Reflexspray

Plantan

Trådstartare
Är det nån som provat att spraya hästen med reflexspray?
Verkar enkelt när hästen ska snabbt ut i hagen på morronen istället för att joxa med benreflexer mm. Bara spraya lite snygga mönster och så ska det sitta kvar tills man tvättar bort det. Låter himla smart, men funkar det verkligen??
 
Jag hade det till vår hund för flera år sedan. Det funkade jättebra när jag precis sprayat på det, men det slets bort väldigt fort så mängden reflex jag fick ut blev i slutändan orimligt dyr, tyvärr.
 
Är det nån som provat att spraya hästen med reflexspray?
Verkar enkelt när hästen ska snabbt ut i hagen på morronen istället för att joxa med benreflexer mm. Bara spraya lite snygga mönster och så ska det sitta kvar tills man tvättar bort det. Låter himla smart, men funkar det verkligen??

Som "snabb-lösning" ibland hade jag kunnat tänka mig det, ex som du nämner när man snabbt ska ut i hagen.
Men i längden så blir det dyrt.

Säljer sånt där jag jobbar och det är bra reflex i sprayet, men efter en dag i lerig hage så är det mesta bortslitet så det hade behövts varje dag oavsett om man tvättar hästen eller ej.

Hade hellre investerat i ett tunt reflextäcke att slänga på pållen, går nog snabbare av/på än det tar att spraya alla benen...
 
Någon som sprayat hunden? Kan man ens göra det utan att det blir farligt?
Japp, så här blev resultatet :D (fotat med blixt alltså, det syntes förstås inget i vanligt ljus)
23925_10152277786715061_775261964_n.jpg

(jag har också lyckats spraya halva hallgolvet, en sko och makens jacka...)
Men som sagt, det slets bort jättefort och var inte värt pengarna.
 
Tack för svar, allihop! Jag trodde det skulle sitta kvar i en vecka i alla fall, så den som tog ut hästarna på morronen inte behövde göra nåt alls. Kanske bättre att spraya vanliga täcket med tygspray, fast det kanske slits av lika fort det, även om hästen inte rullar sig?

Var inne på att spraya katten men tvekade för att hon slickar väl i sig sprayen och det verkar inte helt hälsosamt?
 
Japp, så här blev resultatet :D (fotat med blixt alltså, det syntes förstås inget i vanligt ljus)
23925_10152277786715061_775261964_n.jpg

(jag har också lyckats spraya halva hallgolvet, en sko och makens jacka...)
Men som sagt, det slets bort jättefort och var inte värt pengarna.
Asch, typiskt! Mina föräldrar har en långhårig rackare som hade behövt spray istället för selat etc. ;) Tack för svar, och underbar bild! :laugh:
 

Liknande trådar

Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 708
Senast: MiniLi
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 964
Senast: nullo-modo
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 783
Senast: Pilot
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp