Recept kry

BernT

Trådstartare
Kan man få recept via tex kry? Jag tänkte be om primolut nor. Ska tills Rhodos 18-25 och får mens typ 21-23 så tänkte skjuta på det. Har använt primolut nor till det en gång tidigare och det funkade perfekt. Men får lite olika svar när jah googlar huruvida man får recept av onlineläkarna eller inte.
 
Kan man få recept via tex kry? Jag tänkte be om primolut nor. Ska tills Rhodos 18-25 och får mens typ 21-23 så tänkte skjuta på det. Har använt primolut nor till det en gång tidigare och det funkade perfekt. Men får lite olika svar när jah googlar huruvida man får recept av onlineläkarna eller inte.

Man kan absolut få recept av onlineläkare.
 
Har förut fått Primolut Nor via telefontid med gyn på sjukhusets kvinnohälsa, flertal gånger.

Sista gången dock ville de inte skriva ut det längre alls, några nya riktlinjer tydligen.
 
Äter du den medicinen frivilligt :wtf:

Jag har nyss avslutat 10 dagars kur med den och mådde apa under tiden.

Haha ja, jag mår precis som vanligt ändå :)

@Youma
De ville inte skriva ut den alls, som i att den inte används längre? Vad ska man då ta om man ska skjuta upp mens?
 
Om du inte får tag i det och kan vänta tills du kommer till Rhodos: jag vet inte om PN är receptbelagt i Grekland men du kan alltid gå in på ett apotek och fråga. En hel del som kräver recept här gör det inte där.

Apoteken finns överallt, grönvit skylt. Pillren verkar heta PN även i Grekland, substansen är tydligen norethisterone på engelska.
 
Om du inte får tag i det och kan vänta tills du kommer till Rhodos: jag vet inte om PN är receptbelagt i Grekland men du kan alltid gå in på ett apotek och fråga. En hel del som kräver recept här gör det inte där.

Apoteken finns överallt, grönvit skylt. Pillren verkar heta PN även i Grekland, substansen är tydligen norethisterone på engelska.

Hm jo kan nog gå om jag får tag på det första eller andra dagen sen är det nog försent. Tack för tipset, är de bra på engelska i Grekland? Alltså överlag :)

Funderar på att köpa menskopp som plan b. Är inte superbesvärad av mens men har typ bara vita bikinis och det i kombo med mens känns inte som en hit. Plus att vi ska ligga massor :angel:
 
@Youma
De ville inte skriva ut den alls, som i att den inte används längre? Vad ska man då ta om man ska skjuta upp mens?

Så uppfattade jag det, att de hade slutat skriva ut Primolut Nor helt på kliniken (inte fick jag det heller efter besök, och det är inget fel på mig/mitt blodtryck/etc) det var nånting om att det hormonet gärna omvandlades till nåt annat mindre bra, i kroppen. Jag hade dock inte fått några biverkningar av det alls.

Jag fick Provera utskriven, och helt fel anvisningar därtill. Det fungerade skit, fick istället för uppskjuten mens, fick mens när den skulle komma fast i två veckor istället....

Och nu... så äter jag Provera. :laugh: med rätt anvisningar så har jag blött mindre, färre dagar och har mindre ont. Men för att skjuta upp mensen med, det verkar inte fungera, för mig iaf.

Om du har fått Primolut Nor utskrivet på en klinik, så kan man be de att förnya receptet. Det gjorde jag de första 3 gångerna med Primolut. (men sen tog det stopp).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 142
Senast: iNTOHiMO
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 970
Senast: mars
·
Hundhälsa Ungefär som trådtiteln säger. Betty är sjuk och varit sedan 21 oktober. Då började det med att hon kräktes och ville ut frekvent...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 660
Senast: Monifa
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 201
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp