Rengöra kakelfogar i badrummet?

Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Min lokala ICAaffär hade några olika flaskor att välja mellan, så jag köpte en Smuts och Mögel och en vanlig (den som fått pris). Nu ska jag gå ut i badrummet och prova!
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Ganska ok, men inget supermirakel precis. Och fy fasiken så det stank! Vilka hemska ångor! :eek:
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Du kanske behöver göra flera gånger om de är riktigt ingrodda. Mina fogar är bara tre år och de blev som nya iaf.
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Du har säkert rätt. :) Jag gjorde mest ett test och nästa gång ska jag öppna det lilla fönstret med.
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Ja, det kan vara en bra idé. Det luktade som sagt ganska starkt. :eek:
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Det har inte hänt mer på kakelfogsfronten här hemma, men jag har en fråga innan jag sätter igång på allvar. Kan jag spraya på och låta det verka ett tag (hur länge?) innan jag sätter igång och skrubbar? Det är ju som sagt evigheter sedan de rengjordes och är förfärligt äckliga. Jag såg även skillnad på kakelplattan jag sprayade och torkade av, mot hur de andra ser ut. :)
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Jag tror det står på flaskan. 5 minuter väntade jag innan jag bara spolade av det.

Du får fixa en före- och efterbild! :banana:
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Örrk! Jo det ska jag göra, går genast ut och fotar de äckliga slemmiga svarta fogarna. :o
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Det är ju inte konstigt att det luktar så starkt - klorångor! - i mitt badrum efter att jag sprayat på CB Smuts o Mögel. Den innehåller ju klor och jag har hört att ju mer smuts och bakterier, desto mer stinker det klor. :idea:
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Nu är flaskan slut! Första omgången fick sitta på ett tag, sen skrubbade jag lätt (!) med en grön svamp och sköljde med duschslangen. Klorångorna är säkert inte hälsosamma, men jag har stängt badrumsdörren och öppnat fönstret där inne på vid gavel. Vilken skillnad det blev efter första rundan! Tömde flaskan genom att spraya allt en gång till. Ska köpa fler, för det här funkar ju faktiskt. :banana:

Förresten så ska jag fira (jo jag vet, jag är lättroad) genom att köpa en ny duschslang o munstycke (jo jag vet, jag har små krav haha). Nog kan man väl byta dem någon gång då och då i alla fall? Ska skruva av det gamla och ta med till Bauhaus, så jag får rätt dimension. :)
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Undra om det finns nån "Vi som gillar Cillit Bang"-grupp på Fb!? Vi kanske skulle starta en sån isåfall. :D
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Ja då går jag med direkt!

Cillit bang är bäst! Inget städ utan min cillit :D:love:

Köp dem på ÖB där är de billigast plus att de ofta har kampanj på den.
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Jag har varit Tveksam mot CB, ända sen jag såg reklamen första gången. Men nu är jag Frälst! :love:

Jag har lyckats få det äckliga att försvinna med, faktiskt, minimal arbetsinsats. Det är knappt jag vågar visa före-bilderna men jag är så glad över resultatet att jag bjuder på det!

Här kommer de utlovade bilderna på det sunkigt äckelsnuskiga badrummet. :eek: :o Jag drog fram badkaret för att komma åt de värsta partierna med och inte bara det synliga.

31108167.jpg


31108168.jpg
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

31108169.jpg


31108170.jpg


Så här såg det alltså ut innan jag sprayade allt med Cilit Bang Smuts och Mögel.
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Efter att medlet fått verka en stund drog jag över allt med en grön kökssvamp, men utan större ansträngning. Sen sköljde jag med duschslangen. Och då såg det ut så här istället:

31108172.jpg


31108173.jpg


31108171.jpg
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Sprayade över allt en gång till och tömde flaskan. Sen såg det ut så här några timmar senare (vi åkte iväg och handlade):

31108174.jpg


31108176.jpg


31108175.jpg


Jag har alltså varken skrubbat eller sköljt av innan jag tog de här sista bilderna! Jag vet inte var allt det äckliga på golvet tog vägen, men det hade lösts upp och försvunnit. Smält bort?

Men jag är så här glad över resultatet :banana: :banana: :banana:
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Grattis till att ha blivit frälst! :banana: Jag var också jätteskeptisk, ju mer reklam som görs för färgglada flaskor, destå mer skeptisk blir jag. Sen var det en jobbarkompis som var lika skeptisk som jag som köpte en flaska antikalk och blev fräslt direkt. Hon hade nån avlagring runt vattenkranen vid handfatet som hon kämpat med i flera år, men som hon aldrig fått bort. Med SB försvann den utan gnugg ens! Då testade jag också.
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Reklamen för Cilit Bang är nog en av de allra sämsta någonsin. Dåligt dubbad och riktigt fåniga kommentarer. Men det är säkert uträknat så! Och namnet är också ett av de fånigaste, men jag lovar att någon har betalt förfärligt mycket pengar för just det här. :D
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 454
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet *Jag vet att jag kan ringa hyresvärden och fråga. Men vill ha respons ifrån bästa buke! Det är såhär! Sambon och jag ska flytta till...
2 3
Svar
47
· Visningar
14 187
Senast: MadicDomino
·
Hemmet Vi har ett sött litet hus från 1963 i en liten ort i NV Skåne, hyggligt nära några större städer på gränsen till maxavstånd för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 419
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp