Regntäcke Vega FairField®

SarmirBebis

Trådstartare
Vad är era tankar kring hööks täcken?
Inte bara regntäcken utan utetäcken, fleece, ull, vinter.
Kvalité?
Spricker sömmar etc?
Läcker de?

Hööks täcken alltså, tankar?
 
Senast ändrad:
Vintertäckena har jag alltid varit och är väldigt nöjd med! Regntäckena däremot tycker jag har börjat läcka ganska fort. Kanske är bättre numera - har inte köpt några de senaste åren, utan köpt Bucas istället.
 
Har slutat köpa täcken från hööks då de inte håller för mig... Har köpt ett tiotal och inget av dem är helt i dag. Kan bero på att mina hästar går på lösdrift med flera kompisar, men det verkar gå hål på materialet ovanligt lätt, speciellt på de nya fairfield täckena.
Sen håller de inte jätte bra för regn heller, funkar kanske om man har en häst som inte går ute så många timmar per dag, men på lösdrift regnar det igenom.
 
Vintertäckena har jag alltid varit och är väldigt nöjd med! Regntäckena däremot tycker jag har börjat läcka ganska fort. Kanske är bättre numera - har inte köpt några de senaste åren, utan köpt Bucas istället.
Jag är sugen på Ultimate trinity (300g) och annars köper jag fleece och ull på gekås och utetäcke/vintertäcke på globus då jag haft dem på några hästar jag tränat, de är SUPER!
 
Köper aldrig täcken från hööks de är för dyra utifrån kvaliteten helt enkelt.

Jag köper bara HW sen decennier - Amigo serien är prisvärd jmf med Hööks .
 
Kikade på dem iom att hästen inte få plats med bogen i sina HW längre. Han behöver höga bogveck.

Men har hört från flera håll att de läcker. Så jag hoppade dem och letade vidare.
Vet fler som tipsar om Börjes om man vill komma billigt undan.
Får hästen plats i dem är ju HW suveräna. Håller tätt en evighet och tål tuffa tag.
Eskadron har ett utetäcke med höga bogveck. Har haft det säkert 4 år. Det funkar fortf fint. Men precis som hööks är det lågt i D och tål inte att hästarna sliter i det etc.

Hööks fleece och ull etc tycker jag oftast har dålig passform. Har sällan sett dem ligga väl på någon typ av häst.
 
Jag har köpt 3 stycken regntäcken (1 till varje häst), de som kostar 499:-. Tycker de är prisvärda. Bra passform. De har inte läckt än. Dock har det blivit revor i 2 av dem som jag lagat med sytråd. Men vi har rätt myclet buskage i hagen.

Bästa är att de inte fått något skav alls framme vid bogen.
 
@Ajda 600 Denier är ju minimåttet för att ett utetäcke får benämnas som just det - utetäcke.
De håller inte för tuffare tag som grenar i hagen, bit och lek bland hästarna osv :)
 
Vad är era tankar kring hööks täcken?
Inte bara regntäcken utan utetäcken, fleece, ull, vinter.
Kvalité?
Spricker sömmar etc?
Läcker de?

Hööks täcken alltså, tankar?
Jag har inte själv haft Höökstäcken på länge, men flera i stallet har deras vintertäcken med hals (Fairfield). De sitter inget vidare, rätt fladdriga är mitt intryck. Horsewares Amigo ligger i samma prisklass, men med mycket bättre passform.
 
Jag bytte ifrån Hööks för många år sen. Fick prova en stallkamrats FF utetäcke.. som "passar alla hästar i stallet" och jo.. passar väl i den mån att alla kan ha dem för de sitter så satan sladdrigt och löst :rofl: dålig passform mot hästen och plastiga tyvärr.

Själv gått över till Bucas på ena, andra har Catago. De sitter bättre modellmässigt på mina
 
Vad är era tankar kring hööks täcken?
Inte bara regntäcken utan utetäcken, fleece, ull, vinter.
Kvalité?
Spricker sömmar etc?
Läcker de?

Hööks täcken alltså, tankar?

Usel passform! Felskurna i bogen och åker bak samt trycker på manken....
De gamla Hööks-täckena var ok men Fairfield skulle jag aldrig köpa ens om det var gratis
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska snart köpa en häst och har lite frågor om täcken som jag skulle bli superglad om någon svarade på :) 1. Vilket märke på täcken...
2
Svar
35
· Visningar
4 444
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g...
2
Svar
30
· Visningar
9 344
Senast: Darkie
·
Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Är edt någon här som har tips på liite billigare hästtäcken!? Jag letar regntäcke, och tänkte lägga de lite dyrare pengarna på...
2
Svar
23
· Visningar
7 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp