Renovering av "mitt" hus

Den här är det.
IMG_20180303_151158.jpg
 
Nu är äntligen köket beställt! Det kommer den 23/3, och planen är att bygga det under påsken. Idag har vi tagit bort toan på lilla toaletten nere, satt upp glasväv som ska målas och imorgon ska vi måla det så vi sen kan sätta in gamla toan igen. Sen nästa helg är tanken att vi ska göra klart den, in med nya toastolen och handfatet och lägga golvet. Nästa helg blir det mycket som ska göras rent generellt, bland annat att sätta upp taket i köket också.
Så här blir köket, Ikeas Hittarp luckor, bänkskivan ska vara svart men den köper vi på annat ställe då den blev för dyr på Ikea (antingen delad skiva = 1000 kr, eller måttbeställd = 7000 kr....), vi hittade en på Bauhaus för 2000 kr, 4.2 meter lång så då kapar vi den själva till rätt längd (köket är 3.6 meter där alla bänkskivor är). Egen kyl och frys har vi. Fläkten kommer vara inbyggd, spishäll och sen kommer ugn och mikro stå i högskåpet mitt emot spisen. Diskmaskin blir det också :banana: Om nån kan tipsa om en svart köksblandare MED avstängning för diskmaskin tar jag tacksamt emot det... Alla jag hittar är utan :turd: Det ska ju bli gröna stora glasknoppar till handtag, sparade från gamla köket :up:

kök7.JPG
 
Du är verkligen inte rädd för färger :up: Är lite avundsjuk på att jag gärna fegar för att jag inte orkar göra om det om 3 mån ifall jag ledsnar eller tycker det blev bläääääää.
 
Vem valde den?

(jag har vuxit uppmed en blå toa.... Och titta vad det gjorde med mig :p)
Mamma. Jag skickade en färgkarta med typ "nått åt det här hållet" instruktioner, hon fick färgen blandad, vi målade och den var betydligt blåare än vi båda väntat oss ...
Min tanke var nånstans i färgskalan i bland de sex uppe i hörnet på den här bilden.
Det blev det inte :p
Screenshot_20180325-100217.png
 

Liknande trådar

Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 402
Senast: ch791022
·
Hemmet Jag har ju ett helt hus att måla/tapetsera, och jag behöver ofta mogna in i sådana beslut. Så jag vill gärna ha era erfarenheter vad...
2 3
Svar
47
· Visningar
13 661
Senast: Chili
·
Hemmet Vi håller på att renovera ett 70-tals hus, de förra ägarna har inte gjort så mycket i huset mer än lite tapetsering och målning så vi...
Svar
3
· Visningar
8 354
Senast: hvala
·
Hemmet Japp, dagens i-landsproblem kommer här! Jag bor med sambo och en katt i ett hus på ca 120 kvm. Huset hyr vi av min sambos mor, och...
Svar
19
· Visningar
2 118
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp