Rally-folk! (del 2)

Äh är det bara ett moment som inte sitter kan du ju hoppas på att de inte är med bara för att känna på bedömningen liksom :D Kommer vara en mästarklass x4 6/6 i Motala ;) lite lönt med fyra starter på en dag:D
Oj bli helt slut i huvudet bara jag tänker på det! Största problemet nu är nog just min vimsighet, jag var virrig i huvudet innan med men nu är det katastrof :angel: Bebis är beräknad till 30/5 så maj/juni går bort :D
 
Oj bli helt slut i huvudet bara jag tänker på det! Största problemet nu är nog just min vimsighet, jag var virrig i huvudet innan med men nu är det katastrof :angel: Bebis är beräknad till 30/5 så maj/juni går bort :D

Aha :D
Haha fyra starter är ju perfekt! Har man skapat rätt förutsättningar kan man ju ha championatet klart sen :p
 
Vi var iväg och tränade idag med en bekant som jag inte tränat ihop med förr. Hon är himla duktig och väldigt generös med tips och råd så det var extra roligt när man känner sig helt vimsig inför avancerad. Vet vad vi behöver träna på, och har fått hjälp att bryta ner vissa moment i delar vilket jag är sämst på själv så det behövdes verkligen :)
 
Kan inte bestämma mig om jag ska tävla inoff 12/12 eller inte? Trodde att vi skulle på SFs Lucia Movie Night så hade ställt in mig på att missa lusserallyt. Men nu blir det ingen bio så jag kan tävla. Har dock ingen kompis som ska dit..det tar emot lite.
Men alla pengarna går till Musikhjälpen och det älskar jag..hmmm
 
Jag tränade precis lite med damerna :D
Filmade också, så tja, ni kan få se lite av träningen om ni vill (instagram tillåter ju inte så långa filmer...)
Aysu, som fick träna mer på att backa bredvid mig:
https://www.instagram.com/p/Bcpm8LAHI4k/

Ebrah, som inte tränade något speciellt idag egentligen, men så duktig hon börjar bli :love:
https://www.instagram.com/p/Bcpnhv1nY6c/

Det intressanta är att Aysu, som vanligtvis är mycket mer eftertänksam och ordentlig av sig, inte alls är lika noggrann som Ebrah när vi tränar. Jag vet inte riktigt varför, om det är något jag gör annorlunda med henne eller om det har att göra med hur hundarna är, eller en kombination av det... Med Aysu ska jag helt klart fokusera på att få till en mer stabil fotposition innan nästa tävling, för jösses så hon flamsar runt nu.
 
Har just nu en ofokuserad unghund. Hemma går alla moment jättebra. På nya ställen ska det nosas och tittas och springa runt. Men hon blir väl vuxen hon med så småningom...
 
Blev ju inga valpar i april för Betty utan troligen i juli/augusti istället så nu försöker vi med championatet i vår. Mellan april och juni får det bli lite tävlingar och se hur lång det håller. Tänkt köra endel freestyle och htm också och märkt att de rörelserna krockar med rallyn lite :angel:
 
Liten snabbträning idag hemma i trädgården, skrutthund blev väldigt lycklig och skuttade sig genom allt :p Understimulerad just nu? Något :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 087
Senast: Stergo
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
845
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 133
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hittade ingen aktuell tråd om Rallylydnad :) Visst är vi några stycken som tränar och tävlar rally? Vad tycker ni om regeländringarna...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
14 182

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp