Regnkappa som även täcker sadeln?

Lingon

Trådstartare
Vad har ni på er när ni rider i regn? Jag skulle vilja ha nåt som skyddar både mig och sadeln mot regnet. Har ni några bra tips eller nåt jag ska undvika eller tänka på?

Jag rider i stort sett alltid utomhus och vill inte begränsas av vädret och inser nu att jag behöver bättre kläder.

Nåt som skyddar benen också men som inte gör att jag förlorar greppet mot sadeln? Rider alltid i helskodda ridbyxor.
 
Jag har ridkjol, lever i den hela vintern ^_^. Men för att skydda hela sadeln så krävs det nog en lång kappa eller en vid kjol som täcker allt.
Är det ösregn så väljer jag tekna dressyrsadeln framför läder hoppsadeln ^_^, så behöver man inte vara rädd om den öht :p.
 
Tack för alla tips! @Elendil Det där täcket med skydd för ryttaren också såg ju väldigt mysigt ut! Undrar hur det funkar om man måste hoppa av snabbt eller om man trillar av?

@Buck och @Elendil Ridkjol har jag en men är orolig att blixtlåset skadar sadeln, är medryttare så det är inte min sadel.

@smedsussie och @Alexandra_W Vad roligt att regnkappan från Hööks är bra!! Har kollat på den på nätet och hoppats att den är bra. Lätt att åka till Hööks och prova!

@Equilina Något tips på chaps som är bra?
 
Hööks har en sådan regnkappa till bra pris. Köpte en för ca 10 år sedan och använder den fortfarande.
Skulle aldrig köpa den på Höörs nu med tanke på priset. Köpte en likadan på Gekås för 10år sen som inte ens kostade hälften av vad den på hööks gjorde. Den håller lika bra än
 
Tack för alla tips! @Elendil Det där täcket med skydd för ryttaren också såg ju väldigt mysigt ut! Undrar hur det funkar om man måste hoppa av snabbt eller om man trillar av?

@Buck och @Elendil Ridkjol har jag en men är orolig att blixtlåset skadar sadeln, är medryttare så det är inte min sadel.

Täcket från Bucas ska vara konstruerat så att "kjolen" lossnar om du åker av.

Mazas kjolar har inget blixtlås, det är därför som jag funderar på en sådan, går att få i olika tyger och foder.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja köpa lite nya kläder. Problemet jag har är att för det första är jag helt blind när det kommer till hur kläder passar...
Svar
13
· Visningar
1 217
Senast: SaraMara
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 196
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 556
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 868
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp