Resa till Medelhavet

Ajda

Trådstartare
Vi ska boka en resa till Medelhavet, men vet inte vart. Två vuxna och två barn. Vill ha nära till stranden och då en bra strand med fint vatten (blått). Sand eller stenstrand spelar ingen roll.

Resan går mest ut på att koppla av i värmen och bada. Kanske hyra bil någon dag och upptäcka lite.

Har ni tips?
 
Vi ska boka en resa till Medelhavet, men vet inte vart. Två vuxna och två barn. Vill ha nära till stranden och då en bra strand med fint vatten (blått). Sand eller stenstrand spelar ingen roll.

Resan går mest ut på att koppla av i värmen och bada. Kanske hyra bil någon dag och upptäcka lite.

Har ni tips?

Ja jag har ju fallit totalt för Grekland så..
;)
5 öar och alltid lika nöjd! Vi söker alltid lugna orter med fina bad. Sen hyr vi bil o ser oss omkring :)

Tyckte Samos var fantastiskt och lätt att köra runt med bilen.
Byn Votsalakia där vi bodde är lugnt med lång fin strand, men vill du ha mer "riktig" by med gränder etc så har du tex Pythagorion.
 
Än mer litet o lugnt, med supermysig sandstrand, dock lite mer off, är Lefkos på Karpathos. Men hyr ni bil kan ni se er om tex åka till större by eller fantastiska bergsbyn Olymbos :)
Beror på huur lugnt ni vill ha det hehe.
 
Än mer litet o lugnt, med supermysig sandstrand, dock lite mer off, är Lefkos på Karpathos. Men hyr ni bil kan ni se er om tex åka till större by eller fantastiska bergsbyn Olymbos :)
Beror på huur lugnt ni vill ha det hehe.

Barnen är 6 och 8 år så det är lugnt vi vill ha det. Har absolut tänkt hyra bil och se oss lite om men vill ha en riktigt bra strand nära hotellet också.
Tittar just nu på Korfu faktiskt. Har varit i Grekland 3 ggr tidigare och gillar det absolut! Har dock bara varit på Kreta och Rhodos så det kan vara roligt att testa på något annat.
 
Barnen är 6 och 8 år så det är lugnt vi vill ha det. Har absolut tänkt hyra bil och se oss lite om men vill ha en riktigt bra strand nära hotellet också.
Tittar just nu på Korfu faktiskt. Har varit i Grekland 3 ggr tidigare och gillar det absolut! Har dock bara varit på Kreta och Rhodos så det kan vara roligt att testa på något annat.
Båda jag nämde är lugna och fina stränder :)
Finns tavernor o små minimarkets som har det mesta. Lefkos ev ngt mer barnvänlig strand men mkt mindre.

Aldrig varit på de du nämnde, känns för "stora" för oss ;)
 
Vi ska boka en resa till Medelhavet, men vet inte vart. Två vuxna och två barn. Vill ha nära till stranden och då en bra strand med fint vatten (blått). Sand eller stenstrand spelar ingen roll.

Resan går mest ut på att koppla av i värmen och bada. Kanske hyra bil någon dag och upptäcka lite.

Har ni tips?
Italienska medelhavskusten är underbar! Inte så barnvagnsvänlig alla gånger märkte vi men på alla andra sätt helt ljuvligt. Moneglia är en ljuvlig by tex med bra kommunikationer både till Genua och Cinque Terre. Havet är magiskt vackert i denna del av Medelhavet också.
 
Italienska medelhavskusten är underbar! Inte så barnvagnsvänlig alla gånger märkte vi men på alla andra sätt helt ljuvligt. Moneglia är en ljuvlig by tex med bra kommunikationer både till Genua och Cinque Terre. Havet är magiskt vackert i denna del av Medelhavet också.

Visst har ni också en Cybex priam? Tog ni med den på resan? Överlevde den flygresan? Min sambo är lite orolig att suffletten ska ta stryk, den känns rätt känslig och flygbolagen är ju inte alltid superförsiktiga. Jag tycker det är självklart att vi ska ha med den, en ny sittdel är inte särskilt dyr och vi har ändå försäkring om ngt pajar men ja allra trevligast vore ju om den kom fram intakt.
 
Visst har ni också en Cybex priam? Tog ni med den på resan? Överlevde den flygresan? Min sambo är lite orolig att suffletten ska ta stryk, den känns rätt känslig och flygbolagen är ju inte alltid superförsiktiga. Jag tycker det är självklart att vi ska ha med den, en ny sittdel är inte särskilt dyr och vi har ändå försäkring om ngt pajar men ja allra trevligast vore ju om den kom fram intakt.
Japp det har vi, men alla gånger vi rest hittills så har vi tagit vår babyjoggervagn. Betydligt billigare att slita på och med en större sufflett samt plastigt tyg som är lätt att torka av efter C antal smörgåsrån och frukt i vagnen. Nu senast bilade vi visserligen men de övriga gångerna har vi flugit och vagnen har hållit bra, den känns ju dock lite mer "robust" än priamen.
 
Japp det har vi, men alla gånger vi rest hittills så har vi tagit vår babyjoggervagn. Betydligt billigare att slita på och med en större sufflett samt plastigt tyg som är lätt att torka av efter C antal smörgåsrån och frukt i vagnen. Nu senast bilade vi visserligen men de övriga gångerna har vi flugit och vagnen har hållit bra, den känns ju dock lite mer "robust" än priamen.

Haha åh nej jag som hoppades på typ ''jajamen vi tog med Cybexen och det var noll problem'' ;) Jag vill helst ha med den iom att hon är van vid den och sover bra i den osv. Chassit kan man ju packa i den påsen man får men sittdelen alltså, svårt. Wrappa den i bubbelplast innan kanske..
 
Med barn i den åldern kan jag verkligen rekommendera hotell med barnklubb (Sunwing Family Resorts rekommenderas varmt)! Se bara till att barnklubben har svensktalande (oftast står det skadinavisktalande) personal om era barn inte kan engelska. Mitt barn älskade barnklubben! Vi också! Då fick man nån timme här och där när hon var på barnklubben väl omhändertagen (och hade jätteroligt) och vi kunde koppla av vid poolen under tiden.

Annars är Grekland ett bra val. Barnvänligt (ibland rätt kuperat vilket gör barnvagn lite jobbigt) och trevlig lokalbefolkning :-)

Kolla om ni kan köpa en billig redan lite sliten vagn att ha med om er vanliga fortfarande är i fint skick och ni är rädda om den.

Jag hade valt Mallorca. Har inte varit där men har hört att det ska finnas bra möjligheter att åka runt på egen hand om man vill det.
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 927
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 763
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 698
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Vad kostar det, i grova drag, att lägga till småbarn på en billig charterresa? Jag och partner tittar på charterresor nästa sensommar...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp