Raser i fälttävlanshästarna?

Har funnits en del framgångsrika angloaraber i Sverige. Business, (även godkänd för avel) Alexej J och JM Röd Kalle men jag skulle tro att de är vanligare utomlands. Skulle absolut kunna tänka mig en anglo om den inte är för liten.
Men som övriga säger i tråden, onödigt att snöa in på raser i lägre klasser.
Vill än en gång ta upp Svante (som jag själv provred när han var till salu och var riktigt nära att köpa honom men hans enda nackdel var storleken) som tävlade framgångsrikt med Oskar Lundqvist och kommit tvåa i SM i fälttävlan. 50 % ardenner. :love: Men ja, han räckte inte till de allra högsta klasserna men en otroligt fin häst.

Jag hade tidigare ett rent fullblod som var en tiger i terrängen men inte hade räckt till i de övriga grenarna för några högre klasser. Nuvarande är SWB med dressyrpappa och hoppmöderne. FInns inte ett fullblod så långt ögat kan nå, eller jo först i sjätte led, vet inte vilken procent det blir men inte mycket. Jag såg film på hästen och fastnade direkt. Åkte ner och såg den live och köpte direkt. Hoppar fantastiskt och rör sig mycket bra och har en bra skalle men det blir väldigt intressant att se om det blir någon fälttävlanshäst av honom.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 159
Senast: WBanna
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 572
Senast: Caoimhe
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 774
Senast: Valle
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 432
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp