Receptfritt lugnande.

Lilla

Trådstartare
Är det någon som har tips på lugnade preparat på Apoteket som man kan köpa utan recept?
 
Valeriana tabletter har fungerat bra gör mig.
Till natten har jag användt valerianaört till te ibland men tycker det är "för bra effekt" för att ta på dagen .
 
Valeriana tabletter har fungerat bra gör mig.
Till natten har jag användt valerianaört till te ibland men tycker det är "för bra effekt" för att ta på dagen .
Ok tack, får bli en tur till apoteket.

Ska klippa mig. Det piggar upp lite. Funderar på att klippa side cut igen.
 
Har också ätit valeriana - jag var väldigt torr i munnen när jag vaknade om jag tagit dem kvällen innan (säkert inte jättevanligt) så kan rekommendera att ha ett vattenglas nära till hands! :D
 
Dormeasan (innehåller valeriana & humle bl.a.) det mest effektiva sömnmedlet per substans när de gjorde test på olika naturläkemedel.
Neurokan-johannesört.
Sen finns det visst något nytt, passionsblomma Pascoflair.
 
Har också ätit valeriana - jag var väldigt torr i munnen när jag vaknade om jag tagit dem kvällen innan (säkert inte jättevanligt) så kan rekommendera att ha ett vattenglas nära till hands! :D

Jag behöver inte ha ngt för att sova. Det är mer vaken tid. Munntorrhet var en vanlig biverkning på receptbelagda piller så det är väl samma då.
 
Neurol Forte
Dormesan
Kamomillte
Postafen (antihistamin mot åksjuka, men man blir ordentligt trött och sömnig av dem)
 
Vad gör man då? När man tar hand om sig själv?
Jag använde valeriana forte ;)

Man tar sig tid att göra något för bara sig själv, det du behöver just då, kanske en promenad,ett varmt bad, ligga i soffan och se en film,äta något riktigt gott eller syndigt, umgås med en fin vän eller göra något annat roligt som kan ge energi tex rida eller umgås med djur.
 
Jag använde valeriana forte ;)

Man tar sig tid att göra något för bara sig själv, det du behöver just då, kanske en promenad,ett varmt bad, ligga i soffan och se en film,äta något riktigt gott eller syndigt, umgås med en fin vän eller göra något annat roligt som kan ge energi tex rida eller umgås med djur.

Jaha. Det är inte svårt men hjälper tyvärr inte.
 
Att gå promenader är bra när man är stressad och har ångest. Det frigör "må bra" hormoner/känslor. Hoppas du hittar något som fungerar för dig.
Jag tränar en timme högintensivt 5-7 dgr i veckan. Utan det skulle jag må sämre. Promenader gör bara att jag går runt och funderar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon här inne som har erfarenhet av dom nya tuggtabletterna som finns receptfritt på apoteken nu? Funkar dom lika bra som...
Svar
7
· Visningar
691
Senast: hollypolly
·
Mat Blev nyfiken på vad ni som gillar för sill äter för sill i påsk? Själv har jag varit på Saluhallen nu ikväll och köpt tre sorters sill...
2
Svar
28
· Visningar
491
Mat Söker massa tips på julgodis att göra. Som hyfsat lätt göra och ta med sig. Kravet för mig inte är frukt i eller russin. Men ok slänga...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Halcyon
·
Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
1 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp