Red bag delivery kan man ta miste på det?

Tilma

Trådstartare
Jag funderar på om man kan ta miste på en Red bag delivery? Med tanke på dom omedelbara åtgärder som krävs vid en Red bag delivery så vill man ju inte riskera att det är något annat man sliter sönder tänker jag. Kan man ta miste på en red bag och en livmoder till exempel? Fast om det är livmoderframfall så kommer väl det efter att fölet är ute?
 
Nej du kan inte ta miste på det. Livmoderframfall sker isf efter förlossningen.
Googla och titta på bilder/videos om du är osäker på hur det ser ut. Har du en gång sett det så vet du omedelbart om det dyker upp igen.
 
Jag funderar på om man kan ta miste på en Red bag delivery? Med tanke på dom omedelbara åtgärder som krävs vid en Red bag delivery så vill man ju inte riskera att det är något annat man sliter sönder tänker jag. Kan man ta miste på en red bag och en livmoder till exempel? Fast om det är livmoderframfall så kommer väl det efter att fölet är ute?

Jag fick en nyss..... Det var inga tveksamheter, såg ut precis som på bilderna jag sett.
 
Det gick inte bra.... Den kom dessutom med bakbenen först och var missbildad :cry: ”Tack och lov” var den död när den kom ut, känns lite bättre än att vi hade behövt ta bort den....
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 059
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 500
Senast: Masse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Ibland blir det inte som man vill, men det blir bra ändå. Och ibland när det inte blir som man vill så blir det bara skit. Det är...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träning och hälsa del 11
  • Arbetsintervju
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp