Redo för egen häst?

Jag köpte häst när jag var 14, då hade jag ridit på ridskola i 4-5 år och haft några medryttarhästar. De första åren hade jag hästen inackorderad i ett större stall där jag kunde fråga mycket och få mycket hjälp. Jag köpte en jättesnäll och bussig häst som ställde upp på det mesta, och fortsatte att vara nyfiken och kunskapstörstig. Innan jag köpte hästen tyckte jag att jag kunde allt, jag hade läst alla böcker och visst, jag kunde en hel del. Men min kunskap om hästar tiodubblades nog de där första åren och jag lär mig fortfarande nya saker hela tiden, fast jag nu haft häst i 12 år och är inne på tredje egna hästen.

Har man intresset, tid och råd med hästen, köper en jättesnäll häst som är bussig och ställer upp, och ber om hjälp och är nyfiken så tycker iaf jag att man är redo :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
576
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 798
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 998
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
5 964
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp