Rastgård till katt

tott

Trådstartare
Funderar på att bygga en rastgård till min katt. Skulle helst vilja att katten hade möjlighet att gå ut och in via ett hål i myggnätet i fönstret, men jag är inte så säker på att jag vill ha själva fastgården framför fönstret. ...fast det finns väl väldigt osynliga nät också...
Har funderat på om man skulle kunna ha som ett "rör" av båt slag in mot hålet i myggnätet så att katten kunde ta sig till rastgården via röret (som inte skulle behöva vara långt.
Många funderingar. Vad har ni för erfarenheter? Tips? Bilder?
 
Funderar på att bygga en rastgård till min katt. Skulle helst vilja att katten hade möjlighet att gå ut och in via ett hål i myggnätet i fönstret, men jag är inte så säker på att jag vill ha själva fastgården framför fönstret. ...fast det finns väl väldigt osynliga nät också...
Har funderat på om man skulle kunna ha som ett "rör" av båt slag in mot hålet i myggnätet så att katten kunde ta sig till rastgården via röret (som inte skulle behöva vara långt.
Många funderingar. Vad har ni för erfarenheter? Tips? Bilder?
Bygga en gång typ såhär kanske? Sen öppning till själva rastgården då
elevatedcatenclosure-copy.jpg
 
Ser ut som färdiga gallersektioner, det är KU väldigt lättmonterat. Mina katter hade älskat en sån lösning, tror ni hyresvärden reagerar om jag bygger en gång mellan balkongen på sydostgaveln till köket på sydväst? Så de kan få sol hela dagen menar jag.. :idea:
 
Ser ut som färdiga gallersektioner, det är KU väldigt lättmonterat. Mina katter hade älskat en sån lösning, tror ni hyresvärden reagerar om jag bygger en gång mellan balkongen på sydostgaveln till köket på sydväst? Så de kan få sol hela dagen menar jag.. :idea:
Var kan man köpa sådana gallersektioner, @Sassy?
 
Annars borde det gå att bygga egna tunnlar med 45x45 reglar, och sen häfta fast rådjursnät. Men det blir kanske inte lika snyggt :)
 
Påminner om C&C Cages men det skulle bli för dyrt :p Och deras organisation kan man skita i att stödja i mitt tycke. Hade gjort träreglar och satt på svettsnät eller liknande.
 
@tott Vi har köpt begagnat, (och det var inte svårt att hitta på annons) men annars finns det många tillverkare i olika finish och prisklass. Nätsektioner till hönsgård eller hundgård brukar de stå som.
 
Nu har planeringen avancerat lite och jag hoppas kunna ha min katt ute inom nån vecka.

Jag funderar fortfarande på nät, och har kollat runt lite. Vill ha nåt som säkert håller!
Trädgårdsnät verkar vara billigast men där är jag lite tveksam om maskstorleken är tillräckligt liten för en siames. Det minsta jag kunnat hitta är 5*10 cm (stående rutor). Svetsnät är tätare, förmodligen svårare att hantera och ganska mycket dyrare.

Har ni tips och synpunkter på det?
 
Nu har planeringen avancerat lite och jag hoppas kunna ha min katt ute inom nån vecka.

Jag funderar fortfarande på nät, och har kollat runt lite. Vill ha nåt som säkert håller!
Trädgårdsnät verkar vara billigast men där är jag lite tveksam om maskstorleken är tillräckligt liten för en siames. Det minsta jag kunnat hitta är 5*10 cm (stående rutor). Svetsnät är tätare, förmodligen svårare att hantera och ganska mycket dyrare.

Har ni tips och synpunkter på det?
10 cm är alldeles för stort. Då får de genom huvudet, och kan antingen fastna eller krångla sig ut. Min siames skulle fastna men hans syster/min granne skulle lätt ta sig ut. Jag har nätat in min balkong med rutor som är 3x3 cm, och jag tycker nästan det är på gränsen till stort. När jag sedan har bestämt mig för hur det ska se ut mer permanent så blir det svetsnät.
 
10 cm är alldeles för stort. Då får de genom huvudet, och kan antingen fastna eller krångla sig ut. Min siames skulle fastna men hans syster/min granne skulle lätt ta sig ut. Jag har nätat in min balkong med rutor som är 3x3 cm, och jag tycker nästan det är på gränsen till stort. När jag sedan har bestämt mig för hur det ska se ut mer permanent så blir det svetsnät.
Tack.
Satsar nog på svetsnät.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 844
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·
Övr. Djur Jag håller på att bygga en rastgård till barnens kaniner som dessa kommer ha tillgång till dygnet runt. Den kommer vara 2 x 2 m och stå...
Svar
14
· Visningar
1 823
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp