Recept med sojafärs (torkad)

Zoya

Trådstartare
Har fått en riktigt stor påse med sojafärs (torkad). Vi snackar typ 5 kg. Jag vet inte alls hur man använder sådan färs :o och behöver således hjälp av er med recept på smarriga maträtter med torkad sojafärs :)

Så - shoot! :bow:
 
Har fått en riktigt stor påse med sojafärs (torkad). Vi snackar typ 5 kg. Jag vet inte alls hur man använder sådan färs :o och behöver således hjälp av er med recept på smarriga maträtter med torkad sojafärs :)

Så - shoot! :bow:

Jag brukar koka upp den i saltat vatten några minuter, sen lägga i ett durkslag och spola med kallt vatten för att få bort allt skum som blir...detta tar också bort lite av "bönsmaken" som kan vara lite skarp. Sen kokar jag upp lite nytt vatten med tex grönsaksbuljong, lite pressad citron, vitlök, paprikapulver eller vilken kryddning en nu vill ha, lägger i färsen och låter den dra åt sig av smakerna.
Sen är det bara att sila av och använda som vilken färs som helst - färssås till pasta, lasagne, färsbiffar, i grytor osv.
 
Jag brukar vara slappare än Kosmostanten och slänger helt enkelt ner den torra färsen i en (tomat)sås. Se bara till att det finns nog med vätska eftersom den suger upp en del.
 

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
914
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 203
Senast: Enya
·
Hemmet Jag brukar aldrig tveka vad gäller tvätt men nu vet jag inte och behöver råd. Jag brukar tvätta mina tights för hand då de ska tvättas...
Svar
11
· Visningar
939
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp