Resa bort.

S

Skydark

Hur gör ni som har innekatter då ni reser bort en helg? När jag kommer till sverige igen så funderar jag på att skaffa en katt. Jag reser ju bort då och då. Min mamma kan ju ta katten då. Hur gör ni andra? Finns det kattdagis?
 
Sv: Resa bort.

Jag åker aldrig bort mer än nått dygn och även det mycket sällan. Kattdagis finns inte, men kattpensionat. Dock är katter väldigt revirtänkande och långt ifrån alla katter klarar av att bo på ett sånt med andra katter i närheten. Men vänjer man dom från början vid flertalet andra katter så kan det gå jättebra. Att bo hos din mamma eller att hon bor hos katten är väl egentligen det bästa alternatovet i så fall.
 
Sv: Resa bort.

Då jag befinner mig mer borta än hemma, så bor numera min älskling hemma hos mina föräldrar, där hon faktiskt trivs mycket bättre än hemma hos mig! :) Skulle de åka bort så får hon antingen bo hos min kattälskade kompis eller på kattpensionat. Vi har ett jättefint pensionat i närheten, men min kise hatar det. Så det är verkligen, verkligen i nödfall (hon har endast varit där en gång "på prov"). Finns det ingen som kan ta hand om henne, så blir resan inställd eller så kommer jag hem som ett spjuuut :p
 
Sv: Resa bort.

Är inte borta mer än "dygn" iom att jag jobbar som jag gör.

Skulle det blir längre så går det att lösa, antingen med grannen eller så får de bo hos en kompis som har jourhem åt Sthlms katthem. (Enkom därför att min ena katt är hans absoluta favoritkatt).
 
Sv: Resa bort.

Jag kommer att antingen lämna henne till min bror eller till min mamma. Hon ska inte vara själv iaf.
 
Sv: Resa bort.

Jag vande mina katter från början vid att åka bil och åka till "nya" platser. Är hos mina föräldrar ett par gånger i månaden och då följer katterna alltid med (stannar ofta 1-3 dagar åt gången). De bryr sig inte ett dugg om var de är.
Jag hinner inte ens plocka fram burarna förren där ligger katter i, trots att de vet att det är över en timmes bilfärd till föräldrarna/hem. :D
 
Sv: Resa bort.

Hur gör ni som har innekatter då ni reser bort en helg? När jag kommer till sverige igen så funderar jag på att skaffa en katt. Jag reser ju bort då och då. Min mamma kan ju ta katten då. Hur gör ni andra? Finns det kattdagis?

Åker vi bort över helgen bor katterna på landet hos våra ständiga kattvakter: mina föräldrar. De trivs utmärkt där, bättre än hemma hos oss om man ska vara ärlig. :D
 
Sv: Resa bort.

Min mamma får ta hand om min lilla terrorist då :)
Skulle hon inte kunna det så har jag några kompisar som kan ställa upp o ge honom mat/vatten och kolla till honom några gånger/dag. Skulle det verkligen vara omöjligt så avbokar jag nog allt.

Just nu är det enkelt - har varken arbete eller skola.
 
Sv: Resa bort.

*KL*

Det lutar nog åt en katt. Den får nog bo hos mamma när jag är borta. Jag kan ju redan från början ta med den dit lite då och då.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ska snart börja gå ut med min katt i sele har jag tänkt. Vi måste bara träna lite med sele först 😅 Han är ju annars en innekatt...
Svar
4
· Visningar
460
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 771
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
500
Senast: ufot
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
Svar
10
· Visningar
426
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp