Ranch Horse Classic läggs ner....

Texaz

Trådstartare
Är visst inte bara publiken som upplevt en försämring de senaste åren, nu har även arrangörerna tröttnat på High Chaparrall.
Trist att det inte blir fler tävlingar där, men jag tror att TeamRHC kommer att producera bra tävlingar på andra håll, kanske rentav BÄTTRE med andra möjligheter!

Vad tror ni?
 
Det är ju synd på anläggningen, men den kommer säkert användas ändå. Annars blir det väl som ridskolan utanför Gislaved, byggdes jättefint stall och ridhus som blev virkeslager...

Jag har varit på HC nästan varje år sen 1989, lär inte åka dit på länge nu. Senaste åren har det ju bara varit tävlingarna som lockat. Men visst blev jag nästan lite vemodig när jag läste nyheten!

Hörde att det skulle bli utanför Göteborg istället? Håller tummarna för kollektivtrafik :D
 
Ja det kan nog bli ett lyft, dessutom fler boenden. Fast just grejen att bo vid arenan var ju en del av det hela. Det här blir ju helt nytt, och kan nog vara ett bra sätt att få mer fokus på westernridningen som sport, förutsatt att det inte blir hutlösa inträden.
 
jag tycker det är så tråkigt att det läggs ner då man under flera år velat åka dit men kommit annat i vägen. Var just hela old western stilen som har lockat och varit det speciella med chappen. Nu känns det som att det bara blir ännu en vanlig westerntävling när det blir i göteborg + att nu blir det för långt bort för att satsa på att va med :(
 
Jag ser stora logistiska och praktiska utmaningar med en stor westerntävling centralt i stan. Men också möjligheter till ett väldigt kul arrangemang, om man kan jobba runt svårigheterna.

För egen del... litet osäker, en väldigt stor del av det trevliga med RHC på HC har varit den avslappnade och "oreglerade" miljön, social samvaro parallellt med tävlingarna och på kvällarna, samt möjligheten till camping. Sådana möjligheter är nog begränsade centralt i Gbg - det normala vid publika arrangemang (och i synnerhet sådana med mat & öl) är ju höga gallerstaket, mängder med ordningsvakter och ett gott mått fyllskallar. Däremot gissar jag att möjligheterna till hotellboenden med högre standard (och kostnad) kan locka en och annan. Jag ser en "city-RHC" som ett komplement snarare än en ersättning, och hoppas att någon ändå arrangerar en större tävling i lantmiljö framöver.
 
Om man läser på rhc hemsida låter det som om det ska vara mitt på avenyn.
Scandinavium? Götaplatsen? Gamla Ullevi kanske? Det kan bli spännande!
Känner mej lite skeptisk, det låter så otroligt gigantiskt så som de beskriver det. Större än vad som är rimligt för westernsverige. Hur gärna vi än vill är vi inte så många att vi kan finansiera hur stora arrangemang som helst..
Min hjärna har dragit på "ta mej härifrån, jag hatar släkten"-växeln såhär på julaftonskvällen, så jag tror jag har drabbats av en viss bitterhet och förakt mot allt som slipper sitta här. :meh:
 
@Snubbelfot är det sagt vars i gbg det kommer bli?
Det enda som är kommunicerat är väl bara just att det blir mitt i Göteborg. Vilket, i min kanske litet begränsade föreställningsvärld, skulle kunna betyda Heden eller kanske Slottsskogen. Mindre centralt finns ju ytor i t ex Skatås eller gamla Lv6/Kviberg, och på västra/norra Hisingen.
Spännande projekt oavsett.
 
Är visst inte bara publiken som upplevt en försämring de senaste åren, nu har även arrangörerna tröttnat på High Chaparrall.
Trist att det inte blir fler tävlingar där, men jag tror att TeamRHC kommer att producera bra tävlingar på andra håll, kanske rentav BÄTTRE med andra möjligheter!

Vad tror ni?
Vad synd att det läggs ner, vad ska hända med anläggningen nu?
 
Tja anläggningen fortsätter nog med sitt vanliga utbud, tävlingsarenan kan säkert användas till annat. De har ju andra kringarrangemang med
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 136
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 464
Senast: fejko
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 529
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 983
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Låta katt somna in
  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp