i nya klubben. Var för halt att vara på uteplan så vi körde inne i klubbstugan och pillade med moment istället. Fick hjälp med början på sändande till kon och början på backa! :D Nu ska vi köra vidare hemma i köket.
Galningen Z fick också komma in och köra lite men han triggade igång på en annan hund och levde lite rövare så han var inte så kul. Fick han att fokusera och köra lite moment innan han fick gå ut i bilen igen..och Sid fick sitta och titta på, husse var med och hjälpte :)
 
Jag och Betty anmälde oss lite spontant till debut i mästerklass för ett tag sedan. Kan inte påstå att jag skapat de bästa förutsättningarna för henne men hon hade fantastiskt trevlig attityd och jag är nöjd över fokuset också även fast att näsan åkte ner till o från men det gör inte så mycket eftersom hon gick att bryta (hon kan låsa sig...)

Poängen var inget att hurra över men det hade jag inte räknat med heller :)

 
Jag och Betty anmälde oss lite spontant till debut i mästerklass för ett tag sedan. Kan inte påstå att jag skapat de bästa förutsättningarna för henne men hon hade fantastiskt trevlig attityd och jag är nöjd över fokuset också även fast att näsan åkte ner till o från men det gör inte så mycket eftersom hon gick att bryta (hon kan låsa sig...)

Poängen var inget att hurra över men det hade jag inte räknat med heller :)


Men vilken härlig attityd hon har!! :love:
 
Jag och Betty anmälde oss lite spontant till debut i mästerklass för ett tag sedan. Kan inte påstå att jag skapat de bästa förutsättningarna för henne men hon hade fantastiskt trevlig attityd och jag är nöjd över fokuset också även fast att näsan åkte ner till o från men det gör inte så mycket eftersom hon gick att bryta (hon kan låsa sig...)

Poängen var inget att hurra över men det hade jag inte räknat med heller :)


Åh är också sugen på att starta i mästarklassen! Blivit dåligt med träning denna höst, gravidtrött,illamående och kräkig men börja känna lite energi igen :up: Sättande under gång är inte helt hundra men resten sitter rätt bra, tror jag :p Kikat lite på tävlingar i början av nästa år men hur allt känns då vette hundan,annars sikta vi in oss på nästa höst!
 
Åh är också sugen på att starta i mästarklassen! Blivit dåligt med träning denna höst, gravidtrött,illamående och kräkig men börja känna lite energi igen :up: Sättande under gång är inte helt hundra men resten sitter rätt bra, tror jag :p Kikat lite på tävlingar i början av nästa år men hur allt känns då vette hundan,annars sikta vi in oss på nästa höst!

Äh är det bara ett moment som inte sitter kan du ju hoppas på att de inte är med bara för att känna på bedömningen liksom :D Kommer vara en mästarklass x4 6/6 i Motala ;) lite lönt med fyra starter på en dag:D
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 114
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hittade ingen aktuell tråd om Rallylydnad :) Visst är vi några stycken som tränar och tävlar rally? Vad tycker ni om regeländringarna...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 848
Senast: _Zacke_
·
Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 172
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp