Rengöra kakelfogar i badrummet?

Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Jag har alltså varken skrubbat eller sköljt av innan jag tog de här sista bilderna! Jag vet inte var allt det äckliga på golvet tog vägen, men det hade lösts upp och försvunnit. Smält bort?
"Ingenting försvinner, allt finns kvar!" Har du tittat i taket? :angel: Det sitter säker där i form av klorföreningar. :rofl:
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Säkert! Och i så fall borde klorångorna ha tagit hand om det svarta möglet på innertaket ovanför dusch/badkarsområdet. :idea: Och förmodligen har jag en hel del i mina lungor med. :eek: Resterande badhusdoft fick närområdet ta del av, eftersom jag hade fönstret på vid gavel hela tiden (utom när vi åkte hemifrån och handlade).

Vad tycker du om bilderna då? :angel:
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Sprayade över allt en gång till och tömde flaskan. Sen såg det ut så här några timmar senare (vi åkte iväg och handlade):

31108176.jpg


Jag har alltså varken skrubbat eller sköljt av innan jag tog de här sista bilderna! Jag vet inte var allt det äckliga på golvet tog vägen, men det hade lösts upp och försvunnit. Smält bort?

Men jag är så här glad över resultatet :banana: :banana: :banana:

Halleluja Halleluja halleljua :bow::bow:
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Idag ska jag ge mig på själva kaklet och våtrumsmattan på väggarna, med CB mot kalk. Sen är det äntligen dags för fogpennan!

Nästa punkt blir att måla om elementet, det ser förfärligt ut. Får väl bli nya före- och efterbilder på det med hehe. :D
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Om du har köksskåp som inte går ända upp i taket så kan jag tipsa om att CB antifett är helt outstanding mot flottlagret som bildas ovanpå skåpen. :idea: Bara att spraya och torka av.
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Mina köksskåp går ända upp. Men jag ska ändå använda antifett lite här och där i köket tror jag. :) Jag har gått från Motståndare till Frälst den här veckan. :D

Har t.o.m. sprayat Smuts och Mögel ner i vaskhålen i köket och voila så försvann akvariedoften ur vaskarna och helt plötsligt syntes de vita plastdetaljerna nedanför silarna. :banana:
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Vi har jättemycket järn i vårat vatten så plastdetaljer och porslin på toaletten blir lätt orangefärgade om man inte gnor som besatt. Men efter att SB kom in i mitt städliv så existerar inte detta bekymmer längre.

Nu sprutar jag bara på de utsatta ställena och sköljer av efter någon minut och det håller rostfärgen borta.

Helt underbart :love:

Den dagen SB annonserar efter säljare så ska jag söka det jobbet direkt :D
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Berätta hur det blev på våtrumsmattan, det är jag intresserad av.
 
Sv: Rengöra kakelfogar i badrummet?

Det blev jättebra :love: Den ser nästan ny ut efter en runda med CB antikalk (orange top). Har torkat av både väggarna och golvet och jag kan nog inte bli mer nöjd än så här. Vårt gamla, slitna, suggiga badrum har fått nytt liv och jag kan nästan inte fatta det när jag går in där. Det här var den absolut billigaste make-overn hitintills i huset. :bump:
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 429
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet *Jag vet att jag kan ringa hyresvärden och fråga. Men vill ha respons ifrån bästa buke! Det är såhär! Sambon och jag ska flytta till...
2 3
Svar
47
· Visningar
14 169
Senast: MadicDomino
·
Hemmet Vi har ett sött litet hus från 1963 i en liten ort i NV Skåne, hyggligt nära några större städer på gränsen till maxavstånd för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 412
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp