Rapportera inlägg

S

Snicks

Om man rapporterar ett inlägg av någon anledning, kan man på något sätt få reda på hur rapporten behandlats sedan?

Till exempel om personen blir varnad/avstängd/inlägg borttaget (eller vad som nu kan hända) får den som rapporterade reda på det också?

Eller om nu inte moderatorn (antar att det är den som får rapporten) tycker inlägget inte bryter mot någon forumregel (eller bara skiter i att göra något åt saken), får rapportören reda på det isåfall?

Grd.
 
Sv: Rapportera inlägg

Gerd skrev:
Om man rapporterar ett inlägg av någon anledning, kan man på något sätt få reda på hur rapporten behandlats sedan?

Nej

Gerd skrev:
Till exempel om personen blir varnad/avstängd/inlägg borttaget (eller vad som nu kan hända) får den som rapporterade reda på det också?

Nej, såvida du själv inte märker att tråden är borttagen, nicket är avstängt, osv.

Gerd skrev:
Eller om nu inte moderatorn (antar att det är den som får rapporten) tycker inlägget inte bryter mot någon forumregel (eller bara skiter i att göra något åt saken), får rapportören reda på det isåfall?

Grd.

Nej
 
Sv: Rapportera inlägg

Ibland har jag fått medelande från moderatorn då den har delgett sin mening om det hela. Men samtidigt får du tänka på att moderatorerna gör detta idiellt, på sin fritid, får inget betalt för detta... De gör det under sån tid då du och jag sitter här och skriver trådar/inlägg och annat som vi kanske gör. Det är nog ganska många trådar de måste gå igenom varje dag, och lika många rapporteringar. Tänk dig själv om moderatorn skulle pma alla medlemmar varje dag om vad som har hänt...
 
Sv: Rapportera inlägg

Ibland har jag fått medelande från moderatorn då den har delgett sin mening om det hela. Men samtidigt får du tänka på att moderatorerna gör detta idiellt, på sin fritid, får inget betalt för detta... De gör det under sån tid då du och jag sitter här och skriver trådar/inlägg och annat som vi kanske gör. Det är nog ganska många trådar de måste gå igenom varje dag, och lika många rapporteringar. Tänk dig själv om moderatorn skulle pma alla medlemmar varje dag om vad som har hänt...
 
Sv: Rapportera inlägg

Men samtidigt får du tänka på att moderatorerna gör detta idiellt, på sin fritid, får inget betalt för detta...

Självklart vet jag detta. :)

Tänkte om det fanns nån regel eller så om hur det skulle gå till.

Men det verkar som om det är olika för olika moderatorer. Vilket är helt ok. :)




edit: en hakparentes försvann i taggen.
 
Sv: Rapportera inlägg

Det är nog olika från gång till gång... De gånger jag fått medelande har varit när tex moderatorn talar om att den har tråden under uppsikt, eller att det är trådar om samma sak, men den låter den anmälda tråden vara av nån anledning...
 
Sv: Rapportera inlägg

Gerd skrev:
Tänkte om det fanns nån regel eller så om hur det skulle gå till.

saxar ur forumreglerna:
Administratären och moderatorerna på Bukefalos.com reserverar sig rätten att radera, redigera, flytta eller stänga en tråd av vilken anledning som helst.

Varför ska man underrätta den som rapporterat ett inlägg vilken åtgärd som vidtogs?

Den enda anledningen jag kan se är ju nyfikenhet från rapportörens sida och är man så nyfiken får man väl göra sig besväret att kolla upp tråden/nicket man rapporterade. :idea:

När det gäller att underrätta en trådskapare/inläggsskrivare så beror det på.
Gör man ett uppenbart övertramp och är en "medlem" med lång medlemstid och/eller många inlägg så anser inte jag att det öht finns någon anledning att meddela.
Är det en ny medlem brukar nog de flesta av oss meddela varför.
 
Sv: Rapportera inlägg

Varför ska man underrätta den som rapporterat ett inlägg vilken åtgärd som vidtogs?

Jag syftar inte på att moderatorn ska/borde underrätta rapportören. Undrade om det fanns en regel för detta. Vilket det inte verkar göra och moderatorerna kan göra som de vill. Vilket som sagt är helt ok.

Enda anledningen tycker jag är nyfikenhet från rapportörens sida att veta hur rapporten blivit behandlad. Självklart kan man gå tillbaka till tråden och se om den blivit borttagen/inlägget blivit borttaget/inläggsskrivaren blivit tillsagd i tråden(kanske inte förekommer iofs)/inläggsskrivaren blivit raderad. Men om inläggsskrivaren blivit varnad, det kan man ju inte "se"? Eller förekommer inte det?
 
Sv: Rapportera inlägg

saxar ur forumreglerna:

Citat:
Administratären och moderatorerna på Bukefalos.com reserverar sig rätten att radera, redigera, flytta eller stänga en tråd av vilken anledning som helst.

Känner till detta men tycker inte det svarar på min frågeställning.
 
Ja jag lyfter den här fast den är 12 år gammal. (evighetstråd?)
Undrar vem/vilka som får rapporterna, moderatorerna under det aktuella ämnet eller alla?
Jag är säkert inte ensam om att låta saker passera för att inte riskera att piskan viner runt öronen så @Gunnar du kan väl förtydliga så mycket du anser är lämpligt.
 
Det mesta av det som tidigare sagts gäller anser jag. Moderatorn kan och får meddela den som rapporterar om vilken åtgärd som sker. Det finns dock inget krav att det skall ske och jag är inte säker på att ett krav vore bra.
Vi är väldigt tacksamma för de rapporter som kommer in. Personligen brukar jag inte meddela rapportören om vad som skett.
 
Det mesta av det som tidigare sagts gäller anser jag. Moderatorn kan och får meddela den som rapporterar om vilken åtgärd som sker. Det finns dock inget krav att det skall ske och jag är inte säker på att ett krav vore bra.
Vi är väldigt tacksamma för de rapporter som kommer in. Personligen brukar jag inte meddela rapportören om vad som skett.
Det där svaret var inte till min fråga va? :confused:

Jag undrar endast vem/vilka som får rapporten när den skickas?
 
Jag har skällt lite på att andra inte läser vad jag skriver. Ber om ursäkt för att jag tydligen gjort samma tavla själv.
Det kanske hade varit bättre om du skapat en ny tråd om detta då det inte hade så mycket med de andra inläggen att göra :)

Alla moderatorer ser när en rapport kommer in, det finns ett centralt system på forumet för det. Sedan är det normalt den moderator som ansvarar för respektive forum som tar hand om rapporten. Om inte rapporten är utan tveksamheter, då kan det hände att någon annan tar tag i det hela.

Jag förstår inte riktigt din kommentar om piskan.
Om det är så att du anser att det finns någon moderator som inte borde se din rapport, vill jag gärna att du hör av dig till mig om det ex.vis via konversation eller e-post.
Man kan uppmärksamma mig eller ansvarig forum-moderator via e-post eller konversation, men det är smidigare för oss om det går via rapportera-systemet och kontakta gärna ändå mig om funderingar finns runt någon av moderatorerna.
 
Det är ganska mänskligt att missförstå text speciellt en söndagskväll. Jag använde den här tråden då jag har en funktion som heter "sök" och därför tyckte att den berörde ämnet och min undran.

Självklart är det smidigare för er att hantera det via rapportering.
Tack för svaret.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 999
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 005
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 302
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 014
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp