Regnkläder

Jonnis

Trådstartare
Ni som haft galonkläder till era barn, vid vilken ålder har ni slutat med det?
 
De har övergått till vattentåliga skalkläder i samband med skolstart (förskoleklass). Ytterst få i barnens skola har galon!
 
I mitt barns klass (förskoleklass t.o.m. Åk2) är det mycket vanligt med galonkläder. Kanske är för vädret i Göteborg är hemskt med mycket regn och blöta.
 
Min äldsta fyller 9 år i år och vi har kört galon tills nu. Vi lär nog köpa ett vind/regnställ som andas nu när det blir dags att köpa nytt.
 
Under tvåan använde barnet aldrig galon utan bara skalkläder så sen kändes det som om galon var frånvuxet.
 
Mina barn är förvisso små men som regel har de bara skalplagg. Galonbyxor hänger på fsk åt båda två till riktigt slabbiga aktiviteter såsom slask då de bär dem utanpå overall/skalplagg. Det används dock aldrig hemma. Jag tänker väl att galon används så länge som man anser att det behövs. Tycker en 14-åring att det är roligt att sitta i vattenpölar så ge denne galonbrallor så denne kan sitta hela dagen om så önskas. För det mesta brukar man ju dock komma rätt långt med skalkläder som andas och dessa kan ju vara lite skönare att bära och röra sig i.
 

Liknande trådar

Övr. Barn När jag var liten så sprang ungarna och lekte utomhus, man lekte med dom som var ute eller knackade på hos barn i grannskapet. Gör era...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 849
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Jag hängde med en kompis 7-åriga barn i veckan och vi pratade om allt möjligt. Vid ett antal tillfällen reagerade jag dock på att hen...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: Kirre
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 041
Kultur Någon som varit på Paradox Museum i Stockholm med barn? Är det något att ha? Vilken ålder passar det för, eller passar det för de...
Svar
3
· Visningar
298
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp