Bukefalos 28 år!

Ranchjobb USA 2014

cHansson91

Trådstartare
Hej!
Jag är en tjej på snart 22 år som vill åka till USA sommaren 2014 för att jobba på ranch och bla. fösa boskap och allt som hör därtill! Gärna i Texas eller Wyoming.
Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig och hur jag ska gå tillväga, så har någon något tips vore jag jätte jätte tacksam för det! :)
/Charlotte
 
Sv: Ranchjobb USA 2014

Läs i den här tråden, där finns lite tips om att åka som praktikant genom någon organisation:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=818730

Så kan jag bara tillägga att i ansökan till programmen berätta precis vad du vill göra och var ärlig med vad du kan, det finns ställen för i princip allt man kan tänkas vilja göra och alla olika kunskapsnivåer.

Lycka till och ha det så skoj!!
 
Sv: Ranchjobb USA 2014

Hej där!
Jag har bokat en Volontärresa till Wyoming under 3 veckor via organisationen Study International. De ordnar resor dit för ungdomar från hela Europa som är mellan 18-30 år. Jag skulle börjat den 10/8 men det blev framflyttat så nu börjar jag den den 31/8 istället. Det finns andra startdatum också. Det kostar en del, men jag tror det kan vara värt det. Låter det intressant så kolla in länken. Jag söker reskompis så hör av dig om du är intresserad :D

http://www.studin.se/volontarresor/volontararbete-usa-hastar-ranch/
 
Sv: Ranchjobb USA 2014

Åh, jag vill!!! Wyoming har jag drömt om att åka till. Synd att jag inte har möjlighet detta året. Hoppas det finns kvar tills nästa år :D
 

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 888
Senast: sorbifolia
·
Småbarn Hej, här sitter en trött, frustrerad och lite ledsen mamma som behöver råd. Vi har en extremt bestämd 2,5 årig tjej här hemma som på...
2
Svar
38
· Visningar
5 012
Senast: Linn-Nora
·
Hästmänniskan Okej, så hur ska man sammanfatta lite kort... Jag vill så gärna skaffa egen häst igen efter min egen snart för 2 år sedan fick åka till...
Svar
13
· Visningar
2 130
Senast: Fibusen
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 477
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp