Rättighet att få gå utan BH fast man har "större" byst?

Tack för förslag.
De shock absorber som jag sett har bara funnits upp till storlek 80F eller XL så det blir för litet.
Hogengård- hade två stycken på hemsidan i min storlek. Får vänta tills jag kommer iväg till butik. tar dock emot lite att behöva betala över 700 för en bh.
Aha, jo och de sitter åt som sjutton (shock absorber) så jag gick upp till 80 D istället för 75 D, på sportBH brukar jag gå ned i storlek för att få ngt som sitter åt.

Det tog emot jättemycket att köpa dem, men jag är så glad nu när jag har dem. Men det är nog definitivt bäst att prova. Grejen som någon kom fram till är att sport BH ofta stöttar under. Men för att få rejält stöd för stor byst behöver de hålla ihop ovanpå bysten också (det är det det där bandet jag läste om gör). Hogengård är ganska lustig för det känns så ovant att ha en sport BH som nästan går upp till t-shirtlinjen på halsen.
 
Shock absorber, ultimate run har ett extra knäppe högt upp som håller ihop axelbanden och ger stadga. Hogengård har BH som går väldigt högt, inget av bysten syns i urringningen till BHn. Båda håller jättebra. Sedan finns det numera också ett extra band man kan köpa som går på översidan av BHn och ger stadga. Osäker på vilka som säljer och har inte provat själv.
Jag har en shock absorber som är amazing, och jag har stor byst, mer än F. Prova vet ja, den är toppen faktiskt enda som funkat på en stor byst.
 
Inte läst hela tråden :o

Min snart 14-åriga dotter tycker det är otroligt pinsamt om jag går utan bh...
 
Aha, jo och de sitter åt som sjutton (shock absorber) så jag gick upp till 80 D istället för 75 D, på sportBH brukar jag gå ned i storlek för att få ngt som sitter åt.

Det tog emot jättemycket att köpa dem, men jag är så glad nu när jag har dem. Men det är nog definitivt bäst att prova. Grejen som någon kom fram till är att sport BH ofta stöttar under. Men för att få rejält stöd för stor byst behöver de hålla ihop ovanpå bysten också (det är det det där bandet jag läste om gör). Hogengård är ganska lustig för det känns så ovant att ha en sport BH som nästan går upp till t-shirtlinjen på halsen.
Elomi Energise går också högt upp framtill och har krok+ögla så man kan dra ihop axelbanden baktill. Nackdelen är att deras storlekar inte stämmer helt överens med andra tillverkares storlekar så man måste prova den i butik för att få rätt storlek.
 
Jag gillar BH. Håller tuttarna på plats. De är inte så spänstiga efter -50kg och ett drygt års amning (förutom när barnet är med pappan och inte ammas på många timmar...)

Men det är för att _jag_ gillar det. Hur andra gör bryr jag mig inte om :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ulvlek
  • Vad tar upp plats i mobilen?
  • Dammigt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp