Reklam i trådar

Bukefalos kan inte finnas utan reklamen, kanske går buke dåligt och då får man lägga in mer reklam för att få in nog med pengar.

Eller så kan vi som är användare betala 200kr i månaden för att få läsa och skriva här inne, det kanske är bättre? ;)
 
Bukefalos kan inte finnas utan reklamen, kanske går buke dåligt och då får man lägga in mer reklam för att få in nog med pengar.

Eller så kan vi som är användare betala 200kr i månaden för att få läsa och skriva här inne, det kanske är bättre? ;)

Jag har inte skrivit att reklam inte behöver finnas. Men när den blir så otydlig att det ser ut som inlägg gjorda av användare blir det svårare att följa trådar.

Jag viste inte att det gick dåligt för detta forum, så kan det såklart vara :(.
 
Jag har inte skrivit att reklam inte behöver finnas. Men när den blir så otydlig att det ser ut som inlägg gjorda av användare blir det svårare att följa trådar.

Jag viste inte att det gick dåligt för detta forum, så kan det såklart vara :(.
Jag vet inte alls om det går bra eller dåligt, bara kan vara så :)

Jo det är riktigt irriterande med sånt som verkligen är till för att luras:mad:
 
Jag har aldrig stört mig på reklam här tidigare. Men nu när det kommer mitt i trådar är de väldigt störande då de ser ut som vanliga inlägg skrivet av medlemmar här. Väldigt tråkigt.
Annonserna ligger på samma plats i trådarna som tidigare.
Antalet annonser på sidorna har inte ökats.
Google har ändrat lite i utseendet för vissa banners.
Jag tar åt mig synpunkterna om att vissa banners smälter in, kanske lite väl bra.
Att banners läses och/eller klickas på är en förutsättning för att annonsörer skall vilja betala för dem. Det är den inkomstkälla som finns för att bland annat betala för Bukefalos servrar.
 
Annonserna ligger på samma plats i trådarna som tidigare.
Antalet annonser på sidorna har inte ökats.
Google har ändrat lite i utseendet för vissa banners.
Jag tar åt mig synpunkterna om att vissa banners smälter in, kanske lite väl bra.
Att banners läses och/eller klickas på är en förutsättning för att annonsörer skall vilja betala för dem. Det är den inkomstkälla som finns för att bland annat betala för Bukefalos servrar.
Ok, då kanske det är Google som gjort att det ser annorlunda ut. Tycker det är stor skillnad mot tidigare. Har nämligen aldrig tidigare blivit störd av reklamen. Men nu är den så väldigt lik de ordinarie trådarna och svaren att det blir hackigt att läsa.

Tack för att du tar åt dig av synpunkterna :).
 
Bukefalos kan inte finnas utan reklamen, kanske går buke dåligt och då får man lägga in mer reklam för att få in nog med pengar.

Eller så kan vi som är användare betala 200kr i månaden för att få läsa och skriva här inne, det kanske är bättre? ;)
Det har diskuterats en betallösning tidigare, men det har inte hänt något. Något liknande som iFokus införde.

Tror att Bukefalos kommer förlora på att införa mer och mer reklam för att få sidan att gå runt. Samma sak hände iFokus, reklamen tog över helt.
 
Annonserna ligger på samma plats i trådarna som tidigare.
Antalet annonser på sidorna har inte ökats.
Google har ändrat lite i utseendet för vissa banners.
Jag tar åt mig synpunkterna om att vissa banners smälter in, kanske lite väl bra.
Att banners läses och/eller klickas på är en förutsättning för att annonsörer skall vilja betala för dem. Det är den inkomstkälla som finns för att bland annat betala för Bukefalos servrar.
Fast såhär har det inte sett ut tidigare:
http://forumbilder.se/G9HUI/img-5058
 
Det har diskuterats en betallösning tidigare, men det har inte hänt något. Något liknande som iFokus införde.

Tror att Bukefalos kommer förlora på att införa mer och mer reklam för att få sidan att gå runt. Samma sak hände iFokus, reklamen tog över helt.
Antalet annonser på sidorna har inte ökat, snarare minskat. Det fanns en till banner på trådsidorna som jag tog bort för några dagar sedan.
Jag tycker inte det är särskilt många annonser jämfört med andra sidor.

På sidan med trådar har annonsen som förut låg precis ovanför flyttat ned och ligger nu efter ett par trådar.
 
På sidan med trådar har annonsen som förut låg precis ovanför flyttat ned och ligger nu efter ett par trådar.
Det är den som stör intrycket genom att vara så lik resten. Det är inte antalet annonser som stör mig och du har helt rätt i att det är väldigt lite annonser här och jag förstår varför de finns. Jag är faktiskt imponerad av att du kan driva det här med såpass lite annonser :bow:
 
Jag antar att ni inte vill ha massor med fler annonser. Jag anser att färre annonser gör att de som finns får bättre effekt.
Google anser numera att annonser som smälter in mer på sidan ger bättre effekt, mer betalt.
Det finns andra annonsformat som jag anser stör betydligt mer som möjligen ger ännu mer betalt men som jag inte använder.
Om jag såg till att annonser inte syntes, lästes, klickades på vore det ganska meningslöst att ha några annonser alls eller hur.
En variant är att flytta runt annonserna hela tiden så att det blir betydligt svårare att ignorera dem, det är inget jag vill göra av flera anledningar. Jag tror därför att ni tyvärr snart lär er vad som är annonser och snart inte störs av dem.
 
Jag tänker att det kanske är Google som styr detta men det vore ju bra om de kunde vara lika inlägg man läst, inte de man inte läst... Även om jag förstår att de ger högre clickrate som de är nu. DOCK: Det borde vara en faktor att man inte gillar annonserna i nuvarande utformning. Så de klicken blir ju väldigt irriterande.
 
Jag antar att ni inte vill ha massor med fler annonser. Jag anser att färre annonser gör att de som finns får bättre effekt.
Google anser numera att annonser som smälter in mer på sidan ger bättre effekt, mer betalt.
Det finns andra annonsformat som jag anser stör betydligt mer som möjligen ger ännu mer betalt men som jag inte använder.
Om jag såg till att annonser inte syntes, lästes, klickades på vore det ganska meningslöst att ha några annonser alls eller hur.
En variant är att flytta runt annonserna hela tiden så att det blir betydligt svårare att ignorera dem, det är inget jag vill göra av flera anledningar. Jag tror därför att ni tyvärr snart lär er vad som är annonser och snart inte störs av dem.

Jag tycker också att det är riktigt irriterande med de nya annonserna. Det som stör är

1. Bilden på annonsen är gjord för att vara så lik en avatar som möjligt.
2. Texten på annonsen är gjord för att vara så lik inläggstext som möjligt.
3. Annonsen är utformad så att man ska luras att tro att det är ett inlägg.

Hade bara bilden varit exempelvis dubbelt så bred så hade problemet varit ur världen. Även om det varit precis lika många, eller fler, annonser.
 
Appetepå så har min dator fått för sig att visa annonser så att de ser ut som inlägg med avatar.
Extremt störande.
 

Liknande trådar

Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
438
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
1 860
Senast: Daff
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 280
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp