Rättighet att få gå utan BH fast man har "större" byst?

Jag har hört att brösten snarare bärs upp bättre i längden om man går utan behå då vävnaden runt om dem tränas att bära upp dem mer. Men ingen aning om det stämmer.
Ja det har jag läst något om på IFLS.
Givetvis tog jag till mig det och använder BH ännu mer sällan.
 
För mig är det värst vid muskulutaren på sidorna och på baksidan av bröstkorgen, så att säga. Inte åt ryggraden till, men runt sidorna. Musklerna blir liksom störda. Jag är alltså inte på något vis supermuskulös, men lite muskulatur har ju alla, även jag. :p
Jag mår otroligt dåligt om bhn sitter åt. Huvudvärk, illamående, yrsel, värk i hela kroppen. Innan jag kom på att det var en jäkla bh som ställde till det. Trodde ju med jämna mellanrum att jag höll på att insjukna i influensa. Fick åka hem och vila och vips på någon timme var det borta. För jag tog ju av bhn när jag kom hem.
 
Har 75F så använder oftast bh, dock är det silikon så de sitter ju där de sitter ändå. Ska operera om mig (om 10 dagar, Wiho!) för att byta implantat + placering så kommer behöva ha en sjukt obekväm läke-bh i flera veckor, ser inte fram emot den delen alls.

Ska jag bara springa till lilla Ica kan jag gå utan, men lite som @Singoalla vill jag att det inte ska synas att jag är utan.
 
För mig stämmer det har fått kommentar om att dom är fasta för min ålder och andra kvinnor i min ålderhar mer slappa bröst.
Fast har du haft barn? Jag tror att amning har med saken att göra.
Jag pratade med en vän om detta som säger att hennes erfarenhet är att brösten förändras i konsistensen efter amning och blir mjukare.

Mina är liksom fasta och knöliga så jag har svårt att få till den där cancersjälvkollen.
 
På jobbet använder jag sportbh, sätter på mig en vanlig om jag ska "iväg" på något och behöver vara lite mer klädd. Går annars alltid utan. Har väl 80F om jag inte minns fel, var längesedan jag köpte någon ny bh :p Ska jag träna eller rida använder jag såklart också sportbh, mest för att det inte är skönt att dom "hänger och slänger" :meh: Hade aldrig satt på mig en bh för att någon säger att jag måste ha en. Snarare hade jag nog vart motvalls och aldrig haft någon i dennes sällskap :cautious:
Har inga större problem att gå utan till affären, till skolan (när jag pluggade), när jag hälsar på folk osv. Jag kan även sola topless på stranden. Visst, mina tuttar är inte små och fasta, många tycker säkert dom är för hängiga för att släppas ut, men jag orkar inte bry mig.
Även jag får någon typ av sadeltvång, har aldrig tänkt på det på det sättet men det stämmer ju rätt bra :rofl:
 
För mig stämmer det har fått kommentar om att dom är fasta för min ålder och andra kvinnor i min ålderhar mer slappa bröst.

Ganska lika samma här, mina är i fin form trots 3 barn med tillhörande amning och har inte tappat speciellt mycket stuns fastän jag snart fyller 46.
Tror dock det har en del med gener och allmän form att göra också. Hade som ung inte "hårda" bröst (eller hur man nu ska säga) heller, utan de har alltid varit åt det mer mjuka hållet.
 
Fast har du haft barn? Jag tror att amning har med saken att göra.
Jag pratade med en vän om detta som säger att hennes erfarenhet är att brösten förändras i konsistensen efter amning och blir mjukare.

Mina är liksom fasta och knöliga så jag har svårt att få till den där cancersjälvkollen.
Jag vet inte om personerna han pratade om hade barn eller inte. Jag har inte å vill inte ha.
 
Jag blir innerligt trött på sexualiseringen av kvinnor och i detta fall våra bröst. Jag håvar fram mina på offentlig plats om mitt barn behöver mat, det är deras syfte.

Jag förstår faktiskt inte det hemska med att gå utan behå, oavsett bröststorlek. Men så är jag så reaktionär att jag anser att om män med hängbröst får gå topless bör kvinnor få göra det likaså. Åtminstone i de utrymmen det anses acceptabelt i, som på stranden.

Jag tror din släkting inte är välmenande i sin kommentar och tycker du ska försöka skita i dennes åsikter, som syftar till att begränsa och förminska dig.

Som ättling till tidiga naturister har jag ett knepigt förhållande till min egen nakenhet :D Jag får nästan panik av valkarna som bildas när jag endast har trosor samt BH och tittar mig i spegeln (ja, anorektiker sedan mer än 20 år och definitivt inte frisk). Men är jag helt naken ska det mycket till innan jag har problem med att spegla mig eller visa mig för andra (nakenbastu/bad är inga problem även med blandade kön). För mig är den nakna kroppen inte automatiskt sexuell även om den givetvis kan vara det i "rätt" kontext (en ammande kvinna är INTE sexuell).

Jag är nog lite knepig :laugh:
 
Apropå bh: Är det ingen mer än jag här som får typ "sadeltvång" när ni har bh? Det är så djävla obekvämt med den där gjorden om bröstkorgen! Det gäller för alla modeller jag har provat. Precis som med hästars sadeltvång, är symtomen lite olika starka olika dagar, men jag bär oftast inte bh och jag tänker på det när jag köper kläder ibland. Dvs att modellerna ska funka utan bh.
Vilken bra förklaring :bow: Jag har inte tänkt på liknelsen :o
Jo, jag har "sadeltvång" och kan bara ha en typ av BH som har breda axelband och är utan kuddar och stålpinnar ;) och ändå begränsar jag det till arbetet (där är det absolut krav) och när jag har kläder som kräver visst utseende på boobsen (det händer dock inte så ofta :angel:).
Sadeltvång - bra ord :up:
 
Vilken bra förklaring :bow: Jag har inte tänkt på liknelsen :o
Jo, jag har "sadeltvång" och kan bara ha en typ av BH som har breda axelband och är utan kuddar och stålpinnar ;) och ändå begränsar jag det till arbetet (där är det absolut krav) och när jag har kläder som kräver visst utseende på boobsen (det händer dock inte så ofta :angel:).
Sadeltvång - bra ord :up:
Det var någon här på buke som gjorde liknelsen nån gång och jag lade den på minnet.

Jag har aldrig haft bygelbehå på mig, förutom en gång i ett provrum när jag desperat behövde en behå som funkade ihop med en långklänning.
 
Jag funderar på om den här vågen på 70-talet när Top less var allmän på badstranden på 70- talet , var den dirigerad, styrd av sunkiga 40-talist-torskar ?
Nix.

Det handlade om kvinnlig frigörelse. Varför ska vi stänga in oss i tvångsplagg om vi inte vill. Man brände BHar.

det var under samma årtionde som kvinnor uppmanades att titta på sig själv med spegel för att veta hur man ser ut.
Tidigare var kvinnans kön något hemligt och kanske skamfyllt. Mens skulle man inte låtsas om t.ex.

Toppless var i samma linje Bröst är inte så märkvärdiga. Det var väldigt skönt att bara behöva ha bikinibyxor.

Så nej, det var inget för den manliga blicken utan helt enkelt frigörelse.
 
Gode gud, finns det inget stopp på hur vi kvinnor "ska" se ut numera?
Nej.
Vi ska vara solbrända (men inte för mycket), inte ha ett hår på kroppen, lukta gott, vara (lagom) sminkade, inte ha ett överflödigt fett på kroppen, stora silikonbröst, och läppar som ser ut som anknäbbar. Men inte för mycket av allt, då blir det oattraktivt det också. Vi ska le hela tiden med huvudet på sned och helst inte ha åsikter, vara behagliga. Och blir vi taffsade på eller våldtagna måste vi rannsaka oss själva, var jag inte lite för utmanade klädd så den stackars mannen blev för pilsk och inte kunde hålla sig? Skuld och skam läggs då på dig. Nämen om jag skulle ta och boka tid hos plastikkirurgen nu för att lyfta mina ögonlock som verkar följa gravitationen och hamna UNDER ögat...men jag gör det BARA för min egen skull. Jo tjena.
 
Det var någon här på buke som gjorde liknelsen nån gång och jag lade den på minnet.

Jag har aldrig haft bygelbehå på mig, förutom en gång i ett provrum när jag desperat behövde en behå som funkade ihop med en långklänning.
Jag hade frekvent bygelbehåar på mig förut, och kunde inte förstå varför jag kände mig sjuk i perioder (precis som @Luff beskrev det i inlägg #58). Men sen fick jag problem i axlarna och insåg att det var de tunna bh-bandens fel. Då började jag använda samma BH i vardagen som jag red i och Vips!! försvann många andra besvär också :up: Men allra bäst mår jag BH-befriad :D
Men tänk vad trögtänkt man (jag) kan vara om sig själv då :o Hade det varit hästen det gällde så hade jag sett sambanden ganska omgående... :crazy:
 
Som ättling till tidiga naturister har jag ett knepigt förhållande till min egen nakenhet :D Jag får nästan panik av valkarna som bildas när jag endast har trosor samt BH och tittar mig i spegeln (ja, anorektiker sedan mer än 20 år och definitivt inte frisk). Men är jag helt naken ska det mycket till innan jag har problem med att spegla mig eller visa mig för andra (nakenbastu/bad är inga problem även med blandade kön). För mig är den nakna kroppen inte automatiskt sexuell även om den givetvis kan vara det i "rätt" kontext (en ammande kvinna är INTE sexuell).

Jag är nog lite knepig :laugh:
Inte knepig.
Fullt frisk!

Det är de andra som är knepiga. Kroppar är naturligt. Jag har inga bekymmr att visa mig naken. Har badat bastu många gånger med kompisar av olika kön.
 
Hörde något så sorgligt häromdagen. Ung kvinna tillbaks på jobbet; -Det har varit så gött att vara mammaledig. Bara ha sköna bh:ar på sig. Men nu är det dags för bygel igen.
Och så gjorde hon en rörelse med axeln som helt klart antydde att bh;n satt obekvämt.
 
Hörde något så sorgligt häromdagen. Ung kvinna tillbaks på jobbet; -Det har varit så gött att vara mammaledig. Bara ha sköna bh:ar på sig. Men nu är det dags för bygel igen.
Och så gjorde hon en rörelse med axeln som helt klart antydde att bh;n satt obekvämt.
Det låter inte som om den modellen var rätt för henne, oavsett om det var pga bygel eller modellen i övrigt. Trist att hon kände sig tvungen att ha obekväm bh på.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp