Recept på hundmat

Sv: Recept på hundmat

Vet en labbe som hade liknande problem som denna hund med vad den kunde äta och den klarade av att äta både lamm och älgkött.
 
Sv: Recept på hundmat

Hundar kan visst klara sig mycket bra, om inte bättre, på vegetarisk kost,
DET är ändå en myt, jag finner det väldigt intressant att hundar skulle klara sig bättre på veg kost än köttet, då hela deras matsmätlningsystem är gjort för att äta just kött. Jag finner det också intressant att hundar ens har jaktlust och tänder skapade att slita/tugga kött om dom skulle klara sig så bra på vegetabilier.

/L, som är vegetarian men låter hunden vara hund.
 
Sv: Recept på hundmat

vart har du hört att hela deras matsmältningssystem är gjort för kött? det är en myt, som folk gärna vill tro eftersom de är lata och rädda för att testa något nytt. jag tror knappast att en människa som föraktar de flesta djurarter genom att finansiera deras tortyr och död skulle låta sin "hund vara hund". det finns många hundar som levt långa, friska liv på vegetarisk kost. och de mår bättre än vad de gjorde på kött.
 
Sv: Recept på hundmat

Ingår Kyckling i köttallergin?
Min är nämligen allergisk mot rött kött,gris. Men kan äta kyckling och faktiskt lamm. Har ett foder som innehåller just lamm och ris och de pallar hennes mage med.
Hej!
Jag som har oturen att ha en köttallergisk hund och då måste köpa svindyrmat till honom pga detta har börjat laga mat till honom som jag fryser in.

Antar att det finns fler som tycker att maten kan vara lite dyr:confused:

Fick det här av en veterinär:

Hundmaten kan innehålla:
Ris, Potatis, Havregryn, Morötter, Broccoli, Skalad Hirs, Krossat Bovete, Cornflakes, Osötade kalaspuffar (ej till hund som är kännslig mot vete), Makaroner, majs.

Jag brukar variera men grunden är alltid ris, potatis, morötter, makaroner. Dessa saker går alltid att få tag i billigt. Eftersom hunden är allätare som oss människor så kan de oxå hitta näring i allt. För att få fin päls har jag gett honom pressad linfröolja och B-Vitaminer från Emin.

Min 15 kg säck räcker dubbelt så länge än om jag bara skulle ge torrfoder. Den lagade maten ger jag endast 1,5 dl av per mål mat.
 
Sv: Recept på hundmat

vart har du hört att hela deras matsmältningssystem är gjort för kött? det är en myt, som folk gärna vill tro eftersom de är lata och rädda för att testa något nytt. jag tror knappast att en människa som föraktar de flesta djurarter genom att finansiera deras tortyr och död skulle låta sin "hund vara hund". det finns många hundar som levt långa, friska liv på vegetarisk kost. och de mår bättre än vad de gjorde på kött.

du kan ju inte vara sann... tänker man som du ska man inte ha hund, för att ska man värna om djuren gäller det att låta djuren få leva ett så naturligt liv som möjligt, och vilda hundar väljer alltid kött i första hand.
 

Liknande trådar

G
Hundhälsa Brukar allt som oftast laga min egen hundmat nu mer! Är höggravid och har idag inte möjlighet att åka och handla och insåg att det...
Svar
4
· Visningar
1 616
Senast: Gilan
·
L
Övr. Hund Har en fråga till er bukefalister!Jag är inte emot något hundfoder men pga en kräsen liten dam så har jag börjat göra eget...
Svar
11
· Visningar
2 011
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp